• LillaEko

Januaribebis 2012

Zaarah1984 skrev 2011-12-07 13:04:14 följande:
    Har inget bra svar men förstår att du är fundersam... Är verkligen en djungel. Det enda vi bestämt är att vi ska spara de 90 dagarna på lägstanivån till senare när man vill vara ledig någon enstaka dag kring jul och liknande.

Igår var jag har hos BM och allt såg bra ut om man bortser från att hon hade problem när hon skulle kolla blodtrycket, hon kunde inte höra undertrycket eller vad det nu heter så hon fick hämta en annan apparat och det såg helt normalt ut 119/80. Men vet inte om det gjorde henne lite nojjig för hon började fråga om jag haft ont i huvudet, flimmer, svullnat upp eller liknande. Fick med ett provrör hem så om jag får huvudvärk så ska jag nästa vecka komma in och lämna urinprov så jag inte har havandeskapsförgiftning på gång. det hade jag verkligen inte oroat mig för innan men nu lär jag fundera över det varje gång jag får huvudvärk.
    Jag blev ju tyvärr varslad nu "lagom" till bebis, så 22 dec är jag arbetslös. Men har tänkt stämpla fram till förlossningen sen.
    Så gäller ju dessutom att räkna lite på hur man inte ska förlora sin sgi när barnet fyller 1 år och massa
    sådant =S Så här kanske det är likabra att blanda in lägsta dagarna direkt sen efter de 180 dagarna?!?! 
    Men har tänkt jobba extra så mycket det går kvällar och helger (inom vården) med för att spara dagarna ifall det blir svårt att hitta nytt jobb/vikariat.

Mitt blodtryck var ju istället högt nu sist, 120/96 så jag ska få lämna extra u-prov pga det. Har inte heller tänkt så mycket på havandeskapsförgiftning. Men de verkar ju vara väldigt noggranna och vill ha extra koll om de misstänker eller finner någon risk. Så oroar mig inte för det ändå.

• LillaEko

En kompis kokar vatten på kvällen och har i en termos på natten. Hon behöver då inte ens gå ner till köket när det är matdags.

• LillaEko

V 37(36+0) idag whiiii vad tiden går. Är det 42+0 el 41+0 som de senast sätter igång en om man går över? Funderar på hur många veckor som MAX är kvar

• LillaEko

Jag vill sova :(
    Idag åker mannen och jag på mys helg till Kalmar med hotellvistelse.
    Längtar redan efter söndagens frukost ;)

• LillaEko

James har vi varit lite inne på om det blir en pojk.
    Men säger att jag måste se bebis först för att ens vilja tänka på namnet.
    Men mellannamn tror jag iallafall är klart :)

• LillaEko
    Jessica82 skrev 2011-12-10 17:34:41 följande:
    våran lilla tös (om det nu blir det som ul visade) kommer heta Mira Milja, är det en kille trots allt, så vet vi inte alls, sönerna heter Jori och Jere och att hitta ett tredje namn är riktigt svårt ...Finska namn allihop :) men så är vi ju Finnar båda två oxå!
    Vi är också inne på Mira :)
  • LillaEko
    Liina87 skrev 2011-12-10 18:15:53 följande:
    Jag tar gärna emot tips också.
    Jag har dock beställt hem det så hoppas jag får det i nästa vecka.

Jag beställde det härifrån  www.re-fresh.se/catalog/product_info.php?prod... och det står även lite med dosering där, men tyvärr inte hur många koppar om dagen.
    Jag har också tänkt beställa det. Just för aatt man hört att det kan ha positiv effekt.
  • LillaEko

Jag har istället verkligen lyckats få sova lite i natt.
    Upp och kissat 2 gånger men andra gången var i samband med att mannens klocka ringde. Var då vaken ca 1 timme efter han gått. Läste och så.
    Men sen runt 6 somnade jag om ända till 8.45, vet inte när det hände sist =)

Men nu vankas det snart bm besök för att kolla blodtrycket igen.
    Håll tummarna för att det gått ner och att u-provet inte visar massa äggvita! 

Svar på tråden Januaribebis 2012