• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Marsätt
    Västeråsmamman skrev 2011-09-27 17:02:06 följande:
    Varit på kontroll på spec mvc.
    Har en snopplös liten i magen.
    Men hon är liten 15% under det man ska. Hur ska jag kunna göda upp henne?

Nu blir det tillväxtkoll varannan vecka.

Är det någon anledning varför du var på tillväxt ul? i v. 37 låg olivia på -16% och när hon föddes vägde hon 2930. MEn det är klart att det är kanske tidigt att ligga så pass nu. Vet dom vad det beror på? Det är ju svårt att göda dom små i magen medvetet
    ♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Skruttan 2012♥
  • bumbi 84

Varit hos bm idag allt såg bra ut men ska lämna urinprov för koll om  det är uvi alla SD beror på Men beordrad vila så länge..
    Vecka 24+4 idag. tiden går fort nu  

Hjlj: 144
    Sf:26
    Bltr:120/75
    Socker:5.0
    Hb: 130 (inga tabletter behövs )

Sen tagit mina tyrodea prover och immunicerings prov men det svaret dröjer några dagar!        

Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • bumbi 84
    Västeråsmamman skrev 2011-09-27 17:02:06 följande:
    Varit på kontroll på spec mvc.
    Har en snopplös liten i magen.
    Men hon är liten 15% under det man ska. Hur ska jag kunna göda upp henne?

Nu blir det tillväxtkoll varannan vecka.
    Grattis till tjejjen i magen
    Hoppas att hon inte minskar mer.
    Min tvåa låg på -22% men kom ut normal stor. 
  • harmonihalsa

Har pratat med min bm nu om mina sd. Fått en tid till spmvc nästa vecka för kontroll, det var den första tiden de hade. Men ska åka till förlossningen om det bli ännu mer. Känns bra att bli tagen på allvar direkt. Jag är ju redan hemma och vilar så hon sa att är tappen påverkad så blir jag inlagd...det vill jag helst inte så vila vila ännu mer..

Är verkligen full fart på bebisen nu .   

• bumbi 84
    harmonihalsa skrev 2011-09-27 18:32:58 följande:
    Har pratat med min bm nu om mina sd. Fått en tid till spmvc nästa vecka för kontroll, det var den första tiden de hade. Men ska åka till förlossningen om det bli ännu mer. Känns bra att bli tagen på allvar direkt. Jag är ju redan hemma och vilar så hon sa att är tappen påverkad så blir jag inlagd...det vill jag helst inte så vila vila ännu mer..

Är verkligen full fart på bebisen nu .   

Samma här vila(redan sjukskriven 100% kan inte vila mer) och ringa fl om det blir värre. och är urin odling negativ blir det koll av tappen.

Nej bli inlagd är inget vidare. blev det med 2:an pga sd.  Dagarna gr verkligen i snigelfart då. hoppas du slipper det.
  • Västeråsmamman

Hej min första var tillväxthämmad så därför kollar de tillväxten redan nu. Han var -33% när han föddes. Vägde 1790 g då i v 35.
    De andra har varit stora för sina veckor de är födda i.
    Skönt i alla fall att de följer upp det.

• SFHelen

Då har man pratat med bm och läkare på telefon idag och läkaren frågade om jag ville bli sjukskriven nu? vilket jag inte vill. Vill jobba så länge de bara går fram till havandeskapet (om det går igenom). Sen så skickas nu min remiss till psykiatrin och där får dem bedöma om jag ska vara sjukskriven fram till hp...

Det som känns bra är att dem har koll på en för att jag ska undkoma en förlossningsdepression. Vill minnas första tiden och få må bra!  

• curiosa

De senaste dagarna har jag fått så ont inne i höger skinkan (lite ut mot höften) Det gör ont om jag vilar på vänsterbenet, vrider mig runt och just nu bara av att göra ingenting!
    Det gör inte ont att att gå, så länge jag går ordentligt. Att stå fullt ut på benet gör inte heller ont! Utan det är mest om jag vilar det benet.
    Pirrar i det lite konstigt hela tiden.

Ngn som känner igen sig, vad kan det vara???

• Skåne85
    Liina87 skrev 2011-09-28 10:46:42 följande:
    Så nu har vi äntligen fått vagnen beställd, det blev en BRIO Happy.
    härligt, vi kollar på den också...velar fram och tillbaka. Vad fick ni ge ? 
Svar på tråden Januaribebis 2012