• LillaEko

Januaribebis 2012

Jag gillar inte heller att vara gravid. Har så svårt att acceptera att jag inte orkar på samma vis som innan. Älskar ju att träna, hitta på saker med hunden och massa pyssel och fix hemma. Men nu är man så trött vissa dagar att det kan räcka med att laga middag efter jobbet :s

Hatar också kommentarena om kroppen, det värsta var nog "du har ju inte så mycket mage, utan blivit mer jämntjock".
    Har ju gått upp typ 11 kg och då tränar jag fortfarande jogg, pump och massa promenader. Men men, trots att jag inte gillar graviditeten överlag så tycker jag verkligen att det är värt det :)

Går in i v 30 imorgon, helt otroligt att det bara är 10 veckor kvar!

• LillaEko

V 30 och 76 dagar kvar. Shit, nu går det undan!
    Fy blä, ut med hunden en timme. Motivation

• LillaEko

Västeråsmamman: håller tummarna i massor.

Ja, jag börjar ju jobba 8.00 så är ute med hunden mellan 5.40-6.40 ungefär. Men nu är det bara 2 sådana dagar kvar innan jag går hem :)

• LillaEko

Blaha, igår var jag på tjejmys hos syrran och lyckades vara vaken länge (för att vara jag just nu).
    Så stupade i säng runt 1. Ändå vaknar jag redan 6.30 och kan inte somna om, helt omöjligt trots att jag är trött.
    Hmm, varför dessa konstiga sovrutiner?!?!?!

Men däremot något härligt. Fick ett angelsound av mannens jobbarkompis igår. Så det var syrran tvungen att testa, och ni må tro att den blivande mostern blev lycklig när vi hittade härliga tydliga hjärtslag =) 

• LillaEko

Oj, vi har massa kvar. Bara köpt lite kläder och beställt vagn. Gick in i v 30 igår. Bb-väskan har jag inte ens haft en tanke på!!?!?!?
    Men jobbar bara nästa vecka och sen mån-tis v 44, så får ta tag i det då sen.

• LillaEko
    syntetica skrev 2011-10-25 18:05:12 följande:
    Jag måste fråga en dum fråga, hur sjutton lyckas ni raka benen utan att karva sönder typ hela benen..
    Kanske jag som är totalt värdelös?! 
    Haha, om det ändå bara var benen som var svåra att raka.
    Skickade ett sms till maken innan idag efter duschen att bara så han vet så kommer han ha en lurvig fru snart. Men att han fick skylla sig själv som gjort mig med barn ;)

Någon som börjat med stödstrumpor?
    Tyckte mina ben kändes svullna efter jag kom ur duschen ikväll. Men kanske beror på att jag gjort lite väl mycket.
    Massa springande på jobbet, sen gick jag hem med en av eleverna ca35 min promenad med en tung rullstol, väl hemma blev det 50 min joggingtur med hunden och sen middag, bakning och disk innan rumpan fick sätta sig i soffan.

Nu är det bara 5 arbetsdagar kvar, sen så går jag hem. Helt underbart. Har massa pyssel projekt på gång. Sen ska vi renovera vårt egna sovrum med nu när bebisrummet är klart.
    Sen planerar jag fortsätta träna så länge det känns bra, så kommer nog kunna fylla mina dagar utan problem =) 
  • LillaEko

70 dagar kvar och 75% avklarat, helt sjukt va nära vi nu är slutet.
    Spännande att se vem som får första bebisen. 

• LillaEko

Nä, menade verkligen inte att jag vill att någon bebis ska komma än.
    Men nu närmar det ju sig ändå att möjligheten finns. Jag vill verkligen gå över nyår.

• LillaEko

Jag har inte hört något om att jag måste göra glukosbelastning, va ju hos Bm förra måndagen. Men mitt socker låg jättebra. Så kanske bara är om de misstänker något?!?!

• LillaEko

Vi åker till Ullared den 11 nov :) längtar som sjutton. Och imorgon ska ev säng och skötbord inhandlas på Ikea.

Bb-väskan har jag tänkt börja grunna på nu när jag går hem.

Svar på tråden Januaribebis 2012