• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • SFHelen
    roxylady skrev 2011-09-26 22:13:15 följande:
    Okej tack för tipsen :) Får köpa en tjockare och en tunnare. Blir ju varmare närmare våren där ändå så :)
    Hur är babyland att beställa ifrån?

Tack för dina tips!
    Jamirl skrev 2011-09-26 20:47:57 följande:
    Har bara haft fleece overall på mina andra på vintern, men bäddat ner i varm vagn, men nu har vi fått så kalla vintrar så jag har köpt en tjockare, men ska skaffa en fleece me ifall det är varmare
    Okej! Ja det verkar som att det är det som man hittar i butikerna nu också :) Men det verkar ju skönast.Okej får se hur vår bebis kommer att vilja ligga. Så får man köpa det som krävs. Ja det är ju bra!
    Men hur tjock var sidokudden? Hört nått om att de inte får vara för tjocka just för kvävningsrisk å sånt. Ja det snurrar som sagt i mitt huvud *fniss*
    Har inte beställt från babyland, utan i butik. Nu finns dem inte kvar i uppsala, utan heter nu: barnenshus, och har samma utbud. Kan verkligen rekomendera deras vagnkudde och täcken. Vi tycker att dem håller barnen lagom varma.  
  • chicopico

Nu ska jag snart till bm och se hur de ligger till med allt sen ska vi åka en sväng till Ullared

• Kajsa84
    minjalin skrev 2011-09-26 13:39:57 följande:
    Ja, det ska verkligen bli skönt. Sist fick jag bara 1/4 på samma arbetsplats men nu fick jag hel :p Är halvtidssjukskriven nu med från mina 75 % så jag hoppas det också går igenom hos fk. Vad jobbar du med? :)
    Jag är halvtidsjukskriven från mina 90% och ska nu söka GP. Men hur skrev du i din ansökan? Min Barnmorska sa att jag inte skulle skicka in läkarintyget för då kommer dom hävda att jag ska vara sjukskriven istället för att få GP så nu är jag lite osäker på hur jag ska fylla i papprerna. Jag är sjukskriven pga sammandragningar och har öppnat mig en halv cm i livmodermunnen (insidan från barnets håll). Än så länge har jag bara varit det i en vecka och om en vecka ska jag tillbaka för att se hur det känns och om jag ska få nytt sjukintyg vilket läkaren trodde eftersom det är stressrelaterat och pga tungt jobb.

Hur många har fått beviljad GP fastän dom har varit delvis sjukskriven från sin tjänst?? Och hur ska jag då fylla i papprerna på bästa sätt?

Tack på förhand!      
  • roxylady
    SFHelen skrev 2011-09-26 23:19:53 följande:
    Har inte beställt från babyland, utan i butik. Nu finns dem inte kvar i uppsala, utan heter nu: barnenshus, och har samma utbud. Kan verkligen rekomendera deras vagnkudde och täcken. Vi tycker att dem håller barnen lagom varma.  
    Okej men då får man ta sig till barnens hus och kika någon dag! :)

Åh idag ska jag till BM. Fick en extratid för min onda ljumske. Ska bli skönt att kanske få reda på vad det kan vara för någonting som händer egentligen. Är ju inga ligament jag känner av.. gör ännu ondare när det väl kommer.. hua.. Hoppas få lyssna på lite hjärtljud då också :) 
  • jordgubbe0812
    roxylady skrev 2011-09-26 22:13:15 följande:
    Okej tack för tipsen :) Får köpa en tjockare och en tunnare. Blir ju varmare närmare våren där ändå så :)
    Hur är babyland att beställa ifrån?

