• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • SFHelen
    jordgubbe0812 skrev 2011-09-26 10:01:47 följande:

Bara en kommentar.  Rekomendationen är att byta från babyskydd till vanlig bilbarnstol när barnet sitter ordentligt. Skälet är att babyskyddet inte är lika säkert som en bilbarnstol. Så även om man får plats, så bör man byta.

Hört det jag med, gjorde det med dottern för hon va runt 6-7 månader.

däremot fick sonen sitta i babyskyttet ett tag trots att han kunde sitta ordentligt. alltså, han fick en vanlig bilbarnstol vid 6-7 månader. För han satt ordentligt vid 4 månader, vilket vi tyckte va för tidigt att byta (även dem i butiken) 
  • zatori

Ansökan för graviditetspenning ÄNTLIGEN postad idag. Nu hoppas jag att det inte är några frågetecken och att man får beviljat såklart. :)

• RaraS

Jag ringde och frågade om "startbrevet" från FK, och jag skriver svaret jag fick om det är någon av er som också kommer undra om det sedan.

De har 30 dagars handläggningstid, så att det gått tre veckor var ej länge. Hon kunde se att det hade kommit fram, och sa att jag borde ha "startbrevet" hos mig inom 30 dagar. Jag frågade om jag kunde se det på något sätt själv, när man loggade in på deras hemsida, att det var registrerat, för jag lyckades inte se att det var registrerat igår när jag försökte. Det var ju bara "tomt" på min sida. Men hon svarade då att jag ej kunde se att brevet kommit fram, det kunde endast handläggare se.

Så var det med det! Jag funderade på det i onödan!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • curiosa

Så nu har jag beställt vagn.
    En Teutonia Mistral S med lufthjul i färgen 4200 (helt svart).
    Efter mkt velande så beställde jag den från kidsroom.de för i sverige så saluförs den inte med lufthjul. Sen att den blev billigare därifrån gör ju inte saken värre.
    Lite lång leveranstid dock, 10 veckor!
    Men vi har ju 15 veckor kvar så förhoppningsvis så ska det fungera.

• RaraS

Tips: Såg i helgen när jag betalade räkningar att man har 15% på nelly.com om man betalar med Nordea-kort!
    Inte så dumt! Jag har spanat på en klänning där till min mammas 60-års fest. Tur att jag inte beställt den ännu!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • bebismys2011

Ska på spec mödravården om en liten stund, sammandragningar eller ligamenten? håller tummar å tår för ligamenten, vill inte bli sjukskriven.

• minjalin
    LillaEko skrev 2011-09-26 12:07:42 följande:
    Fick brevet om att gp nu är godkänd, så går hem den 7 nov, v45. Skönt!!!!!!!!!!
    Grattis! Vad skönt :) Min blev också godkänd så jag blir hemma från 13 nov :)
  • MissT
    LillaEko skrev 2011-09-26 12:07:42 följande:
    Fick brevet om att gp nu är godkänd, så går hem den 7 nov, v45. Skönt!!!!!!!!!!

Åhh vad härligt! Grattis
Svar på tråden Januaribebis 2012