• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Carolaj83
    Romashka-det är nog olika, jag har fått tagit reda på all info sj....har inte heller fått mitt moderskapsintyg än hoppas att jag får de på onsdag o då ska ja skicka in alla papper om grav peng

idag går jag in i vecka 25 24+0, jag o min man firar bröllopsdag idag o de har jag firat med att opereera bort min visdomstand som tandläkaren hade av utan att lyckas få bort hela....smärtan just nu är ENORM....hoppas de går över fort....ska träffa både bm o göra ultraljud på onsdag vill ju kunna prata då   
    Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • roxylady

Hur ska man göra med kudde till spjälsängen för den första tiden så de inte får platthuvud? Hur höga får de vara? Var köper ni den? Och räcker det med en filt till istället för täcke?

Och hur varm overall ska barnet ha på sig när den ligger i vagnens åkpåse? Räcker det med fleece eller ska man ha nått annat? Får ju inte bli för varmt heller.. detta snurrar runt i skallen på mig just nu. Någon som har nån bra idee? :)

• Sapato

FK jobbar snabbt när det gäller mig.
    Vabbade pga läkarbesök i Onsdags hade pengarna på kontot idag.
    + att jag idag fick blivande förälder papper från fk, skickade in moderskapsintyget förra veckan.

Romashka: Du får nog det av bm när du går dit nästa gång annars fråga efter det.
    Sen får du brev från fk där det står vad du ska göra härnäst

Carolaj83: Aj då, när jag op bort 2 visdomständer låg jag en vecka efteråt. Usch inget roligt minne + en faktura på över 4000:- på det

• PrickenoGrodan

roxylady skrev 2011-09-26 18:23:36 följande:
    Hur ska man göra med kudde till spjälsängen för den första tiden så de inte får platthuvud? Hur höga får de vara? Var köper ni den? Och räcker det med en filt till istället för täcke?

Och hur varm overall ska barnet ha på sig när den ligger i vagnens åkpåse? Räcker det med fleece eller ska man ha nått annat? Får ju inte bli för varmt heller.. detta snurrar runt i skallen på mig just nu. Någon som har nån bra idee? :)
    Jag köpte en kudde till vagnen och en till spjälsängen på babyproffsen (till sonen). Frågade vad jag skulle ha. Det var inte så tjocka.
    Min son var helplatt i bakhuvudet när han var bebis och ett tag var han sne också. Jag och maken fick byta plats i sängen och då rättade det snea till sig. Plattheten försvann när han började sitta. Vi försökte med extrakudde men det hjälpte inte. Till saken hör att han sov jämt som liten och därför låg han ju så mycket på bakhuvudet. Idag har han bra huvudform.
  • Cvb

Någon fler här som har mycket sendrag, främst på nätterna ??
    Jag vaknar nästan varje natt av en enorm sendrag som kan vara från skinkan och ner till foten, eller vaden till foten. Nu inatt så var det vaden till foten och hela foten drogs väldigt långt utåt och uppåt, fruktansvärt ont !
    För någon dags sen så fick jag sendrag i vänster stortå så den drogs åt vänster och la sig över de andra tårna. Såg rätt lustigt ut trots allt :p
    Finns det något man kan göra för att minska sendragen ? Innan hade jag sällan sendrag.. 

• Sapato

Sii: Drick mycket vatten, duscha varmt innan sovdags, käka magnesium, banan är också bra att äta.

• roxylady
    PrickenoGrodan skrev 2011-09-26 18:53:02 följande:
    Jag köpte en kudde till vagnen och en till spjälsängen på babyproffsen (till sonen). Frågade vad jag skulle ha. Det var inte så tjocka.
    Min son var helplatt i bakhuvudet när han var bebis och ett tag var han sne också. Jag och maken fick byta plats i sängen och då rättade det snea till sig. Plattheten försvann när han började sitta. Vi försökte med extrakudde men det hjälpte inte. Till saken hör att han sov jämt som liten och därför låg han ju så mycket på bakhuvudet. Idag har han bra huvudform.
    Okej får gå till dem och fråga vad man ska ha. Hm verkar knepigt det där.
    Men det är ingen fara då att de får så i bakhuvudet?
  • Cvb
    Sapato skrev 2011-09-26 19:31:08 följande:
    Sii: Drick mycket vatten, duscha varmt innan sovdags, käka magnesium, banan är också bra att äta.
    Okej. Då ska jag införskaffa magnesium. 1 banan på kvällen kan man ju börja med. Allt för att få bort denna hemska sendrag ! 
  • syntetica

Fick lyssna på bebisens lilla hjärta idag, och jäklar vad mäktigt det var :) 
    Dock mådde mamma inte lika bra med lågt blodtryck så nu väntas läkarbesök 

Svar på tråden Januaribebis 2012