• LillaEko

Januaribebis 2012

Då var det dags igen, igår kom det ju en rosa slemmig flytning på morgonen som sedan avtog. Men nu på morgonen kom det igen, fast mer brun aktig. Kan det vara så att det kommer lite då å då från slemproppen? Att det var brunt tyder väl på att det är "gammalt"?? Skumt och fortfarande inga känningar av sammandragningar.

Ang vattenavgång. I vårt landsting tror jag de väntar upp till tre dagar med att sätta igång om allt är som det ska.

• LillaEko

Vår lill* bara jäklas där inne ;) men misstänker att jag kommer få dras med dessa slemmiga flytningar. Kommer lite då och då. Men fortfarande inga andra känningar.
    Ska ju till Bm imorgon för att kolla blodtrycket, lämna u-prov och ta blodprov pga klådan. Så får höra mer med henne då om vad hon tror.

• LillaEko

Fy sjutton, ska det vara så här kan väl bebis lika väl komma. De röda flytningarna ökade igår em igen. Och nu när jag gick upp och kissade efter att ha legat hela natten kom ju en hel del.
    Pratade med fl igår kväll och de sa att så länge det inte är rent blod är det ingen fara. Det är ju fortfarande lite slemmigt men ändå grymt obehagligt att se allt rött. Ska vara hos Bm 7.45, känns som evigheter dit. Borde ju försöka sova lite till efter bara 4 tim sömn, men lyckas slappna av!?!?

• LillaEko

Bm tippar på att vi har bebis innan julafton?!?! Blödningen jag har är inte slemproppen utan beror på att jag håller på och börjar öppna mig och har sköra slemhinnor, en så kallad täckblödning. Har lite oregelbundna sammandragningar med mensvärk sen fem i morse och ont i ryggen.
    Så vi ska åka och hämta ut babyskyddet vi tänkt hyra idag. Känns ju lika bra att få in det i bilen nu när det är massa röda dagar i helgen.
    Whiiiii, så spännande!

• LillaEko
    PrickenoGrodan skrev 2011-12-22 10:14:27 följande:
    Åhh, vad spännande! Vilken vecka är du i?
    Jag går in i v 39(38+0) imorgon, så bebis är färdig så sätt utan problem!

Hade ju självklart hoppats att vi skulle klara nyåret, men just nu känns det faktiskt som det kvittar, hoppas dock det inte blir på självaste julafton. 
  • LillaEko

Här blir mensvärken starkare. Men måste hinna med ex veterinärbesök idag med katterna så att jag sedan kan raka dem, kan man ta Alvedon mot värkarna för att "hinna göra lite sista saker"?!?!

• LillaEko

Har nu varit in till fl då jag inte kunde avgöra om flytningarna blivit vattnigare eller om jag helt enkelt läcker vatten. Sammandragningarna kommer ca 2 per 10 min och som kraftigare menssmärtor speciellt ut i ryggen.
    De tror inte jag läcker men att det verkligen är förlossning på g inom det närmaste. Så nu far vi runt på stan för att slå ihjäl tid för vid ca 19 ska vi tillbaka till fl för nya tester och ul.

• LillaEko

Å förresten: jag hann klippa katterna klart och bada dem :) hann dessutom packa hundens väska (min mamma hämtade henne nu i em när hon slutade). Så med i bb väskan packades även julgodiset utifall vi skulle bli kvar till julafton ;)

• LillaEko

Fick åka hem efter 19.00 kollen. Efter kvällsmaten tryckte jag i mig 2 Alvedon och gick och la mig. Ingen vidare sömn men fick iallafall slumra lite mellan värkarna i ca 1-1,5 tim.
    Nu har jag börjat klocka värkarna igen, ca 3/10 min, kommer med ca 2-4 min mellanrum. Men inget vatten har ännu gått och inget tryck neråt så kämpar på hemma så länge det går.

Svar på tråden Januaribebis 2012