• missable

Januaribebis 2012

Haanky skrev 2011-12-27 15:19:07 följande:
    i vilken vecka är du i?

v 36+3....
  • missable
    zatori skrev 2011-12-27 16:27:07 följande:
    missable: Hihi, oj vilken stor bebis! Men du var där pga att ni misstänkte att hon var liten va?

ja precis!! har totalt gått upp 10kg och sfmåttet låg ju på översta kurvan och sen dippade ner till lägsta för att sedan stanna av... känns helt galet att bebis är så stor! undrar liksom vad som händer på två veckor...
  • missable
    Jämthund skrev 2011-12-27 17:55:26 följande:
    Missable - jag sitter i samma sits som dig. Gjorde ett tul runt 3:e/ 4:e och då vägde bebis 2900g. Så räknar med att min ligger på detsamma som din nu. Skall på koll den 5:e januari och hoppas att jag får tid för igångsättning annars kommer jag ju få en bebis kring 5000g om jag skall gå tiden ut och det VÄGRAR jag.

jag kommer också vägra! Så fel kan de ju inte mäta tycker jag... Det jag tyckte var konstigt var att enl ul så var huvudet på henne som i v 40+5 medans ben och mage stog som v 38+5...

Är ju i vecka 36+3...
  • missable
    bebismys2011 skrev 2011-12-27 19:44:48 följande:
    Hur kommer det sig att så många av er gjort TUL? Är det rutin i vissa landsting? Jag gjorde ett UL igår på förlossningen (inte ett TUL), ser dom ungefärligt där om bebisen är normal storlek utan att mäta? Det borde dom ju göra?! =) 

Jag längtar så otroligt tills våran princessa kommer, hon får gärna komma nu! =D 

vi fick göra tul pga dippet på sfmåttet... men istället för liten så är hon stor så då ska vi tillbaka och mäta igen... de dom mäter är huvudmåttet, runt magen och lårbenshalsen, tre mått på varje plats sen räknar de ut medel och på så vis får de fram storleken om jg fattade det rätt. Visst ja de mäter hur mycket fostervatten det är med...
  • missable

ames min taktik är att ta det lungt till lördag och sedan storstäda hela hemmet och trotsa foglossningen och ut och gå raska promenader med hundarna

• missable

jämthund: japp första tulet för vår del... fattar dock inte carför hon är så stor! Mitt socker har hela tiden legat runt 4 och sist när jag kollade så hade jag slarvat med maten ett par dagar och bara druckit drickyoggi och ätit risgrynsgröt och då låg sockret på 7,2... men på två veckor kan det väl inte gå så fort att man får graviditetsdiabetes??

• missable

jämthund - men de har kollat urinen varje besök och där har de inte heller sett något... Jag hoppar nog glukosbelastningen nu... ska till bm den 5e och sen nytt TUL den 9e, syrran trodde de skulle sätta igång mig efter det... får se får se!

Helt sjukt igår kunse jag inte sova pga jag var rädd och orolig för att hon skulle vara för liten, nu ligger jag mest och flinar åt att hon är så stor och oroar mig för det! Haha!! Är det såhär det ska vara resten av livet??? :-P

• missable
    Jämthund skrev 2011-12-28 16:45:29 följande:
    Varit hos BM nu.. Urinen var utan anmärkning, hjärtslag 142, sf-mått 37. Är idag i v. 36+5. Blodtrycket var visst skyhögt, en braaa bit över 100 var undertrycket så jag fick lägga mig och vila en stund och vips så hade det gått ner till 120/70. Man skulle kunna säga att det är beroende på om jag vilar eller sitter upp blodtrycket ändras.
    shit vilket sfmått! galet om man jämnför med mina 31,5 cm... haha
    skönt att blodtrycket sjönk!

• missable
    Sapato skrev 2011-12-28 22:28:55 följande:
    Ames: Härligt att du mår bra och skönt att sova ut imorgon

instämmer helt! vilken lyx att kunna få må bra!

Ni som har barn sen innan, ändras kroppen och sömnmönstret ju närmare dagen det man kommer eller sätter det igång bara pang bom??
  • missable
    Marsätt skrev 2011-12-28 23:21:54 följande:
    För mig har det bara sagt pang och vattnet har gått

lycka till!!!! spännande och inte alls avis
Svar på tråden Januaribebis 2012