• missable

Januaribebis 2012

Nu har jag läst ikapp allt med =)

Carolaj83: Tack! Ja varför kan folk inte hålla sina åsikter för sig själva? Blir SÅÅÅ Trött!
    Men tji fick grannen =)

MiaK86: Japp 4 kg räknas hon väga redan nu, huvudet och benen normalstora, bara lite tjock om magen, med risk att axlarna är breda med! Men så såg jag också ut, behövde inte ens be om igångsättningen!

Haggski: Lycka till med igångsättningen!!!

Riparbella: Lycka till med snittet, det kommer gå bra! Snart har du bebisen hos dig! 

• missable
    shadowstorm skrev 2012-01-09 20:50:07 följande:
    Men vad beräknas din lilla bebis väga när du blir igångsatt? Jag födde en gosse på över 4 kg och 55 cm lång...han fastna i mitt bäcken så de var tvungen dra ner han med sugklocka. Så det är ju min stora skräck nu och är livrädd bebisen nu vill ligga och jäsa och det är min mardröm....

jag ringde min bm och berätta hur jag mår, och fick tid till henne imorgon jag kommer kräva en hinnsvepning...Och att hon undersöker om dessa fruktansvärda förvärkar/ryggvärk har gjort någon nytta eller om det bara är plågning som pågår :(

Strax över 4 kg! Men hon ligger jätte långt ner, hon petade på huvudet... Huvudet är normalstort för veckan, hon är störst om magen. De ville ju inte göra en hinnsvepning på mig för jag var helt omogen där nere så hon sade det gör mer ont än nytta!

Hoppas verkligen din bm tar dig på allvar och sveper dig imorn då! När ska du dit? För visst hade du bf härom dagen??
  • missable
    shadowstorm skrev 2012-01-09 22:12:00 följande:
    det är ju tur det :) okej ja då är ju inte svepning en ide.

jag har den 18 jan...men fruktansvärda förvärkar o igår gjorde de såå ont att jag bara spydde o spydde såå vill bli svept

Usch och fy! Är ju inte avundsjuk! Hppas som sagt de sveper dig imorn och det gör någon nytta! Ikväll mår jag skit, grymt illamående plus att jg fryser känns som om jag har feber men icke sann icke... Kan det vara för hon var så hårdhänt innan idag? Nu ska jag försöka sova lite iaf! Första gången sen jag var barn som jg har pyjamas på mig!
  • missable
    Junies mamma skrev 2012-01-09 22:27:08 följande:
    Så nervös inför igångsättningen i morgon kommer inte kunna sova i natt, är så rädd att kroppen inte svarar som den ska så det blir kejsarsnitt :(

Håller tummarna för dig! Det kommer gå bra! Tänk på målet, snart har du bebis på magen istället! Men en fråga, är din tapp mogen?? Är jätte nyfiken eftersom de sätter igång mig om en vecka...
  • missable

Loppan: Lycka till!!!!

Noras; jag förstår dig heeelt och hållet!! Fan vad segt det är med sammandragningarna som ändå inte gör någon nytta men det kommer väl... Ett tecken hade ju varit guld värt!

Fy fan vad öm jag är efter den hårda undersökningen igår, skulle inte ens önska min värsta fiende detta..

• missable

Empa: Min bebis ligger superfixerad och långt ner enligt ul, men hickan har jag hela tiden kännt i sidan där hennes rygg är! Tror inte du bhöver oroa dig!

Fy fan, jag har sedan innan IBS men den har hållt sig riktigt bra under grav och inte haft några större bekymmer! Men nu (ursäkta infon) jag vaknade av att jag var nödig nr 2, och hade halsbränna från helvetet som går neråt i tarmen istället för upp i halsen, nåväl så jag nästan rusade in på toa och där tömmer sig tarmen och magen sig heeelt och vilken doft! Fy fan! Tur att maken ska upp om 10 min var tvungen att vädra!! Nu hoppas jag att min dåliga mage är ett tecken på att förlossning är på g, och att det inte alls är min IBS som spökar eller ännu värre, magsjuka!

• missable

Empa; skönt att höra att du slipper vänta hela dagen på bm besöket! Jag tror verkligen att det är som din bebis ligger med ryggen, vilken vecka är du i nu?? Det gör rätt ont om bebis tar sig ur fixeringen och vänder på sig sent!

Ja, jag hoppas verkligen att det är för hon vill komma ut, är dock lite osäker iom läkaren sade att hon verkligen inte trodde det, vill ju inte heller ta medicin mot magen om det nu skulle vara så... Suck! Kan jag inte få värkar eller något istället? Eller vänta tills igångsättningen på måndag??

• missable

Empa: hon drog och slet i tappen som f*n utan att det gav med sig minsta lilla, plus att hon sade att jg borde få en blödning av hennes hårda behandling och om jag inte fick det var det inte till någon större nytta...Hon sade att jag var så omogen som jag kunde bli Därav igångsättning på måndag. Öörk jävla halsbränna!

• missable
    Empa86 skrev 2012-01-11 06:12:12 följande:
    Aha, fasen då. Skönt att du fick en tid för igångsättning iaf. Visst var det din bebis som var ganska stor redan? 

Har du provat losec mot halsbrännan? Det har varit min bästa vän denna graviditet:) 

Japp, det är jag som väntar bjässebebis

Ja losec funkar utmärkt, om jg hade haft någon hemma... Allt i medicin väg är slut... Orkade inte stå och köa på apoteket igår...
  • missable

Grattis Loppan!!!

Jag vaknade ju av att magen var skit idg ju... Nu har slemproppen gått och jag har varit sjukt trött hela dagen och bara sovit vilket jag lätt vill göra nu med... Iik kan det vara så att det är på gång av sig själv??

Svar på tråden Januaribebis 2012