• LillaEko

Januaribebis 2012

Nämen fy.

Jag ligger i influensan. Så hoppas detta går över snart.
    Pinsamt så har jag känt av att bäckenbottens muskulatur försämrats. Igår när jag fick en riktigt hemsk och jobbbig hostattack så kom det en droppe urin i rosan :( nu ska jag bli mycket bättre på mina knipövningar!

• LillaEko
    RaraS skrev 2011-09-07 10:27:54 följande:
    Jag vägde mig i måndags och fick en chock. Jag hade gått upp 8 kg! Så nu väger jag 70+! Har aldrig gjort det förrut! Och jag känner mig inte ens så tjock. Visst magen har blivit stor och brösten större, men åtta kilo! Det kändes jättemycket! Jag äter inget godis eller chips eller kakor....då kräks jag bara. Jag knaprar morötter mycket men man går väl inte upp av morötter?!

Jag är rätt så smal i vanliga fall med små bröst och min man tröstade mig att två kilo av de åtta satt nog i brösten.   .
    Du är inte ensam, har heller aldrig i hela mitt liv vägt över 70 kg, men nu så =S
    ligger på +8-9 kg, vägde mig i morse.
    Är i vanliga fall normal, smal (vältränad) med muskler som väger endel, har aldrig varit "spinkig".....men men, just nu i influensa dvalan orkar jag inte bry mig för fem öre.
    Har en kompis med precis samma kroppstyp som jag, hon gick upp 30 kg första graviditeten och nu andra närmare 20kg. 
    Gjorde ett test på någon sida om vad som verkade fullt rimligt att gå upp under graviditeten med min start vikt, fick 15-16 kg, och då var det med foster, vatten, ökad blodmängd, bröst och allt typ.
    SKa se om jag hittar sidan.
  • LillaEko

Vi kommer köpa typ 2 uppsättningar i str 50 och 2 i 56, sen får maken, syster, mamma eller/och svärmor handla när bebis kommit och man vet.

• LillaEko

Ja, jag äter nyttigt och har ju kunnat träna 1-3 pass + hundrundor men ändå gått upp 8-9 kg redan. Tycker själv att det är psykiskt jobbigt vissa dagar då jag har år i ätstörningsträsket bakom mig, men försöker tänka som så att bebis behöver det eftersom det inte går stoppa. Kan ju inte börja idiotträna direkt!

Idag går vi in i v 24, tiden tickar allt på lite iallafall!

• LillaEko

Oj, har aldrig haft en tanke på såriga bröstvårtor och "sug-tekniker" hos bebisar. Vet många där ammningen inte funkat, men har då berott på att det sinat tidigt!

Verkligen ett kapitell i sig och låter ju som att det vore smart att inhandla en bröstnapp redan innan liten tittar ut?!?

• LillaEko

Man vill knappt klaga efter att ha läst allt tufft man kan ha!

Men denna dag önskar jag tar slut snart!
    Vaknade vid fem med jätteont i magen. Gick upp och drack lite yoggi. Kändes som magen va helt tom. Men började då må superilla istället, men lyckades till sist somna sista stunden.
    När klockan ringde mådde jag fortfarande hemskt. Men gick upp och började med frukosten. Kaskad spydde, bara vätska!
    Fick i mig frukost sen.
    Fick behålla det och gick till jobbet (låg ju i influensa förra veckan, så kände att jag inte kunde va hemma nu igen efter EN arbetsdag).

Men mått illa hela dagen varvat med ont i magen. Pillat i mig lite mat.
    Nu börjar jag gå konstigt ont i rygg, rumpa och som en konstig trötthet i benen.
    Ögonen går kors och huvudet värker.

Någon som haft liknande? För detta börjar bli obehagligt.

• LillaEko

Mitt konstiga illamående och kräkningarna igår visade på 38,5 i feber...IGEN. Igår kväll trodde jag att jag gick sönder av frossan och febervärk. Men verkar sovit bort det mesta i natt?!?! 37,5 när jag vaknade (men har en normaltemp på 36,5 typ). Pinsamt att sjukanmäla sig igen efter 2 arbetsdagar :(
    Inget kul med ett jobb där bacillerna flödar.

Ringde bm idag, hon tyckte jag skulle börja med järn nu trots riktigt bra värden vid inskrivningen.

Svar på tråden Januaribebis 2012