• LillaEko

Har bokat "sista" semestern nu.
    En julklapp till oss, en natt på hotell 10-11/12 i Kalmar, äta ute och bara mysa.

Vi har annars som tradition att åka iväg över nyår, men känns som det är lika bra att hålla sig hemma (har ju bf 6/1).

Har ni tänkt göra något liksom "sista"??? Vi väntar ju första, så är ju inte länge kvar som vi är själva! 

• LillaEko
    fair skrev 2011-11-24 11:40:17 följande:
    Lillaeko: vi ska också unna oss en "sista" semester. Fast för vår del är det bara 1 natt. Vi far i morgon 10 mil och ska sova på hotell och äta gott. Blir även julklapps shopping på tu man hand. Dottern ska vara hos mina föräldrar. Ska bli skönt att komma bort lite själva.
    Vi ska också bara vara borta en natt.
    Men känns ändå lyxigt att få komma iväg och äta gudomligt god hotellfrukost =)
    Vi har ju kört stenhårt med renoveringen nu i höst så känns som vi är värda en helg med bara mys. 
  • LillaEko

V35(34+0) idag och 40 dagar kvar!
    Snart bara en ynka liten månad kvar, snacka om att tiden gått fort om man ser tillbaka!

• LillaEko
    got2b skrev 2011-11-25 11:11:46 följande:
    Brukar kunna känna huvudet och det är på olika ställe varje dag verkar det som. Sparkar och boxningar känns både upp, ner, höger och vänster. Min mamma börjar undra vad det är för litet monster jag har där inne Flört
    Har din bm sagt nåt till dig vad du ska göra om vattnet går nu när den ligger som den gör? Min sa att jag skulle lägga ben och rumpa högt och ringa ambulans.

I natt, när jag som vissa andra inte kunde sova, sökte jag lite om mina smärtor på insidan av låren. Det är visst foglossning. Frågade ju min bm om det när jag var där sist och hon visste inte vad det var. Fast hon missuppfattade kanske mig när jag förklarade var och hur jag hade ont.

Detta stämmer in på mig: "Smärta nedåt lårens insida eller mellan benen. Smärtan förvärras ofta om du har benen brett isär, promenerar, går upp- eller nerför en trappa eller ändrar ställning dig i sängen."
    Hittade den infon på babycenter.
    När vi var hos bm sist hade liten fortfarande inte vänt sig. Och tror fortfarande huvudet är mer upp och på sidan.
    Men hon sa till oss att om den inte börjat vända sig vid nästa besök (5/12, är då i v 36(35+3) så kommer vi få åka upp till förlossningen för att göra vändningsförsök.

Men hon sa inget om ambulans och så om vattnet skulle gå?!?!?!
  • LillaEko

Vi är beräknade 6:e, så när klockan slagit tolv på nyår ska jag börja mitt "kom ut bebis" projekt :p
    Tycker ju att det redan börjar bli för jobbigt :(
    Men men, bäst för liten om det blir efter nyår ju, så bara att börja lugna ner tempot lite.

• LillaEko

Sitter och laddar för ett pass Body Pump nu vid 10.00.
    Men börjar nu fundera på hur länge man kan hålla på, är nu i v 35 (34+1).
    Någon mer som fortfarande tränar? Hur länge har ni tänkt hålla på? 

• LillaEko

Elison: ja, har hört att utfall ska man verkligen undvika om man känner av fogarna. Jag känner ju inte av mina, men kör utfallslåten utan vikter nu (är nog med den inbyggda vikten på magen). Rygglåten kör jag med lösa vikter då stången annars tar emot magen och på så vis ger det ju inte rätt effekt. Sen är det maglåten jag ändrat på med, tränar bara sneda nagmusklerna nu.
    Kändes jättebra idag, så fortsätter ett tag till, men max dec ut. Har ju bf 6:e jan.
    Älskar ju verkligen energin och endorfinerna man får efteråt. Så i em har det bakats pepparkaksdeg och sen lussebullar!

Men nu uppskattade fötterna verkligen ett fotbad och slapp i soffan :)

• LillaEko

Elison: här är en till som är less på kroppen och att inte kunna/orka allt som innan.
    Att snöra på kängorna är ju ett helt företag, och ont gör det när man trycker ihop hela magen.

Men är väl ändå tacksam över att jag med undantag för enstaka dagar orkar gå rätt långa rundor med hunden och träna. Det gör otroligt mycket för det psykiska välbefinnandet.

Jag sover ju dessutom relativt bra oftast. Förutom några kisspauser och att jag vaknar runt sju, men har alltid varit morgonpigg.

• LillaEko

Jag ska med baka pepparkakor idag :)
    Men bara gjort en halv sats deg. För här äts det oftast inte upp. I onsdags slängde jag förra årets pepparkakor som jag hittade när jag kollade i burken :s

Renoveringen är nu också klar så mannen ska bara kolla över listerna igen nu efter golvslipningen. Sen ska vi montera bebismöbler idag :)

Svar på tråden Januaribebis 2012