• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    erajka skrev 2011-06-16 13:16:53 följande:
    Läkaren som jag var hos igår tipsade om att äta kaloririkmat om man har svårt att äta. Men jag tycker det är så svårt att veta hur man ska hålla en jämn balans. Jag vill inte gå upp för mkt i vikt, har än så länge inte gått upp nått.
    Ja det är ju supersvårt.. :( Försöker få i mig mat precis just nu men det går trögt :(
    Vilken kaloririk mat bar bäst? Fick du några tips?
  • Alltochinget

Ja det är ju ett alternativ :) får nog köpa hem folsyra.

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-06-16 13:25:08 följande:
    Ja det är ju ett alternativ :) får nog köpa hem folsyra.
    Tror nog det.. ja men gör det! Man kan ju alltid prova i alla fall. Jag har sedan tidigare kvar i den burken så jag tänkte hålla upp idag och se om man mår bättre om ett dygn och bara äta en folsyretablett idag.
    Finns ju ren folsyra hos apoteket :) Är det den du ska köpa?
  • Niins

Idag kom andra spyan på jobbet! Inte kul!! Gick nog för lång tid mellan måltiderna!! Så var jätte hungrig på lunchen och slängde i mig maten!! Det skulle jag inte gjort...

• Syoss

Är det någon som har några cravings än? Eller är det bara illamående för hela bunten? ;)
    Jag är inga direkta cravings men ofta ploppar något bara upp i skallen, något speciellt godis, ölkorv, kexchoklad - allt möjligt - och då måste jag ha just det för att kunna sluta tänka på det.
    Tex för ett par veckor sedan vaknade jag upp på morgonen och var som besatt av ett visst plockgodis. Det är blåa geléhajar med en vit skumkant undertill. Jag har aldrig tyckt om dom innan men nu kunde jag inte sluta tänka på dom. Jag letade på våra två ICA-affärer och Konsumaffären, utan resultat. Jag övervägde t.o.m att åka in till grannstaden för att kolla där men så kom jag på att vi har en stor godisbuktik i utkanten av orten.
    Drog med sambon och där fanns dom! Just då va jag så klart inte sugen på dom men jag va ändå tvungen att köpa lite annars hade jag ångrat mig. Åt av dom senare när jag var sugen och oj så gott det var!! Jag fick det jag ville och sen dess har jag inte tänk på dom alls :)

• roxylady
    Syoss skrev 2011-06-16 13:38:44 följande:
    Är det någon som har några cravings än? Eller är det bara illamående för hela bunten? ;)
    Jag är inga direkta cravings men ofta ploppar något bara upp i skallen, något speciellt godis, ölkorv, kexchoklad - allt möjligt - och då måste jag ha just det för att kunna sluta tänka på det.
    Tex för ett par veckor sedan vaknade jag upp på morgonen och var som besatt av ett visst plockgodis. Det är blåa geléhajar med en vit skumkant undertill. Jag har aldrig tyckt om dom innan men nu kunde jag inte sluta tänka på dom. Jag letade på våra två ICA-affärer och Konsumaffären, utan resultat. Jag övervägde t.o.m att åka in till grannstaden för att kolla där men så kom jag på att vi har en stor godisbuktik i utkanten av orten.
    Drog med sambon och där fanns dom! Just då va jag så klart inte sugen på dom men jag va ändå tvungen att köpa lite annars hade jag ångrat mig. Åt av dom senare när jag var sugen och oj så gott det var!! Jag fick det jag ville och sen dess har jag inte tänk på dom alls :)
    Inga direkta cravings så men jag kan också få sådär så att det ploppar upp i huvudet och jag bara måste ha det :)
    Igår drömde jag om mjuka, rosa mynt (godis) som är supersura. Har inte sett dem på jätte länge nåntans. Men igår på pressbyrån på T centralen så hittade jag dem. Gissa vem som har en hel påse hemma? hahahah
  • erajka
    roxylady skrev 2011-06-16 13:24:25 följande:
    Ja det är ju supersvårt.. :( Försöker få i mig mat precis just nu men det går trögt :(
    Vilken kaloririk mat bar bäst? Fick du några tips?
    hon sa inget speciellt så jag har ingen aning faktiskt...
  • Cvb
    Syoss skrev 2011-06-16 13:38:44 följande:
    Det är samma här ! Det kan komma ett plötsligt sug efter något särskilt :) Igår var det fruktsallad som snurrade i huvudet hela dagen. Så tillslut var jag nästan tvungen att göra mitt sug nöjd. Gick på Ica och köpte några frukter och sedan avnjöt jag kanske världens godaste fruktsallad :) Gaaah så gott det var !
    Ikväll ska jag jobba, vete husiken vad jag ska ta med mig och smaska på, vill försöka ha något jag kan äta. Har fått avsmak på det mesta jag tycker (tyckte) vad gott. :p
  • Csve
    Csve skrev 2011-06-16 13:35:47 följande:
    Vecka 11, 10+0 idag.
    La precis upp en magbild i bildtråden..
    ?♥ För evigt ♥?
Svar på tråden Januaribebis 2012