RaraS skrev 2011-09-07 10:27:54 följande:
Jag vägde mig i måndags och fick en chock. Jag hade gått upp 8 kg! Så nu väger jag 70+! Har aldrig gjort det förrut! Och jag känner mig inte ens så tjock. Visst magen har blivit stor och brösten större, men åtta kilo! Det kändes jättemycket! Jag äter inget godis eller chips eller kakor....då kräks jag bara. Jag knaprar morötter mycket men man går väl inte upp av morötter?!
Jag är rätt så smal i vanliga fall med små bröst och min man tröstade mig att två kilo av de åtta satt nog i brösten.

.
Du är inte ensam, har heller aldrig i hela mitt liv vägt över 70 kg, men nu så =S
ligger på +8-9 kg, vägde mig i morse.
Är i vanliga fall normal, smal (vältränad) med muskler som väger endel, har aldrig varit "spinkig".....men men, just nu i influensa dvalan orkar jag inte bry mig för fem öre.
Har en kompis med precis samma kroppstyp som jag, hon gick upp 30 kg första graviditeten och nu andra närmare 20kg.
Gjorde ett test på någon sida om vad som verkade fullt rimligt att gå upp under graviditeten med min start vikt, fick 15-16 kg, och då var det med foster, vatten, ökad blodmängd, bröst och allt typ.
SKa se om jag hittar sidan.