• LillaEko

Januaribebis 2012

Nä, hon sa att ALLA här rekommenderas att äta järn efter vecka 20 då man på slutet annars kan man få brist på slutet oavsett järndepå i starten?!?!

Vhjärtslagen låg först på 157 men gick sen ner på 142-145. Vi vet inte vad det blir. Men trots att de var över 140 tror jag fortfarande på pojk medan maken nu tror stenhårt på myten om flicka när det är över 140 slag ;)

• LillaEko

Jo med rätt kläder verkar det som jag kan dölja det än.
    Får se om de säger något om det!

• LillaEko

Hihi, nä det ska jag inte avslöja. Han tror benhårt på att det är en tjej och det vill jag att han ska...för har slått vad om första bajsblöjan ;)

Gick bra hos banken :) men nu ska vi själva räkna om så vi klarar det utan problem även med mig hemma och en liten bebis!

Försäkringskassan ringde idag, ville dubbelkolla en sak med min inkomst. Men hon sa att hon beviljat min gp, så lättad att jag grät glädjetårar efter att ha lagt på luren.

• LillaEko
    Carolaj83 skrev 2011-09-21 07:27:02 följande:
    paet-jag föredrar också stora väskor

börjar känna mig stressad tt jag inte skickat in mina papper om gp, men väntar på moderskapsintyget som jag hoppas jag får av bm imorgon   
    Min ansökan tog ju bara en vecka för dem att gå igenom, skickade in den tis el ons förra veckan.
    Sen fick jg ju det muntliga beskedet igår, och hon skulle då skicka papprena direkt. Så 1,5 vecka kanske man kan säga max eftersom jag tror brevet kommer imorgon eller fredag. Så känn ingen onödig stress. 
  • LillaEko

Jag tycker det kan vara kul att se vilka mer som ska gå hemma samtidigt. 
    Här är det många som fortsätter ses i sin föräldrargrupp även efter att barnet kommit. Har lekträffar och picnics och så. Tycker det verkar vara en kul social sak...om det nu är rätt kemi mellan personerna i gruppen.

Sen gör de även här besök på förlossningen och så (bara det jag vet).
    Så anmälde mig till det när bm frågade i måndags....men glömde fråga hur och vad man gör (kom in på annat direkt efteråt).

• LillaEko

Jag har bara känt sparkar mest är jag legat tidigare. Men nu ikväll kände jag även när jag stod och slängde ihop en sockerkake smet. Mysigt att bli påmind.

Någon annan som börjat lyssna på lite barnvisor? Bebis och jag har lyssnat i flera dagar nu :) och då vaknar h*n till liv!

• LillaEko

Jag har tagit novalucol mot min halsbränna men eftersom det går så långt att jag spyr ibland fick jag tips om gaviscon av min bm.
    Funkar super!

• LillaEko

Kanske en jätte fjantig fråga?!?! Finns det någon fara med att fortfarande sova på magen? Igårkväll när jag la mig levde bebis verkligen rövare i magen och känns ju så mycket tydligare när jag ligger på mage?

• LillaEko

Vad skönt, för än tycker jag inte det egentligen är obehagligt att sova på magen. Men när liten där inne boxade och hade sig så igårkväll kändes det som att h*n protesterade ;)

Svar på tråden Januaribebis 2012