• LillaEko

Januaribebis 2012

Och jag vill kunna:
    gå lååååånga rundor utan att grunna på hur mycket sammandragningar det kommer ge efteråt!
    Ta en snaps till sillen i jul.
    Provsmaka vår chili choklad glögg
    Ta på mig kläder och känna att jag INTE ser ut som en valros!
    Äta vad jag vill utan att få sjukt ont i magen och en massa halsbränna!

• LillaEko

Elingabriella: jag vägde 2900 och min syster 2700 och det har då gått bra för oss. Tror helt enkelt vissa får små barn och andra får större!

• LillaEko

Jag är ju förstföderska och misstänker att bebis ännu ligger med huvudet upp (gjorde det på förra Bm besöket). Är i v 35(34+4), så har inte bebis vänt sig på mån när vi ska till Bm igen blir det vändningsförsök!

• LillaEko

Gnäll!!!!

Grrrrr, åkte på världens nackspärr igår. Var så trött efter förra natten med ont i magen och massa toabesök så hade verkligen behövt sova i natt. Men icke, istället har jag vaknat varje gång jag behövt ändra ställning för det har gjort så sjukt ont i nacken. Och har varit nästan omöjligt att hitta sätt att ligga på för att avlasta den.
    Så nu går jag runt som en robot med tjock halsduk och hoppas värme ska hjälpa.

Någon som har bra tips på hur man blir av med nackspärr fort? Är bara 2:a gången i mitt liv jag har det. 

• LillaEko

Är det Alvedon som är okej att ta när man är gravid? Måste ha något mot smärtan i nacken så jag inte spänner mig mer.

• LillaEko

Västeråsmamman: grattis.
    Var det inte en till bebis som skulle komma igår eller idag?? Fellis skulle väl bli igångsatt????

Går in i v 36(35+0) idag, och på tis är det 1 månad kvar till bf. Tiden går verkligen fort nu. Måste sätta mig ner och gå igenom allt på fk hemsida. Har ju inte hunnit det så fattar ju noll om lägsta och högsta dagar osv.

• LillaEko

En konstig fråga?!?!
    Hur vet man att slemproppen gått?
    Jag har ju en hel del flytningar, så undrar om den ser ut på något särskilt vis?!?!

• LillaEko

Jag får som en sjukt brännande smärta (typ som getingstick) i höjd med revbenen under höger bröst ibland. Gör verkligen fruktansvärt ont.
    Någon mer som känt det?

• LillaEko

Själv vaknade jag nu strax innan sex!
    Så får väl bli julkalendern nu vid 7 :) någon mer som tittar på tjuvarnas jul? Tycker de är lite mysiga.

Idag är det Bm besök 10.30 hoppas nu liten vänt sig rätt!

Svar på tråden Januaribebis 2012