-
Jag jobbar som elevassistent på särgymnasiet i en klass med multihandikappade elever.minjalin skrev 2011-09-26 13:39:57 följande:Ja, det ska verkligen bli skönt. Sist fick jag bara 1/4 på samma arbetsplats men nu fick jag hel :p Är halvtidssjukskriven nu med från mina 75 % så jag hoppas det också går igenom hos fk. Vad jobbar du med? :) -
Mindre än 100 dagar kvar nu, 65% av graviditeten avklarad.
I helgen ska vi även börja renovera det rum som bebisen ska få :) mys. Längtar efter att få börja inreda. -
En fråga angående urinvägsinfektion.
Har känt lite krypande trägningar nu på morgonen som man kan göra innan uvi bryter ut. Svider även lite när jag kissat. Brukar i vanliga fall hjälpa med att bara dricka extra vatten en dag.
Men hur är det nu vid graviditet? Ska man söka direkt vid misstanke? Bm eller vårdcentral i så fall? -
Usch är så kluven. Mig får man alltid i vanliga fall tvinga till sjukvården. Så nu är jag ju jätte kluven om jag ska ringa eller ej om uvin. Har haft utedag med eleverna hela fm så inte kunnat tänka på det mer förrän nu. Men ska uvi i alltid behandlas som gravid?
-
Vet precis hur du känner. Folk tror att det är kul att få höra "hej tjockis" bara för att an är gravid. Och att det är okej för folk att specefikt påpeka var och hur man lagt på sig. Mår skit dåligt av det!
-
Fick tid till vårdcentralen redan idag 16.15 efter jobbet. Men tycker deg känns lite småfjantigt :(
-
De fanns varken blod eller bakterier i men början på infektion. Så läkaren rådde mig att göra som jag brukar, försöka "skölja" bort det med massa vatten och gärna citronvatten. Avskyr antibiotika så extremt tacksam att jag slapp det!
-
Hjälp vad kvällstrött jag börjat bli igen. Skönt att få krypa i säng redan 8-9.
Men ska verkligen inte gnälla. Orkat motionera både mig och hunden rätt tufft i 1,5 timme både mån, tis och idag. Hoppas orka ett pass pump imorgon med! -
Lilla Pricken: ingen aning! Men är glad så länge jag sliper den där hemska antibiotikan. Tycker dessutom att det redan känns bättre efter 2-3 liter vatten idag!
-
Jag tar järn 3 gånger i veckan sen 2 veckor. Men eftersom jag ändå har energi till träningen tycker jag inte det är så farligt. Men segt att stupa i sän