• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • nya mamman

Här går man in i v. 30 idag Förvånad 
    Var till läkare igår för att bli sjukskriven på halvtid tänkte jag... sku vilja jobba några timmar om dagen. Men han tyckte inte alls jag sku jobba mer innan jag gick på mammaledigt. Så nu är man sjukskriven till 27.11.
    Han tyckte det redan för en vecka sedan när jag var dit första ggn men han hade hoppats jag skulle ha kommit fram till beslutet själv under veckan som gått. Det hade jag ju inte men han övertalade mig iaf.
    Kommer säkert att va honom evigt tacksam antar jag =) 

• missable
    nya mamman skrev 2011-10-19 10:48:31 följande:
    Var till läkare igår för att bli sjukskriven på halvtid tänkte jag... sku vilja jobba några timmar om dagen. Men han tyckte inte alls jag sku jobba mer innan jag gick på mammaledigt. Så nu är man sjukskriven till 27.11.
    Han tyckte det redan för en vecka sedan när jag var dit första ggn men han hade hoppats jag skulle ha kommit fram till beslutet själv under veckan som gått. Det hade jag ju inte men han övertalade mig iaf.
    Shit bara 10 veckor kvar!! Verkar som det är en vettig läkare du har fått iaf! Hoppas FK godkänner med... 
    Och att det hjälper att vara hemma! 
  • nya mamman
    missable skrev 2011-10-19 10:50:41 följande:
    Shit bara 10 veckor kvar!! Verkar som det är en vettig läkare du har fått iaf! Hoppas FK godkänner med... 
    Och att det hjälper att vara hemma! 
    Jo, bara 10 veckor kvar! Kanske borde börja förbereda lite snart =)
    Här behöver inte FK godkänna,  här jag bor är det ett helt annat system än i sverige.  Så jag behöver inte "oroa" mig för att behöva gå tillbaka till jobbet.
    Men jo, läkaren var jättebra och hade vettiga resonemang men envis som man är ;) 
  • Tärning6
    nya mamman skrev 2011-10-19 10:48:31 följande:
    Hoppas jag får träffa en vettig läkare som du verkar ha fått göra ska till en läkare i dag på vc som har hand om just gravida för det här med andningsorken å hjärtklapningen börjar bli gryyyyyymmmtttttt jobbig orkade knapt stå och fixa frukost å kaffe i morse :/
  • nya mamman
    Tärning6 skrev 2011-10-19 10:58:47 följande:
    Hoppas jag får träffa en vettig läkare som du verkar ha fått göra ska till en läkare i dag på vc som har hand om just gravida för det här med andningsorken å hjärtklapningen börjar bli gryyyyyymmmtttttt jobbig orkade knapt stå och fixa frukost å kaffe i morse :/
    hoppas det är en vettig läkare! Jag har foglossning, väldigt lågt hb och ryggont... jobbar inom äldreomsorgen så han tyckte för min egen skull att jag skulle va sjukskriven 100%... eftersom jag inte är ensam i min kropp. Var till min företagsläkare. Jobbet är ju ganska tungt och underlättar inte foglossningen direkt.
    Men jag ska hålla tummarna för dig, jobbigt är man inte orkar med! 
  • Tärning6
    nya mamman skrev 2011-10-19 11:02:11 följande:
    hoppas det är en vettig läkare! Jag har foglossning, väldigt lågt hb och ryggont... jobbar inom äldreomsorgen så han tyckte för min egen skull att jag skulle va sjukskriven 100%... eftersom jag inte är ensam i min kropp. Var till min företagsläkare. Jobbet är ju ganska tungt och underlättar inte foglossningen direkt.
    Men jag ska hålla tummarna för dig, jobbigt är man inte orkar med! 
    ja jag jobbar sj på ett äldreboende men är tyvärr bara timvikarie men jobbar ganska mycket endå, men vi får se vad läkaren säger
  • missable
    nya mamman skrev 2011-10-19 10:56:03 följande:
    Jo, bara 10 veckor kvar! Kanske borde börja förbereda lite snart =)
    Här behöver inte FK godkänna,  här jag bor är det ett helt annat system än i sverige.  Så jag behöver inte "oroa" mig för att behöva gå tillbaka till jobbet.
    Men jo, läkaren var jättebra och hade vettiga resonemang men envis som man är ;) 
    Åh vad skönt! Jag håller ju fortfarande på och tjabbar med FK om min sjukskrivning för stress och sömnproblem... är inne i 4e månaden utan utbetalningar! 

Vad sjukt att det bara är 10 veckor kvar för din del, det är ju lite hopp för mig med.. känns mycket längre med 13 veckor kvar! haha!
    Håller tummarna för dig! 

• nya mamman
    missable skrev 2011-10-19 11:06:29 följande:
    Åh vad skönt! Jag håller ju fortfarande på och tjabbar med FK om min sjukskrivning för stress och sömnproblem... är inne i 4e månaden utan utbetalningar! 

Vad sjukt att det bara är 10 veckor kvar för din del, det är ju lite hopp för mig med.. känns mycket längre med 13 veckor kvar! haha!
    Håller tummarna för dig! 
    Tiden går fortare än man kan tänka sig...  tänker man bakåt så ha det gått sjuuukt fort och tänker man framåt känns det lite längre igen ;)
    Hoppas du får ordning på det där me FK! Låter ju inte så trevligt alls. Jag ha själv börjat få svårt att sova men nu har jag inga "plikter" som gör att jag måste stiga upp på morgonen.
    Håller tummarna för dig me! 
  • missable
    nya mamman skrev 2011-10-19 11:15:24 följande:
    Tiden går fortare än man kan tänka sig...  tänker man bakåt så ha det gått sjuuukt fort och tänker man framåt känns det lite längre igen ;)
    Hoppas du får ordning på det där me FK! Låter ju inte så trevligt alls. