• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Jämthund

Var en heldag på i Ullared igår. Aj, vilken smärta jag har i benen idag. Kutade runt i foppatofflor hela dagen. Lagom sexigt men ack så skönt.
    Hade förväntat mig lite mer bebiskläder än vad som fanns. Köpte dock någon pyamas, tofflor, tossor och övrigt småplock. Förutom det i klädesväg köpte vi påslakan, lakan, tvättlappar, badbalja och allt det där till bädda och boa med. Hade måååånga kassar med mig hem.
    Men åandrasidan så är det bara fleeceoverall, vagn, spjälsäng och skötbord kvar sen så är det kittat. Ja, kanske lite gardiner och pyssel och plock till barnrummet då oxå...

• missable
    Sapato skrev 2011-09-27 11:09:04 följande:
    Tror ni jag ska oroa mig om jag inte gått upp i vikt på 2 veckor utan snarare gått ner i vikt?
    Är i v.25.

Har fått ett åderbråck också, i knävecket som gör ont
    Så ofräscht..
    Känner du pyret?? Tror inte det är någon fara, man kan ju stanna upp eller gå ner, beror på vad man startar med för vikt ju! Usch Åderbråck! inte alls kul! Hoppas du slipper fler!!
    Jämthund skrev 2011-09-27 11:30:31 följande:

Var en heldag på i Ullared igår. Aj, vilken smärta jag har i benen idag. Kutade runt i foppatofflor hela dagen. Lagom sexigt men ack så skönt.
    Hade förväntat mig lite mer bebiskläder än vad som fanns. Köpte dock någon pyamas, tofflor, tossor och övrigt småplock. Förutom det i klädesväg köpte vi påslakan, lakan, tvättlappar, badbalja och allt det där till bädda och boa med. Hade måååånga kassar med mig hem.
    Men åandrasidan så är det bara fleeceoverall, vagn, spjälsäng och skötbord kvar sen så är det kittat. Ja, kanske lite gardiner och pyssel och plock till barnrummet då oxå...

Vilodag idag med andra ord =) Tråkigt att de inte hade så mycket! Fanns det mycket att välja på när det gällde påslakan etc? Inte bara blått/rosa?
  • Sapato
    missable skrev 2011-09-27 11:35:09 följande:
    Känner du pyret?? Tror inte det är någon fara, man kan ju stanna upp eller gå ner, beror på vad man startar med för vikt ju! Usch Åderbråck! inte alls kul! Hoppas du slipper fler!!
    Jämthund skrev 2011-09-27 11:30:31 följande:

Jo, känner bebis så det är nog ingen fara. Kollade även total viktuppgång nu och lugnade mig lite. Men har så stadigt gått upp 1/2kg varje vecka innan därav min oro nu när det inte varit så i 2 veckor
    Nojig värre, är ändå barn nummer 2 för min del
  • missable
    Sapato skrev 2011-09-27 13:03:12 följande:
    Jo, känner bebis så det är nog ingen fara. Kollade även total viktuppgång nu och lugnade mig lite. Men har så stadigt gått upp 1/2kg varje vecka innan därav min oro nu när det inte varit så i 2 veckor
    Nojig värre, är ändå barn nummer 2 för min del
    Det är skit lätt att man nojjar, men är/blir man förälder är det väl bara att vänja sig???
    Vi väntar ju vårt första barn och igår upptäckte min man världens roligaste grej enligt honom... När jag skrattar så vänder sig min navel, har fick knappt fram ett ord för han skrattade så mycket, tillslut pep han "Din navel, titta!" Varpå jag iskallt sa, Hjärtat, det är ju bara din dotter osm pekar f*ck you för du skrattar åt henne =) 
  • Velociped

Usch, idag är jag ynklig... dunderförkyld och har svårt att andas. Hostar så att jag nästan kräks, nyser och snörvlar om vartannat, halsen känns som ett rivjärn... Sen måste man fundera på vad man kan ta när man är förkyld, men har fått klartecken för bafucin, mollipect (i små doser) och nezeril, så förhoppningsvis kan jag sova inatt. :(

Känner mig riktigt jäkla ynklig... :( Tror dock inte pyttet bryr sig så värst, h*n sparkar på som vanligt... 

• Sunflower Sthlm

Såg att ni diskuterade föräldrautbildning förut, när ska ni gå den? Vi har tre tillfällen per månad och man får börja med vilket man vill. BF är i slutet på januari, när hade ni börjat föräldrautbildningen?

• ladygigi

Såg att ni diskuterade föräldrautbildning förut, när ska ni gå den? Vi har tre tillfällen per månad och man får börja med vilket man vill. BF är i slutet på januari, när hade ni börjat föräldrautbildningen?

• missable
    Sunflower Sthlm skrev 2011-09-27 13:55:35 följande:
    Vi har två öppna föreläsningar, 1:e 3 nov och 2:e 7 nov. Dessa är valfria... sen har vi grupptillfällen 2 timmar i två dagar 9 nov samt 16 nov. Det var min BM som tyckte vi skulle gå i nov istället för dec...
  • roxylady

Knasig fråga kanske men jag har precis fått mitt moderskapsintyg nu. Ska jag bara skicka in det till FK som det är? Vilken adress skickar man till? Jag försöker hitta det på hemsidan men det går inte så bra.

Svar på tråden Januaribebis 2012