Tack för dina tips!
    Jamirl skrev 2011-09-26 20:47:57 följande:
    Har bara haft fleece overall på mina andra på vintern, men bäddat ner i varm vagn, men nu har vi fått så kalla vintrar så jag har köpt en tjockare, men ska skaffa en fleece me ifall det är varmare
    Okej! Ja det verkar som att det är det som man hittar i butikerna nu också :) Men det verkar ju skönast.Okej får se hur vår bebis kommer att vilja ligga. Så får man köpa det som krävs. Ja det är ju bra!
    Men hur tjock var sidokudden? Hört nått om att de inte får vara för tjocka just för kvävningsrisk å sånt. Ja det snurrar som sagt i mitt huvud *fniss*

Sidokudde är egentligen inte en kudde utan en mjuk skumgummi form som gör att de ligger på sidan. Jag kan inte förklara bättre, men här har du en bild. 
    http://www.pappaprylar.se/deltababy-baby-sleep-sidokudde
  • minjalin
    Kajsa84 skrev 2011-09-27 08:12:31 följande:
    Jag är halvtidsjukskriven från mina 90% och ska nu söka GP. Men hur skrev du i din ansökan? Min Barnmorska sa att jag inte skulle skicka in läkarintyget för då kommer dom hävda att jag ska vara sjukskriven istället för att få GP så nu är jag lite osäker på hur jag ska fylla i papprerna. Jag är sjukskriven pga sammandragningar och har öppnat mig en halv cm i livmodermunnen (insidan från barnets håll). Än så länge har jag bara varit det i en vecka och om en vecka ska jag tillbaka för att se hur det känns och om jag ska få nytt sjukintyg vilket läkaren trodde eftersom det är stressrelaterat och pga tungt jobb.

Hur många har fått beviljad GP fastän dom har varit delvis sjukskriven från sin tjänst?? Och hur ska jag då fylla i papprerna på bästa sätt?

Tack på förhand!      
    Jag hade ju inte blivit sjukskriven när jag skickade in om gp. Jag skrev att jag hade foglossning och jobbade med TENS och bälte och beskrev hur många av arbetsuppgifterna förvärrade min foglossning och att om dom ville ha ett läkarintyg så fick dom höra av sig så skulle jag fixa ett typ. Men som sa inget om sjukskrivning utan rätt som det var fick jag bara hem ett brev med att det var beviljat. Får se om sjukskrivningen går igenom lika lätt. Men borde man inte kunna blir heltidssjukskriven fram till fl om man har sånna sammandragningar som öppnar? Det är ju bättre än gp eftersom det gäller fram till förlossningen medan gp bara gäller till tionde dagen före bf?
  • minjalin

Vår son låg alltid på sidan i vår säng för jag ammade honom på sidan och så somnade han så. Men jag låg ju som skydd så han inte kunde trilla över på mage. Sen på dagarna sov han bara i bärsjal för han vägrade sova själv (han hade kolik så det underlättade ju inte direkt så bärsjalen var räddningen för att få honom att sova alls på dagarna) så hans huvud blev väldigt skonat. Får se hur det blir med den här. Hoppas på att den inte blir riktigt lika klängig som sin bror första 4 månaderna :p

• bebismys2011

Skit dum fråga kanske, men kan moderkakan flytta sig under tidens gång? Vid RUL var moderkakan i bakvägg å igår sa dom att den var i fram ägg förskjuten till vänster förmodligen därför jag inte känner när prinsessan sparkar till vänster. Eller sa hon bara fel på RUL :p

• jordgubbe0812
    bebismys2011 skrev 2011-09-27 10:29:18 följande:
    Skit dum fråga kanske, men kan moderkakan flytta sig under tidens gång? Vid RUL var moderkakan i bakvägg å igår sa dom att den var i fram ägg förskjuten till vänster förmodligen därför jag inte känner när prinsessan sparkar till vänster. Eller sa hon bara fel på RUL :p

Jag hade moderkakan på lite olika ställen i min förra graviditet, samtidigt som de sades att den inte flyttade sig. Det är konstigt det där.
  • Sapato

Tror ni jag ska oroa mig om jag inte gått upp i vikt på 2 veckor utan snarare gått ner i vikt?
    Är i v.25.

Har fått ett åderbråck också, i knävecket som gör ont
    Så ofräscht..

Svar på tråden Januaribebis 2012