• LillaEko

Januaribebis 2012

Tack för tipset! Ska kolla upp det :)

• LillaEko
    SFHelen skrev 2011-11-20 15:33:00 följande:
    Hej orkar inte läsa alla sidor ni hunnit skriva. Vill bara berätta att igår fick vi en son på 1495g o 40cm. Kom i v.29+2 o är en riktig liten kämpe om fått namnet Tyr. Hör av mig senare om fl o allt Kram
    Grattis, första bebisen i tråden. Hoppas att ni alla mår bra och ser fram emot att höra ifrån er sen.
  • LillaEko
    misssally skrev 2011-11-20 19:37:46 följande:
    Grattis SFHelen till er lille kille! :) Hoppas allting går bra nu!

En fråga till er andra, jag vet att vi pratat om Babyskydd förut, men vi var och kikade lite idag. Jag fastnade för Brio Primo, är det någon som har erfarenhet av sådant? Jag tyckte det verkade nätt och smidigt, men jag har ju egentligen ingen aning ;) Hjälp mig :)
    Hur gör ni andra, köper ni nytt eller begagnat?
    Vi hyr från babyproffset. Så behöver inte köpa det första.

• LillaEko

Jag kan ju inte fatta riktigt att första bebisen nu kommer.
    Lever fortfarande i min lilla "bubbla" och tycker förlossningen känns ganska avlägsen =/
    Är i v 33+2 så egentligen kanske det börja bli dags att läsa på om bedövningar och fundera på när väskan ska packas!?!?! 

• LillaEko

Jämthund: vi tillhör Eksjö höglandssjukhus. Och vad jag förstått på alla vänner som har barn är det bara 5 blöjor där.

• LillaEko

Vi ska ju även slipa och lacka golvet i bebis rum. Så kommer tidigast kunna få börja montera bebismöblerna nästa helg (3-4/12) eftersom golvet måste vila en vecka efter sista lackningen, som förhoppningsvis blir på fre.
    Men tänkte jag skulle börja tvätta lite bebissaker nu på ons :)

• LillaEko

SFHelen, så skönt att ni alla ändå verkar må bra efter omständigheterna.

Igår var jag en heldag i Jönköping och shoppade. Snacka om att kroppen var trött sen. Men nu är nog allt inköpt och klart, förutom ett blöjpaket.

Så sen på kvällen sorterade jag bebisens "tvätt" som jag tänkte börja med idag. Så otroligt mysigt.

• LillaEko

Mot min halsbränna hjälper varken novalucol eller losec längre. Tar gaviscon. Vissa dagar efter varje måltid och vissa dagar klarar jag mig med att ta bara på fm,

• LillaEko

Va, får man inte ens dricka kravatten innan?!?! Då hade jag svimmat! Skönt att jag än inte hört något om det.

85% avklarat idag, nu är det bara lite mer än en månad kvar ju!
    Helt sjukt, minns när man var överlycklig för att ha klarat 15%.
    Hade man inte haft nyåret så hade jag sagt att bebis gärna får komma snart!

Svar på tråden Januaribebis 2012