• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Syoss
    roxylady skrev 2011-06-16 11:49:56 följande:
    Fy vad jag mår illa just nu.. undrar om det är fler som mår illa utan att kunna kräkas?? Rynkar på näsan
    Så var det för mig mellan v.5 och v.9, skitjobbigt! Sen gick illamåendet nästan över helt. Nu lider jag mest av det om det går för långt mellan måltiderna. Är i v.10 nu :)
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-06-16 12:04:36 följande:
    Jag mår också illa ibland utan att kunna spy. Jag tycker det är värre än att spy, för jag mår ofta lite bättre efter att jag spytt. Ett tag iaf :)
    Visst är det skit? Ja precis! Man mår ju i alla fall bättre för en stund om man får ur sig lite. Kan man kräkas ut hormonet också? haha. Närå.. det ska ju finnas till där för den lille.
    Syoss skrev 2011-06-16 12:04:40 följande:
    Så var det för mig mellan v.5 och v.9, skitjobbigt! Sen gick illamåendet nästan över helt. Nu lider jag mest av det om det går för långt mellan måltiderna. Är i v.10 nu :)
    Ursch vad jobbigt!! Jag fick det nu för snart en vecka sedan. Gick in i v9(8+0) idag. Hoppas det går över snart :)
  • shadowstorm

Då var man i vecka 11 :) 1 vecka kvar tills vecka 12 :D Och jag går på semester på söndag och blir ledig tills 10 juli. sen jobbar jag några dagar och är ledig 11 dagar till i juli :) Så jag har en rätt skön sommar att se framemot :)

Och jag mår fortfarande okej, små illa om jag inte käkat på flera timmar, men så fort jag käkat så försvinner illamåendet. :) Så snart höjer jag flaggan för att detta blir en bättre graviditet än men sonen som jag spydde med till vecka 23

• Västeråsmamman

Jag är på akuten. Har fått en propp i benet som de tror beror på graviditeten.

• shadowstorm
    roxylady skrev 2011-06-16 12:03:16 följande:
    Ursch.. jag verkar ha det så.. försöker proppa i mig nått men det hjälps inte.. suck. Hur kan HCG vara så illamåendeframkallande? :(

Skönt att du kan kräkas nu i alla fall! Önskar att jag också kunde göra det! Ja precis. Det är svårt redan nu som det är.. mådde värst imorse så jag sitter faktiskt fortfarande hemma och mår illa.. blir värre å värre för varje dag.. törs inte tänka på hur det är i helgen:S Känner mig som bakis hela tiden om man ska jämnföra det med något.
    När jag vänta sonen mådde jag ju värre än värst går inte ens beskriva med ord så jag förstår att du mår dåligt. Och jag hade som dig veckorna innan jag insåg att det var faktiskt bara stoppa fingrarna i halsen för då mådde jag bättre efteråt och kunde äta och hålla illamåendet bort några timmar iaf. Jag höll illamåendet tillbaka genom att gå runt och hålla mig mådde som sagt bättre när jag väl fick spy.

Sen lärde jag mig också att ju tröttare jag var ju mer illa mådde jag så jag försökte sova och sova bort illamåndet. Och som sagt a-fil och mariekex på morgonen innan du stiger upp om nån kan ge dig detta. och vaknar du på natten och är kissnödig ta ett mariekex innan du kliver upp kissa spring tillbaka och lägg dig och käka mera mariekex och försök somna om hahaha :) Ja det var sånt som funka för mig
  • shadowstorm
    Västeråsmamman skrev 2011-06-16 12:12:07 följande:
    men oj..=( hoppas allt går bra
  • roxylady
    Västeråsmamman skrev 2011-06-16 12:12:07 följande:
    Stackare :( Hoppas det går bra nu när du får komma in!
  • Zaarah1984
    Trasslet skrev 2011-06-15 21:53:35 följande:
    Alltså, jag förstår inte hur nygravida kan gå till jobbet och låtsas som ingenting när de egentligen mår som skit? Nu har jag varit förkyld sen jag började må illa (i måndags), men imorgon ska jag till jobbet igen och jag vet inte hur jag ska dölja mina hulkningar?! Hur gör ni?
    Jag undrar också hur alla lyckas. Jag äter prostafen när jag ska till jobbet men mår ändå illa, har dock bara spytt en gång på jobbet än så länge. Tack och lov! Fast på mitt jobb arbetar vi ensamma så då märks det ju inte så mycket om inte resenärerna tycker jag ser illamående ut...

Har gjort både testerna och de visar att vi ska få en pojke, får väl se om det stämmer Själv inbillar jag mig att det är en flicka.
  • roxylady
    shadowstorm skrev 2011-06-16 12:16:40 följande:
    När jag vänta sonen mådde jag ju värre än värst går inte ens beskriva med ord så jag förstår att du mår dåligt. Och jag hade som dig veckorna innan jag insåg att det var faktiskt bara stoppa fingrarna i halsen för då mådde jag bättre efteråt och kunde äta och hålla illamåendet bort några timmar iaf. Jag höll illamåendet tillbaka genom att gå runt och hålla mig mådde som sagt bättre när jag väl fick spy.

Sen lärde jag mig också att ju tröttare jag var ju mer illa mådde jag så jag försökte sova och sova bort illamåndet. Och som sagt a-fil och mariekex på morgonen innan du stiger upp om nån kan ge dig detta. och vaknar du på natten och är kissnödig ta ett mariekex innan du kliver upp kissa spring tillbaka och lägg dig och käka mera mariekex och försök somna om hahaha :) Ja det var sånt som funka för mig
    Ja jag har övervägt om man nästan ska börja stoppa fingrarna i halsen alltså ;)
    Men försöker stoppa i mig nått fast jag inte vill.. i några minuter känns det värre men bättrar sig sedan eftersom i med att man fått i sig nått. Hört att man kan må mer illa om man äter tex som jag mamma vital eller apoteket kvinna i med att de innehåller mer vitaminer. Ska man dra ned på det då?

Ja jag sov bort det värsta idag i alla fall. Nu går det i en jojjo under dagen från bra till dåligt och tillbaka.
    Ja det där med fil har jag också fundrat på! Kanske med jordgubbar i? Det är bland det enda man är sugen på nu känner jag. Åh mariekex lät inte helt fel heller :) Ska be sambon köpa hem lite hihi! Tack för dina tips :)
  • Sunflower Sthlm
    roxylady skrev 2011-06-16 11:49:56 följande:
    Fy vad jag mår illa just nu.. undrar om det är fler som mår illa utan att kunna kräkas?? Rynkar på näsan
    Japp, jag också. Har i och för sig inte försökt heller. Känns inte som det kommer att bli bättre om man kräks, men det kanske det blir? Jag mår illa från att jag sätter mig i bilen på morgonen tills jag somnar. Konstant. Men imorgon är det inskrivning hos BM så då får vi se vad hon säger. Förstår inte hur jag ska hålla skenet uppe på jobbet, snart kommer ju nån att fatta att det är nåt med mig eftersom jag knappt får nåt gjort, är inte social för fem öre, kommer sent och går tidigt.. ja, listan kan göras lång. Glad Men imorgon ska jag jobba hemifrån, ska bli sååå skönt!
Svar på tråden Januaribebis 2012