• LillaEko

Januaribebis 2012

Nämen fy vad irriterande. Tyckte mina chefer va sega, jag fick dessutom fylla i det mesta på deras då de inte har en aning om vad jag gör typ?!?!
    Men la de äntligen på lådan igår!

Var hos läkaren idag pga att febern kom tillbaka igår, så behöver ju läkarintyg för att få vara hemma.
    En sänka på 58:a och sjukskriven en vecka, okej att jag inte är pigg....men så illa?!?!
    Hmm, undra när man ska lära sig lyssna på kroppen.

• LillaEko

Zaarah: vad skönt. Skickade ju in min igår.
    Så hoppas på det bästa.
    Fanns ju en del man kunde kryssa i om man hade graviditetsproblem (typ foglossning) och skulle skicka med läkarintyg. Hade du det? Det har ju inte jag. Mår ju överlag väldigt bra.

• LillaEko

Someday: Jag ringde och fick mitt moderskapsintyg skickat till mig efter rul. Just för att komma igång och söka gp.

Har så mycket luft i mage/tarm. Uppblåst och gör jätteont. Någon mer som har det så. Tur jag är hemma och sjukskriven så jag kan fisa vid varje tillfälle :s

• LillaEko
    GoodEnough mom skrev 2011-09-16 09:52:45 följande:
    Jag blev jätte svullen på kvällen men det blev bättre när jag köpte laktosfri mjölk att ha till maten istället för vanlig. Lök och kål och annan gasmat försöker jag att äta men tar inte så mycket av :) Hoppas du slipper det onda snart.
    Jag har haft problem med laktos tidigare. Men sen plusset har jag härligt nog kunnat äta ALLT. Men dags att börja med det laktosfria igen då kanske. 
    Är ju iallafall värt att prova, för de senaste kvällarna har varit fruktansvärda.

v 25 idag =) Imorgon fyller pappa 60 år och då blir det kalas, inte träffat mer än farmor från hans sida sen pluset så ska bli kul att få visa upp bulan.
    Nästa lördag är det bröllop, med släkten från mammas sida, och då får jag åter igen sprida den roliga nyheten =) 
  • LillaEko

Min navel har alltid varit mer som ett sträck, svårt att förklara, men nu mer som ett runt hål!

• LillaEko

Elle123: jag är förstföderska, hade inskrivning i typ v 9-10 tror jag.
    Sen blir nästa nu på måndag ( i vecka 25(24+3)

• LillaEko

I em är det äntligen dags för vårt bm besök. Hoppas nu verkligen vi får lyssna på hjärtat, har ju inte gjort det än.

Någon mer som blir EXTREMT mätt av att äta bara lite lite för mycket? Känns som jag varje kväll är helt full, kan inte ens få i mig vatten. Och det kan vara även om det kanske gått 2-3 Tim sen jag ätit!

• LillaEko

Jag har ju oftast varit tvungen att äta minst var 3:e timme. ALLTID!
    Frukost, mellis, lunch, mellis, middag och ev kvällsmat.
    Nu blir det typ frukost, mellis, middag?!?!?!

Men det jobbiga är att efter 3-4 timmar får jag halsbränna, men är ändå fortfarande mätt.

Men har slutat med kaffe helt nu (innan typ en halv kopp två gånger om dagen sen + ), och efter två dagar utan tror jag magen mår lite bättre iallafall.....men ack vad huvudet inte håller med om att må bra =S

• LillaEko

Men kan ni inte prata med er bm?

Jag tog upp mina magproblem med bm idag, har ju halsbränna och magkatarr dagligen. Och spyr en gång om dagen nästan pga det. Hon frågade om jag önskade gå ner i tid eller bli sjukskriven....men eftersom jag bara jobbar 85% och bara dagtid så är mina längsta dagar 8 timmar och det är inget problem än så länge då magen mest strular em/kväll. Tror dessutom jag skulle krypa ur skinnet om jag gick hem redan.

Annars såg proverna bra ut, hjärtljuden låg först på 157 men gick sen ner till 142-145 =)
    Livmoderns storlek var lite över medel.

• LillaEko
    Fellis skrev 2011-09-20 08:53:18 följande:
    hej hej!

Var hos BM igår och allt såg bra ut. SF måttet låg på 24 och hjärljuden 136.. En kille kanske?! :)
    Alla värden var bra, och jag behöver ännu inte börja äta järntabletter, känns bra!

Jag har BF den 5:e Januari och tänkte gå den 16:e December. Första barnet :)
    Skumt att det är så olika. Var också hos BM igår.
    Mina värden är också jättebra, men här i vårt landsting ska man ändå börja äta järn efter vecka 20?!?!?! 
    Ville ju annars inte det.

Två: Åhh, grattis i massor.

Här ska vi till banken i em, nervös, hur öppen ska man vara om att man är gravid?? Vill ju verkligen ha detta hus! 
Svar på tråden Januaribebis 2012