• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • PrickenoGrodan
    roxylady skrev 2011-10-18 18:41:20 följande:
    Oh nej svininfluensan kommer jag inte ta igen.. jag litar inte på den.. Det sägs att den ska gå ur kroppen två år efter man tog den. Jag tog den för två år sedan nu antingen om det var denna eller nästa.. kom inte riktigt ihåg. Men fick inga konstiga biverkningar iaf.. därför törs jag inte prova igen.

Vanliga influensan därimot vet jag inte om jag ska ta eller ej..

Ja, fast det är just det vanliga influensavaccinet man inte behöver ta om man tog svininfluensavaccinet (för drygt två år sedan, då det var aktuellt). För det vaccinet ska tydligen vara effektivt mot det som är i år och man har också tillräckligt med skydd kvar.
    Skönt att inte behöva ta ställning.
  • LillaEko

Jag tog inte influensa sprutan mot svininfluensan och tänker inte ta någon nu heller.
    Tror tyvärr att dessa sprutor är en av orsakerna till alla resistenta virus, och tycker då att det är bättre att kroppen sköter det själv.

• Bebben86

Jag vaccinerar mig aldrig, utöver dom man fick i skolan då.

Det känns som att ju mer vaccin, mediciner osv som tas fram jämt bara gör att det kommer fler och fler varianter/sjukdomar.
    Min kropp får sköta sånt själv.

Jag fick för övrigt svininfluensan i augusti 2009, och visst blev jag sjuk. Hög feber i några dagar, väldigt mkt hosta och dubbelsidig lunginflammation. Men efter ca 2 v så hade jag bara hostan kvar, och då har jag ändå astma också. Ingen antibiotika eller andra mediciner.

• elinson

jag jobbar på sjukhus och all personal med patientkontakt rekommenderas ta influensavaccinet inte bara för sig egen del utan även för patienternas. 

Men jag vet inte.. har väl haft influensa 1 gg i mitt liv och så farligt var väl inte det :) Jobbar ju bara 2 månader till så jag tror jag ska stå över vaccinet även denna gång. Tog inte svininfluensa vaccinet heller. 

• roxylady
    PrickenoGrodan skrev 2011-10-18 19:12:01 följande:
    Ja, fast det är just det vanliga influensavaccinet man inte behöver ta om man tog svininfluensavaccinet (för drygt två år sedan, då det var aktuellt). För det vaccinet ska tydligen vara effektivt mot det som är i år och man har också tillräckligt med skydd kvar.
    Skönt att inte behöva ta ställning.
    Okej det trodde jag inte. Typiskt.. vill egentligen inte ha den där läskiga sprutan kvar i kroppen. Hoppas att den går ut i alla fall snart då. Jo sant.. hoppas det farligaste är borta då och bara finns lite granna kvar so skyddar mot vanliga influensan.
  • fabler

jag har inte tagit nått vaccin sen skolan och tänker inte heller göra de.

idag slog tanken mig att jag borde kolla med min mamma vad hon har för planer på nyår. Är henne vi helst lämnar sonen till i panik. Hon hade än så länge inga planer så jag hoppas hon blir hemma annars får vi hitta nån annan back up då.

elias är världens sötaste!!!
  • PrickenoGrodan

Oj, verkar bara vara jag som är vaccin-pro här! Flört Skämt och sido det jag tycker är lite konstigt är att när jag väntade sonen så skulle man inte ta influensaspruta om man var gravid, men nu så är man riskgrupp. Ja, ja det är ju skönt att man får välja själv hur man vill göra.

Nu ska jag gå och sova. God natt!

• shadowstorm

Tog inte vaccinet sist och gav det inte heller åt min son, kommer inte ta det denna gång heller. På 70-talet i usa kom ju svininflussan och då blev det mass vaccination. Vad hände? Joo de fick sömnsjukan precis som denna gång. Plus dog mera folk av vaccinet än själva svinis. Så nej tack, bara stora medicin bolag som tjänar pengar på folks rädsla och massmedia som försöker tjäna en slant på att skicka ut propagandan. Hehe märks väl jag är rätt anti va ;)

• Västeråsmamman

Jag tog svininfluensavaccinet så då tolkar jag det som om att jag inte behöver vaccinera mig nu.

• SFHelen

Ang vaccin så kommer vi inte att vaccinera oss här hemma.
    Gjorde det nov 09 mot svininfluensan, alla utom dottern som var för liten (prematur). 

Igår kände jag verkligen mina sd, dem började nerefrån och uppåt. Än så länge är det lugnt i magen och jag tror nästan att han har åkt upp en liiiiten bit för de trycker inte lika mycket längre :D 

Svar på tråden Januaribebis 2012