Inlägg från: shadowstorm |Visa alla inlägg
  • shadowstorm

Januaribebis 2012

Då har man börja handla lite :)

Ett babyskydd från Britax och lite kläder

• shadowstorm

Märks att folk sett på tv i veckan (inget illa menat). jag skulle påstå att jag tycker bebisrörelserna förändras när bebisen inte längre får plats på samma sätt. Upplevde samma sak med sonen. Dock inte att de sluta, men det var mera som förflyttningar istället för sparkar. Och har nu börja märka att den i magen försöker hitta ett sätt att röra sig på så inte alls lika mycket sparkar längre..

Två: Går säkert jättebra imorgon :)

• shadowstorm
    GoodEnough mom skrev 2011-10-09 22:00:07 följande:
    Har faktiskt inte själv sätt det :) Men ska nog göra det eftersom alla pratar om det. Ja, rörelserna ska förändras men fortfarande ska bebis röra sig lika mycket - sa min BM idag iallafall :) Hon sa också att plats fanns det gott om för att göra kullerbyttor.. Hafe stor livmoder så hon fyllde inte upp den speciellt.

Tack shadowstorm :) Tack alla för er stöttning. Betyder massor.  
    Ja det var faktiskt hemskt :/ Men då tipsar jag om att se det imorgon efter du varit till läkaren så du inte får en jobbig natt. :) Ojja, har kortfilmer kvar på datorn sen sonen låg i magen då jag var i vecka 41 såg ut som det gick vågor på magen när han rörde sig. Så helt klart ska man uppleva rörelser :)
  • shadowstorm

Det var på sanning & konsekvens - handla om att 1/3 av alla barn som dör sent i en graviditet dör i onödan, och hade man bara lyssnat på mammorna hade barnen haft större chans. (kort sammandrag)

• shadowstorm
    Tärning6 skrev 2011-10-09 22:22:05 följande:
    Hoppar in här om jag får.
    Vad pratas de om just nu?? Väntar mitt andra barn den 18 januari.
    Välkommen hit, jag väntar också mitt andra den 18.de jan :)
  • shadowstorm

Sist jag var hos BM som var i vecka 23 hade jag 24 cm, och när jag vänta sonen hade jag i liknade vecka 22 cm så min bm sa att det var vanligt att man får större SF-mått när man väntar sitt andra barn. Men jag tycker snart magens kant går upptill revbena, och den är sååå hög denna gång. "tidigt" hur ska man stå ut lite över 3 månader till? Hoppas hon kommer liite tidig iaf :P

Ni som fått barn innan har andra barnet kommit före eller efter BF? Och när kom då första. Jag gick ju över till vecka 41 med sonen! :P

• shadowstorm

Vill ni ha ett tips hur mannen kan känna bebisen sparkar? :) Jag kom på ett sätt när jag var gravid med sonen. Och som jag märker funkar än. KALLT! Allt som är kallt som vidrör mig mage sparkar bebisen emot. Så jag sa åt killen när han aldrig kände sonen typ. Gå och kyl ner händerna under kranen sedan kommer du tillbaka och lägger handen på magen. GISSA om det gav effekt ;)

• shadowstorm

Dock kan jag inte svara på varför just en kall hand får mera rörelse eller om det var flera tillfällen bara ;)

• shadowstorm
    bumbi 84 skrev 2011-10-12 12:47:37 följande:
    Funkar bra om man dricker nått kallt när han håller handen på med
    ja den metoden funkar också :D
  • shadowstorm

Gjort en hel del fynd idag :) Köpte en hel del kläder av en tjej som nyss fick barn. Hon visste ej vad hon veta så hon hade åt både tjej och kille och ut kom en gosse. Så då fick jag köpa allt detta av henne :) Mesta är superfint och en hel del nytt :)

Svar på tråden Januaribebis 2012