elinson skrev 2011-10-06 10:56:45 följande:
Åh så skönt att det är fler som känner likadant. Vill bara att det ska vara över.
Jag är ett hormonellt vrak, reagerar på minsta lilla stress eller sak som inte går som planerat. Sista veckan har jag haft bilen på verkstad och varit tvungen till att köpa både ny frys och kyl... mindre kul. Så när hunden hoppade upp i sängen imorse (vilken han inte får) rann bägaren över och jag bröt ihop. Stackars stackars min älskade sambo.
Mådde du psykiskt dåligt genom hela graviditeten & släppte det vid förlossningen eller blev det bara värre... är lite rädd för förlossningsdepression (har det i släkten).
jag mådde psykiskt dåligt från hälften av min graviditet ungefär, och det ökade i rasande takt som veckorna gick. Värst blev när jag gick över då rann det över för mig, tog mig knappt ur sängen, grät hela dagarna, ville ta mitt liv. Blev godkänd igångsättning för det var valet de stod mellan eller lägga in mig på akutpsyk. Och jag önska jag kunde säga att det blev bättre efter han var född, men NEJ! Tog mig 3 månader att ens kunna säga till min son att jag älskar honom. Min sambo var den som gav vår son nästan all närhet. Så känner du att du mår dåligt sök hjälp i tid. Det jag fick gå igenom under sista tiden av min graviditet och när min son var 1-4 månader var så fruktansvärt. Jag gråter än idag när jag tänker på hur mycket jag missa. Och längtar sååååå nu att få bara finnas där för mitt barn som jag har i magen. Jag känner ju inte såhär nu, jag är bara less bara gravid för jag gillar inte vara gravid alls!!! Men kommer jag känna nåt denna gång som liknar det jag kände då, kommer jag söka hjälp på SEKUNDEN!!! För den ångest jag fått bära av att känna att jag inte kom nära min son har varit sååååååå FRUKTANSVÄRD.
Hade inte tänkt berätta detta, denna gång....men om jag kan hjälpa nån klara sig ifrån det jag gick igenom så är det värt det.