• LillaEko

Januaribebis 2012

Carolaj83 skrev 2011-12-12 14:04:52 följande:
    Grattis till er som fått barn, kanske dags att göra en födelse lista
    Finns en i den nya tråden längst ner i trådstarten.
  • LillaEko

Blodtrycket var lite lägre idag 120/85, men undertrycket är ju ändå aningen högt.
    Men u-provet visade inget även denna gången.
    Skönt!!!!

Köpte hallonbladste idag. Men vågar man börja med det än.
    Man har ju hört så mycket rykten om att det kan sätta igång det och vill ju självklart gå över nyår.

• LillaEko

Tror inte det är någon fara. Har läst att de även rör sig i sömnen ju?!?!

Igår var vi och hämtade hem vagnen. Overkligt och mysigt på samma gång. Måste liksom stanna upp och titta på den varje gång jag går förbi ;)

• LillaEko

Har också mysmorgon med lucia-morgon på svt och så klart julkalendern. Fast jag får mysa med hunden, och en bökande bebis i magen.

Tänk att det bara är 18 dagar kvar att "knipa", helt ofattbart. Sen är bebis mer än välkommen ut.

• LillaEko
    minjalin skrev 2011-12-13 08:01:43 följande:
    Jag ska till barnmorskan idag och skulle lämna urinprov. Antar att dom kollar äggvita men jag min klant glömde det i morse när jag gick på toa. Ska dit i eftermiddag så jag undrar om nån här vet hur känsligt det är hur gammalt urinet är? Måste det vara morgonurin eller kan det räcka att man håller sig typ 2 timmar? Tror inte jag kan hålla mig längre än 2 timmar (men ska ju försöka). Om man ska kolla efter urinvägsinfektion vet jag ju att man helst ska ha hållt sig i 4 timmar men är det lika noga när de kollar efter äggvita?
    Tror de helst vill minst 4 timmar.
    Men inte ens om nätterna nu är det ju säkert det går så många timmar.
    Men försök att inte dricka för mycket vatten, och sen hålla dig så länge som möjligt, så blir det ju mer koncentrerat.
    Så kan du ju bara berätta det sen för bm.
    Jag skulle ju ha med mig till bm igår, och fick ta det vid 04.30 på morgonen när jag vaknade. Och hade väl varit uppe och kissat typ vid 1 på natten innan det.  
  • LillaEko

Vi hämtade hem vår vagn igår. Tänk så fjantigt mysigt det är att titta på den varje gång vi går förbi.

Babyskyddet hämtar vi nog tidigast veckan innan nyår då vi ska hyra.

Imorgon vankas det föräldrarutb. Hoppas det ger något, ska bli kul att se vilka fler som ska ha nu i januari!

• LillaEko

Vi måste också informera om när vi åker in, syrran ska hämta hunden om det sker nattetid, för sen ska mina föräldrar ha henne. Sen måste mannens mamma mata katterna och tömma lådan.

• LillaEko

Yrla: hoppas det hår bra för dig och liten.

Jämthund: haha, förstår vad du menar med att "bjuda till". Har gett min man samma uppmuntran ibland ;) trots att man själv mest känner sig klumpig och oattraktiv!

Nu vankas det en hundrunda, är ju över en månad sen vi behövde gå så här tidigt sist så ska faktiskt bli mysigt :)

• LillaEko

Mina fötter kliar?!??
    Var uppe och kissade runt ett och var sen vaken en stund för att de kliade så.
    Och nu likadant?!?! Någon ner som har det?

• LillaEko

Fair: ingen fara. Har ju hört talas om att man kan få det, såå har det i bakhuvudet varje gång det kliar på mig ;)

Svar på tråden Januaribebis 2012