Januaribebis 2012
Igår var jag har hos BM och allt såg bra ut om man bortser från att hon hade problem när hon skulle kolla blodtrycket, hon kunde inte höra undertrycket eller vad det nu heter så hon fick hämta en annan apparat och det såg helt normalt ut 119/80. Men vet inte om det gjorde henne lite nojjig för hon började fråga om jag haft ont i huvudet, flimmer, svullnat upp eller liknande. Fick med ett provrör hem så om jag får huvudvärk så ska jag nästa vecka komma in och lämna urinprov så jag inte har havandeskapsförgiftning på gång. det hade jag verkligen inte oroat mig för innan men nu lär jag fundera över det varje gång jag får huvudvärk.
Så gäller ju dessutom att räkna lite på hur man inte ska förlora sin sgi när barnet fyller 1 år och massa
sådant =S Så här kanske det är likabra att blanda in lägsta dagarna direkt sen efter de 180 dagarna?!?!
Men har tänkt jobba extra så mycket det går kvällar och helger (inom vården) med för att spara dagarna ifall det blir svårt att hitta nytt jobb/vikariat.
Mitt blodtryck var ju istället högt nu sist, 120/96 så jag ska få lämna extra u-prov pga det. Har inte heller tänkt så mycket på havandeskapsförgiftning. Men de verkar ju vara väldigt noggranna och vill ha extra koll om de misstänker eller finner någon risk. Så oroar mig inte för det ändå.