• missable

Januaribebis 2012

Empa86 skrev 2012-01-08 10:35:28 följande:
    Hur går det för dig? Hjälpte promenaden?

Mitt har lugnat ner sig nu på morgonen men tänkte försöka få igång det genom att ta en shoppingsväng på stan så fort sambon vaknat

mitt stannade av... men magen har iof varit stenhård sen jag slutade känna något... suck! Idag blir det prova färdknäpp igen... två gånger enligt min bm... maken är nöjd iaf idag är det söndag bara en dag kvar till tul och jag verkligen hoppas de vill sätt igång mig...
  • missable

empa: ja verkligen... tiden går dock långsamt!!

shadow: mitt stannade ju av helt förra gången, men inte nu... hihi

zatori: bm sade morgon, middag, kväll hela helgen... så då kör vi på det :-P maken tyckte det var bästa bm besöket hittils!! haha..

har iaf konstant mensvärk och ska strax ut på rask långpromenad... hoppas iaf att tappen är mogen för igångsättning. Det ville bm inte kolla utan tyckte läkaren skulle göra det vid tul...

• missable
    Sapato skrev 2012-01-08 12:49:11 följande:
    Färdknäppen är så avancerad, hur klarar ni av det?

Sen att man ska ligga 20 minuter efteråt med benen i luften

vi kör på in - sprut - ut - slut... hahaha

orkar verkligen inte med sexet, men massa glidmedel och förhandsjobb så funkar det ju bra benen lägger jag upp på en fotpuff som maken lyft upp i sängen så det är inte så ansträngande... ursäkta infon, men du frågade ju :-P
  • missable
    Loppan81 skrev 2012-01-08 13:06:58 följande:
    Igår eftermiddag och kväll så hade jag lite slemmiga flytningar, och på kvällen och i morses så kom det definitivt delar av slemproppen.Hade några oregelbundna värkar igår kväll som avtog under natten och nu på morgonen har jag haft några. 

Kul med lite tecken men ännu kan det ju dröja!  

spännande! måste vara skönt att det händer något iaf
  • missable
    fabler skrev 2012-01-08 14:56:50 följande:
    imorgon är de full måne och enligt rön så föds de fler bebisar då. Får se hur många av er som föder då

jag ställer också upp, helt frivilligt!
  • missable

cookiejar: min livmoder är också hård mest hela tiden.. kan lixom inte känna av om det är något som är regelbundet, utan det känns som jag har en mage av stål... är så obekvämt! hoppas det kommer igång snart för dig och du slipper gå över lika länge... när har du bf?

• missable
    coockiejar skrev 2012-01-08 15:49:21 följande:
    Bf hade jag 2 januari. En vecka extra imorgon :) min livmoder är ett litet minifängelse för mina barn. Förutom alla SD så finns INGA tecken på bebisens ankomst. Är detta ditt första barn? Jag hade inte så här mkt SD med första sonen. Men nu- jag kan knappt handla mat, gå längre sträckor...minsta rörelse retar livmodern och den blir stenhård. Asdrygt! Men då är det fler som har så. Började nästan oroa mig :) när är ditt bf?

Hoppas verkligen det kommer igång snart för dig!! Har bf 21 januari mitt första barn, men hon är redan stor så vi hoppas de sätter igång mig eftrr morgondagens tul eller gör något iaf!

ja det är mycket som retar livmodern, och det är skit svårt att andas tycker jag, mår rätt dåligt av det så imorn hos läkaren kommer mitt stora gnäll! skönt dock att det är en läkare som ska göra tul och inte bm... kanske hon tar mig mer på allvar då :-P

haha minifängelse, den var bra! Man vill ju inte göra det för bekvämt för u.gen liksom... men de verkar ju onekligen trivas där inne
  • missable
    Patzie skrev 2012-01-08 16:28:00 följande:
    Jag tror det har börjat nu. Ska ringa barnvakterna. 

åååh!!! Stort lycka till!!
  • missable

Nu kommer det gnäll!!!

Pratade med en granne om tul idg och så sade jag att jag hoppas att de gör en svepning eller sätter igång mig för jag orkar inte mer, hon är ju så stor och jag har knappt sovit i 2 veckor, då får ja till svar: Nä men Patricia, låt henne ligga så länge hon vill, det är inte bra om hon föds för tidigt med tanke på sjukdomar, dessutom tror jag inte på att du väntar en tjej, du har pojkmage!

Vadå? För tidigt?? Är för fan i v39 (v38+2) idag och vadå sjukdomar fan va arg jag blev, bara för att det kanske är bra för barnet att hon ligger kvar så betder inte det att det är det bästa! Okej om det finna risk att födas så tidigt som v 25 - 37 så kan jag förstå henne men nu är min unge färdig bakad! Från v 38+0 räknas man ju som fullgången... Blääää jävla negativitet!! Blir så ledsen, varför räknas barnets hälsa före min? Varför är det så viktigt att hon mår bra? Mår inte jag bra mår ju inte hon bra heller!!

Tack för gnället :-P hör av mig efter TUL! Lycka till ni alla som har känningar hoppasdet ökar!!

• missable

Liten uppdatering efter tul. Vikten beräknas +20% och tappen är INTE mogen, fyyyy faaan vad ont det gjorde vill jg be och få tala om!! Fått tid till igångsättning den 16e om det finns plats på bb. Känns skönt att veta eftersom läkaren inte trodde på att det skulle komma någon bebis denna veckan!

Svar på tråden Januaribebis 2012