Januaribebis 2012
Jag har druckit av det och tycker det ärjätte gott.
Har för mig att någon sagt att det till och med finns lite alkohol i mjölk, och andra vanliga råvaror.
Jag har druckit av det och tycker det ärjätte gott.
Har för mig att någon sagt att det till och med finns lite alkohol i mjölk, och andra vanliga råvaror.
Har bara testat ett vitt chardonnay vin med grön etikett och mörk flaska. Minns inte namnet, men ska kolla det. Är lite sötare, nästan som mousserande i smaken, jättegott.
Jag tycker ändå du gör rätt som börjar grunna lite på det redan nu. Många barn och ungdomar går genom skolan som "problem-barn" men är egentligen bara missuppfattade och har ofta en dold diagnos. Tänk att få rätt hjälp från början, så mycket mer förutsättningar för ett sådant barn.
Jobbar ju inom gymnasiesärskolan så ser tyvärr endel tråkigt ju där utredningar tagit för lång tid!
Vi har inte plats för skötbord på toa så ska ha det i bebisrummet. Så satsar på Ikeas hensvik, dels för att det är fint men också för att man sen kan ha det som bokhylla.
Enligt en kompis så tycker hon inte alls att det är nödvändigt att ha skötbord på toan. Hon använder nästan alltid ändå bara tvättkräm och våtservetter. Är det extremt blir det ändå bad.
Här spelar vi både musik och sagor för bebis. Allt från barnsånger till rock!
Jag har också tänkt så. Vill annars alltid sättamiljön först, men vi kan helt enkelt inte va i vårt badrum. Men sen vänder man det åt andrahållet, vi kan ändå inte ha tyg tvättlappar då vi har tvättmaskin i källaren och bara 4 tvättider i månaden. Så skulle jag haft skötbordet i badrummet hade det ändå blivit engångstvättlappar.
Vi har fått upp väven på nästan alla väggar i bebisrummet idag, tyvärr saknades typ två border :( så det får vi ta imorgon. Sen ska det målas vitt :)
Till er som har hund.
Kanske en helkonstig fråga?!?!
Förbereder ni hunden på något vis inför bebisen?
Ni som har barn sen innan och hade hunden först. Hur gick ni till väga i början för att introducera bebisen för hunden?
Vår hund kommer ju alltid först idag, och vårt mål är att försöka fortsätta kunna prioritera henne lika mycket som nu, men förstår att det inte alltid kommer gå.
Vi har ett riktigt energiknippe som inte blir trött av koppelpromenader utan måste få jobba med både kropp och knopp. Men samtidigt är hon lättrastad då man kan åka ut till skogen och köra bollsök hur länge som helst utan att hon tycker det är tråkigt (ha henne lös, kasta och gömma tex bandyboll och låta henne söka). Hon är bolltokig =)
Så vi vet ju att det inte alltid krävs så mycket av just oss (kroppsligt) för att få henne trött.
Nu ska vi ut på en härlig skogstur (passa på eftersom jakten drar igång imorgon), passa på att lägga lite spår sen på vägen hem som vi kan spåra i em =)