• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Velociped

1. Anmäla föräldrapenning första gången När du är gravid får du ett moderskapsintyg när du besöker Mödravårdscentralen. Intyget kan du skicka in till Försäkringskassans inläsningscentral, 839 88 Östersund. Det fungerar då som en anmälan om föräldrapenning och Försäkringskassan skickar hem ett startbrev till dig. :)

• roxylady
    Velociped skrev 2011-09-27 14:38:04 följande:
    1. Anmäla föräldrapenning första gången När du är gravid får du ett moderskapsintyg när du besöker Mödravårdscentralen. Intyget kan du skicka in till Försäkringskassans inläsningscentral, 839 88 Östersund. Det fungerar då som en anmälan om föräldrapenning och Försäkringskassan skickar hem ett startbrev till dig. :)
    Tack så mkt! Lite korkat av mig att inte kunna hitta det kanske. Men det bara inte fanns där *fniss* gravidhjärna du vet. Tack igen iaf :)
  • Sapato
    missable skrev 2011-09-27 13:34:46 följande:
    Det är skit lätt att man nojjar, men är/blir man förälder är det väl bara att vänja sig???
    Vi väntar ju vårt första barn och igår upptäckte min man världens roligaste grej enligt honom... När jag skrattar så vänder sig min navel, har fick knappt fram ett ord för han skrattade så mycket, tillslut pep han "Din navel, titta!" Varpå jag iskallt sa, Hjärtat, det är ju bara din dotter osm pekar f*ck you för du skrattar åt henne =) 
    Nojja kommer du göra resten av ditt liv nu, men det är värt det för att ha barn är sååå underbart
    Hahaha, vilken skön kommentar du fick ur dig
  • missable
    Sapato skrev 2011-09-27 14:49:42 följande:
    Nojja kommer du göra resten av ditt liv nu, men det är värt det för att ha barn är sååå underbart
    Hahaha, vilken skön kommentar du fick ur dig
    ja jag nojjar rätt mycket med hundarna, så det lär ju bli en del sen med barnet med =)

Ja eller hur :D 
  • Wicky81

Kanske dum fråga men får man äta svart kaviar som gravid?

Ska ha en tjejmiddag där jag tänkte göra en förrätt med toast å räkor å kaviar mm, så slog det mig att jag kanske inte får äta kaviaren. Jag och en till är gravida....Så jag inte gör så vi stoppar i oss nått tokigt ;)
    Räkorna gick bra läste jag på livsmedlesverket.
    :)

• jordgubbe0812

Min åsikt är att livsmedelsverket hellre listar för mycket än för lite. Så får du äta enligt den källan skulle jag inte tveka att äta. Men det är jag det.

• Sunflower Sthlm
    Wicky81 skrev 2011-09-27 16:32:02 följande:
    Kanske dum fråga men får man äta svart kaviar som gravid?

Ska ha en tjejmiddag där jag tänkte göra en förrätt med toast å räkor å kaviar mm, så slog det mig att jag kanske inte får äta kaviaren. Jag och en till är gravida....Så jag inte gör så vi stoppar i oss nått tokigt ;)
    Räkorna gick bra läste jag på livsmedlesverket.
    :)
    Enl. livsmedelsverket så går det bra att äta fiskrom när man är gravid. Titta under "Kan jag äta julbord när jag är gravid?" Finns under frågor och svar. Glad Jag googlade nämnligen för egen räkning för några månder sedan när jag skulle göra rårakor med röd rom.
  • roxylady

Idag var jag hos BM. Värdena såg bra ut förutom järnet. Måste öka på med en tablett till dagligen. Och så tror hon att jag fått foglossning.. så jag ska till specialmödravården på Torsdag och kolla det. Kanske man får en remiss till en sjukgymnast då. Får ju så ont emellanåt.
    Bebisens hjärta slog i 146 så det var ju bra :) Första gången jag fick höra hjärtljudet. Det var så mysigt!! Synd bara att min sambo inte var med idag.. men fick ju en akuttid.. vi skulle egentligen ha varit in nästa vecka. Så han får vänta till i slutet på Oktober innan han får höra det.
    Nu är det bara å hoppas på att den här förjävliga smärtan inte betyder foglossning utan nått annat lindrigare!!

• Västeråsmamman

Varit på kontroll på spec mvc.
    Har en snopplös liten i magen.
    Men hon är liten 15% under det man ska. Hur ska jag kunna göda upp henne?

Nu blir det tillväxtkoll varannan vecka.

Svar på tråden Januaribebis 2012