• LillaEko

Januaribebis 2012

Hemma från Bm och myspysig hundpromenad i ett vitt skogslandskap.

V36(35+3)
    Bebis har vänt sig och krupit "långt" ner med huvudet. Men inte helt fixerad än.
    Sf 32
    Hjärtljud ca 145-150
    Tog bara blodprov i armen idag för att dubbelkolla att jag har negativt blod.
    Men blodtrycket var högt, 120/86.
    De tog en urinsticka men ingen äggvita eller vad det nu är vid havandeskapsförgiftning.

Men ska tillbaka om en vecka för att lämna nytt morgon u-prov och kolla blodtryck.

Någon mer som fått högt blodtryck?

• LillaEko

Lilla pricken: 120/96 menade jag, så det diastoliska trycket ligger ju alldeles för högt nu :/ hoppas det bara höjts pga slutet av graviditeten nu. Men skönt me att de håller extra koll nu då.

• LillaEko

Håller tummarna för er som åkt in att det slutar på bästa sätt.

Jag packade faktiskt bebisens saker i söndags, är ju bara 1 månad kvar för oss i morgon. Så tyckte det var lika bra att börja så smått.

• LillaEko

1 månad kvar till bf idag, kan verkligen inte fatta att vi redan är här.
    Haft en tuff natt med sammandragningar i kombination med typ mensvärk, förvärkar?!?!

• LillaEko

Misstänkte att det kunde vara något sådant. Gjorde ju som tur är inte direkt ont, men olustigt och obehagligt samtidigt som magen blev stenhård.
    Tur det släppte!

• LillaEko
    GoodEnough mom skrev 2011-12-06 17:16:52 följande:
    Vecka 36 (35+0) Var hos barnmorskan idag :) SF-mått 33 (för två veckor sedan 30,5) :O Blodvärde 122, blodtryck 110/80 och liten ligger fixerad :D 
    Känns så konstigt att din lilla mage kan ha ett större sf mått än min. Hade 32 igår, i v 36(35+3)

Här har vi en riktigt aktiv liten krabat med. Nu åker rumpan ut på ena hållet och så sätter den fötterna i revbenen eller i sidan.....snacka  om att det börjar bli trångt!

• LillaEko

Jag kan fixa en bebis-tråd imorgon när jag sitter vid datorn (skriver från telefonen nu).
    Men nu ska jag försöka sova, helt sjukt slut!

• LillaEko

90% avklarat idag, shit liksom, bara ynka 10% kvar till bf.
    Längtar ordentligt nu, men kluvet nog vill man ju klara nyåret. 

• LillaEko

Suttit och gått igenom massa med min man på fk hemsida nu om detta med föräldrarpenning, lägstadagar, sgi osv. Hua vilken djungel men tror vi är aningen mer klokare.
    Men ska boka in ett möte med fk försäkerhetsskull.

De här första 180 dagarna som man måste ta sgi-dagar, kan man dela dem?
    Jag har ju tänkt jobba 4 veckor i sommar och låta mannen vara pappaledig då, tar han av de 180 dagarna då?
    Förstår ni hur jag menar? 

Svar på tråden Januaribebis 2012