• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Syoss
    Zaarah1984 skrev 2011-10-18 11:47:24 följande:
    Jobbar du som vanligt trots sd? Min barnmorska tyckte nämligen jag borde ta det lite lugnt och inte jobba så mycket som jag gör, har ett jobb där man går och står hela dagarna. Hon menade att det kanske kunde bero på stress att jag får sd.

Jag har också ett jobb där man stor och går hela tiden (burger king) men jag jobbar bara 10 timmar/veckan så både bm och läkare tyckte att jag kunde jobba men skulle hålla koll på mina sd. Ändrar dom karaktär så ska jag åka in direkt. Jag känner att dom är fler och lite kraftigare dagarna jag jobbar men hittills har det gått bra och så länge bebis mår bra så oroar jag mig inte så mycket :) men ser till att jag verkligen varvar ner efter ett arbetspass och vilar dagarna jag är ledig :)
  • Syoss

Idag var jag till BM igen på kontroll. Är i v.26+3 idag och sen inskrivningen v.10 har jag gått upp 9 kg. Helt okej tycker jag :) fast jag får nog lyssna på min sambo när han säger åt mig att inte äta så mycket godis ;)
    Fortfarande HB på 109, trots att jag ätit järn (Niferex) ett par veckor nu, så BM tyckte jag skulle ta två tabletter om dagen. Alternativt prova en annan stort  (Fexim) och varva båda sorterna varannan dag.
    Blodtryck 133/76
    SF-mått 26 (den har växt 3 cm på 2 veckor :P)
    Hjärtljud 154
    :)

Och nu äntligen ligger pappern om Graviditetspenning på lådan! Hoppas FK inte drygar ut på svarstiden, vill ju veta snart om jag får den beviljad eller inte.

• RaraS

Vi ska på första föräldraträffen nästa vecka, och sedan är det 4 st onsdagsförmiddagar i rad. Jag tycker det känns rätt så lagom att komma igång med föräldrakursen just nu, för man har ju börjat fundera på de frågorna och när det ändå är jul sedan så blir det ändå så fullt upp på jobbet i december och att man ska hinna klart allt innan man ska gå hem på ledighet.

Men det mesta verkar ju vara olika mellan barnmorskor och landsting så det kanske inte är så konstigt att detta också skiljer sig åt!   

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • Serendipitet
    Zaarah1984 skrev 2011-10-18 14:32:47 följande:
    Jag har bf 14/1 men har en känsla av att det blir julafton.. fråga mig inte varför Min sambo säger 9/1 så vi har lite vadslagning här hemma.

Då var det någon mer än mig iallafall som har den där känslan att bebis kommer tidigare än beräknat :) Vadslagning är kul även om man skulle förlora ;) Tänkte få min familj att gissa på datum, vikt och längd och sedan se vem som ligger bäst till - kanske en liten prisutdelning för vinnaren :)
  • PrickenoGrodan
    PrickenoGrodan skrev 2011-10-18 18:24:12 följande:
    Är det någon av er som tänker ta vaccin mot influensa? Här får gravida det gratis.
    Läste just att om man vaccinerade sig mot svininfluensan så ska man inte ta ny spruta. JIPPI, jag tog spruta mot svininf. så nu slipper jag. Tycker inte om sprutor... enda gången det var ok var under förlossningen.
  • curiosa
    PrickenoGrodan skrev 2011-10-18 18:24:12 följande:
    Är det någon av er som tänker ta vaccin mot influensa? Här får gravida det gratis.
    Här är man i prioritretsgruppen som gravid men jag kommer inte att ta den.
    Tog inte svininfluensa eller vanligt influensa vaccin i vanliga fall heller.
  • curiosa
    Zaarah1984 skrev 2011-10-18 14:32:47 följande:
    Jag har bf 14/1 men har en känsla av att det blir julafton.. fråga mig inte varför Min sambo säger 9/1 så vi har lite vadslagning här hemma.
    Jag har bf 11/1 men tror på 39+4 för då har båda min stora barn kommit:)
  • roxylady

Oh nej svininfluensan kommer jag inte ta igen.. jag litar inte på den.. Det sägs att den ska gå ur kroppen två år efter man tog den. Jag tog den för två år sedan nu antingen om det var denna eller nästa.. kom inte riktigt ihåg. Men fick inga konstiga biverkningar iaf.. därför törs jag inte prova igen.

Vanliga influensan därimot vet jag inte om jag ska ta eller ej..

• shadowstorm

Nu 2 nätter i rad har jag drömt att jag väntar en pojke...och enligt 2 ul så väntar jag ju en tjej...hhehe....undra om jag vågar fortsätta köpa tjejigt ;)

Svar på tråden Januaribebis 2012