• LillaEko

Januaribebis 2012

Västeråsmamma och sandy87 håller tummarna att allt går bra.

Jag har vaknat flera gånger i natt pga mina onda fogar efter gårdagens promenad, men idag vankas det åter Bm besök.
    Ska nog ge mig på att stryka lite gardiner nu. Mannen fick äntligen upp gardinstängerna igår i de rum vi renoverat.

• LillaEko
    elinson skrev 2011-12-19 09:23:55 följande:
    Med BF 30 januari så ska jag den 9 januari (jag jag går i mammaledighet) börja springa i trappor / ha massa sex / äta stark mat / få massage på trapetzius o över höftkamrarna / köra knäböj / dricka hallonbladste / ja göra allt för att sätta fart på detta.
    Jag har ju som mål att ändå klara nyår, men har bf redan 6/1. Men så fort klockan slagit tolv och nya året börjar så har jag med sagt att jag ska sätta igång med allt det där.
    Men har planer på att börja med hallonbladsteet nu ikväll, just för blödningssyftet.

Mannen är dessutom förvarnad, så han också kan ladda batterierna i de fall där hans hjälp behövs ;) 
  • LillaEko

Även jag har varit hos bm idag.
    Pratade endel om vad vi hade för tankar kring förlossningen.

Mitt blodtryck var högre igen 140/85 =S Så ska tillbaka på tors igen, men som tur är var urinprovet utan anmärkning. Ska även då ta prover efter gallsafterna, då jag ju förra veckan började få klåda i händer och fötter.

Bebis hjärta tickade på fint runt 145-150, sf-måttet glömde jag fråga om.
    Men nu är liten även fixerad, skönt eftersom det sist var ruckbart. 
    Är ju nu redan i v 38(37+3), så som sagt, låt bara 2012 komma. Sen ska bebis minsann ut! 

• LillaEko

Fick för mig att röja om i garderoberna vid 22.30 ikväll?!?!?! Har ju dessutom ont som sjutton i fogarna och ryggen....men skam den som ger sig (tröga gravida idiot??).
    Men nu är det så gott som klart och kan erkänna att det var riktigt skönt att krypa i säng nu.

• LillaEko

Ni som har barn sen innan: har er första förlossning påmint om er mammas första förlossning?!?!

• LillaEko
    Pebbles82 skrev 2011-12-20 08:23:17 följande:
    Ja, på sätt och vis. I tidslängd och att båda förlossningarna (liksom alla andras i min släkt) avslutades med sugklocka. Däremot födde mamma på BF+21 och jag på BF-5.

Tycker det ska bli lite spännande att se, för jag har grymt med halsbränna precis som mamma.
    Så ställer in mig på en lång och segdragen första förlossning ;) 
  • LillaEko

Kan det vara något på gång????

En rosa flytning i storlek med en 5 krona innan när jag var och kissade.
    Ringde bm som bad mig avvakta. Men blev det mer eller om jag fr ont skulle jag kontakta förlossningen.

Slemproppen kanske?!?!?!
    Jag har ju bestämt att jag ska gå över nyår, så inte haft en tanke på att bebis faktiskt kan komma nu.
    **Spännande**
    Men är ju redan i v 38(37+4), så känns ju skönt att det är så långt gånget iallafall =)

• LillaEko
    Pebbles82 skrev 2011-12-20 10:17:01 följande:
    Spännande! :) 
    Slemproppen är ju tyvärr lite dum, för det kan ju dröja länge ändå innan det drar igång. Har du några andra känningar?  
    Nä, känner inget annars, men är ju egentligen första tecknet på att bebis nu verkligen kan komma.
    Så har jag liksom inte alls tänkt innan, så ska bli grymt spännande att se vad som händer.
    Kanske blir ett litet julaftonbarn trots allt =P 
  • LillaEko
    Yrla skrev 2011-12-20 11:39:45 följande:
    Hej allihopa!

Efter enbart nattliga värkar (heeelt lugnt på dagarna) så gick mitt vatten idag 11.05 HOS BM!! ^^
    Dock har värkarbetet inte riktigt satt igång än, men jag tänkte bara tala om det för er:)
    Spännande!!!!
  • LillaEko

Här var det falskt alarm på morgonen tror jag.
    Inget mer sen den där rosa/röda flytningen, suck. Jag som blev så fylld av spänning och förväntan.
    Men liten kanske tänkte igenom sitt beslut om den där mopeden till 15 års dagen ;) 

Svar på tråden Januaribebis 2012