• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Majskorn
    curiosa skrev 2011-09-28 14:19:26 följande:
    De senaste dagarna har jag fått så ont inne i höger skinkan (lite ut mot höften) Det gör ont om jag vilar på vänsterbenet, vrider mig runt och just nu bara av att göra ingenting!
    Det gör inte ont att att gå, så länge jag går ordentligt. Att stå fullt ut på benet gör inte heller ont! Utan det är mest om jag vilar det benet.
    Pirrar i det lite konstigt hela tiden.

Ngn som känner igen sig, vad kan det vara???

Jag har exakt likadant...vissa dagar värre än andra och speciellt om jag rört på mig mkt under dagen. Jag tror det är foglossning men är inte säker...ont gör det iaf :(
  • roxylady

Någon som varit och handlat på Big Baby i Sollentuna. Stockholm förut? Hur är butiken? Har de mkt?

• curiosa
    Majskorn skrev 2011-09-28 15:25:46 följande:
    Jag har exakt likadant...vissa dagar värre än andra och speciellt om jag rört på mig mkt under dagen. Jag tror det är foglossning men är inte säker...ont gör det iaf :(
    Kanske att det är det, jag tycker att jag googlat på både foglossning och ischias men tycker inte att det stämmer fullt ut.
    Ont gör det verkligen!
  • Majskorn
    curiosa skrev 2011-09-28 15:48:44 följande:
    Kanske att det är det, jag tycker att jag googlat på både foglossning och ischias men tycker inte att det stämmer fullt ut.
    Ont gör det verkligen!
    ja det är ett visst läge när ja lyfter högra benet så känns det som nån hugger in en kniv i skinkan fast liksom i skelettet...som att det ska typ knaka till och kännas bra sen men det gör aldrig det....det har knakat några ggr och då blir det bättre men inte så att det blir helt bra :(
    roxylady skrev 2011-09-28 15:35:26 följande:
    Någon som varit och handlat på Big Baby i Sollentuna. Stockholm förut? Hur är butiken? Har de mkt?
    Jag har varit på Big Baby i Häggvik...älskar den affären! Har du inte hämtat ut en gravidbox så föreslår jag att du gör det...många trevliga saker i den :)

• mabuse

Usch, jag är helt knäckt! Ska flytta nu och det är skitjobbigt, man borde aldrig flytta som gravid! Det som gör mig knäckt är dock att vi just fick reda på att det ska göras stambyte i kök och bad och en hel badrumsrenovering - med start 16 januari i nya lägenheten!! Det är datumet som kommer som en överraskning och jag vet inte var jag ska ta vägen! Ingen hall, inget badrum och inget sovrum på sex veckor just när bebisen kommer. Ett överknött vardagsrum och ett halvt kök står till vårt förfogande. Jag vill bara gråta! Så hade jag inte sett fram emot sista tiden som gravid och första tiden med en nyfödd. Det varnas för "damm och buller" mellan kl 7-17 varje vardag till slutet av februari! Vill man duscha eller gå på toa får man gå ut till nästa port och ner i källaren, i vinterkylan! Jag vill bara vara ifred och få se ut och göra vad jag vill och när jag vill just just då!

Ja, ni andra får njuta för mig, när ni kommer hem till era hem med era små knyten. Att ha ett eget hem med badrum, toalett, sovrum och hall att komma hem till efter förlossningen känns som en paradisisk utopi just nu och jag kommer nog aldrig riktigt komma över det här... Rynkar på näsan

• Velociped

Mabuse - jag har bara varit med om toalett- och badrumsrenovering separat och aldrig med liten bebis. Om jag vore dig skulle jag kolla upp möjligheten att bo någon annanstans. Är det hyresrätt eller bostadsrätt? Vilket som tycker jag du ska förklara för ägare/styrelse dina omständigheter och försöka få ersättning för ett extra boende. Viss obekvämlighet får man leva med när hyresvärden ska renovera men det finns en gräns. Ring ev. hyresrättsföreningen och be om råd också... Jag tycker INTE du ska behöva stå ut med det där!

• Velociped

Dessutom - buller och damm kan väl inte vara gynnsamt för en nyfödd som behöver lugn och ro samt en någotsånär stabil mamma för att utvecklas, hitta sin rytm och bli harmonisk? Renoveringar bebisens första 1,5 månad låter helt fel då, det tycker jag du ska säga till dem m

• mabuse
    Tint0 - tack för svaret. Det är hyresrätt, jag ska kolla upp mina möjligheter och rättigheter!
  • Sunflower Sthlm

Majskorn och Caradan:
    Låter som det jag har, som en punkt mitt i skinkan som gör ont. Trycker jag på exakt den punkten så känns det som att nån tagit en kniv och vridit runt den i skinkan. Enl. massören jag går hos så är det muskelfästet och kallas även typ falsk ichias eller nåt sånt. Googla det och se om det stämmer in på er. Massage hjälper mig så det unnar jag mig för tillfället.

Svar på tråden Januaribebis 2012