• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Tärning6
    Some skrev 2011-10-18 13:38:07 följande:
    För oss blir det ingen föräldrakurs. Förra gången ställdes den in pga. svininfluensan och nu får vi ingen för att det är andra barnet. Lite surt är det allt, jag hade velat få informationen om förlossning och lite annat.
    ja våran vart oxå inställd pga att hon som skulle ha den fick typ galsten eller va de nu va men ska höra med min bm nästa gång jag går dit om vi får gå en föreldrar kurs vill ju göra de
  • roxylady
    Tärning6 skrev 2011-10-18 13:19:03 följande:
    Då kan jag säga att det var inte fel med Chokladpudding å grädde i går mmmmmm ;)
    Men ååååh vad gott!! Choklad är ju faktiskt godare än vanligtvis nu ;) Och då är det ju ÄNNU ÄNNU godare nu! hahaha
  • twistedtofit

Vi gick kurs med första barnet. Det enda som var av nytta var det om bing och det kan lika gärna de på förlossningen visa en! Men det var väl trevligt att träffa andra om man tycker man har den tiden!

• Tärning6
    roxylady skrev 2011-10-18 13:59:47 följande:
    Men ååååh vad gott!! Choklad är ju faktiskt godare än vanligtvis nu ;) Och då är det ju ÄNNU ÄNNU godare nu! hahaha
    japp jag vet är vanligtvis inte ett fan av just chokladpudding men oj vad det var gott hehe ;)
  • MissT
    missable skrev 2011-10-18 13:29:56 följande:
    ÅH! Håller på att leta lite recept, fyller 25 i december och tänkte bjuda på kakor/muffins och tårta, men man måste ju provbaka... 

Kolla in detta receptet! Att dööööö föööör!
    www.stumbleupon.com/su/2WFz8r/gingerbreadbage... 
    Det receptet såg riktigt mumsigt ut ..... och farligt...undrar om man kan sluta äta dem.....
  • Loppan81

Jag fick inte upp något recept.. :(

Jag fick avsmak för choklad dom första 25 veckorna, det är först nu som jag vill ha det igen!

Idag fick jag glada besked från Försäkringskassan, min sjukpenning som jag skickade in förra veckan blev godkänd!!:) Utbetalning redan imorgon. Skönt att slippa fundera på det.

Annars har jag råkat ut för en dunderförkylning och känner mej totalt däckad!:( Tur att sambon är hemma två dagar och kan pyssla om mej lite!

• Zaarah1984
    GoodEnough mom skrev 2011-10-18 12:26:45 följande:
    Vid min första graviditet kändes hickan mer som en puls i magen i början. Denna gången känns det tydligare (det jag tror är hicka iallafall). Men det är också regelbundet och snabbare.

Idag är jag i vecka 29 eller 28+0. Snart vecka 30! Såg att ni pratar om att gå över och ställa in sig på februari, för min del blir det januari eftersom jag är beräknad den 9 men lite senare kan det säkert bli, trots det tror jag att det blir tidigare. Bara en känsla jag har! :) Ingen annan som känner så?
    Jag har bf 14/1 men har en känsla av att det blir julafton.. fråga mig inte varför Min sambo säger 9/1 så vi har lite vadslagning här hemma.
  • missable
    roxylady skrev 2011-10-18 13:37:25 följande:
    Vad är det för kakao du gör grädde på då? Gör du hela från scratch? Jag skulle gärna vilja kunna det :) Min faster gjorde det alltid när jag var liten. Det är ju såååååå gott!! :D
    Oh chili? Det var annorlunda!

Ja de där twixcheesecake såg ju sjukligt goda ut! MUMS!!!!!!!!
    Droste heter kakaon , är från holland, värmer så mycket grädde jag vill ha långsamt i en kastrull under ständig omrörning, är det för en kopp har jag ca 1,5 tsk kakao och sedan har jag ca 1 tsk ljustmuscavadosocker. Rör tills det är tillräckligt varmt, och tillsätter såklart om jag vill ha mer kakaosmak eller lite sötare eller om jag vill ha någon krydda i! Ja Chilli är supergott att ha i, det blir liksom lite extra värme :-P

Ska nog ta och baka twixcheesecaken någon dag , MUMS!
    Tärning6 skrev 2011-10-18 13:19:03 följande:
    Då kan jag säga att det var inte fel med Chokladpudding å grädde i går mmmmmm ;)
    Nä det förstår jag! Hade gärna tatt lite jag med Syndigt gott med choklad! 
    Dock kan jag inte äta kladdkaka under graviditeten nu, tycker det smakar PECKA!!!  
  • missable
    Loppan81 skrev 2011-10-18 14:32:14 följande:
    Jag fick inte upp något recept.. :(

Jag fick avsmak för choklad dom första 25 veckorna, det är först nu som jag vill ha det igen!

Idag fick jag glada besked från Försäkringskassan, min sjukpenning som jag skickade in förra veckan blev godkänd!!:) Utbetalning redan imorgon. Skönt att slippa fundera på det.

Annars har jag råkat ut för en dunderförkylning och känner mej totalt däckad!:( Tur att sambon är hemma två dagar och kan pyssla om mej lite!
    Prova igen =)
    www.stumbleupon.com/su/2WFz8r/gingerbreadbagels.com/2011/06/30/twix-cheesecakes
    Skönt att Försäkringskassan betalar ut redan imorn! Och att de i vissa fall verkar vara rätt så vettiga!!!

Krya på dig
Svar på tråden Januaribebis 2012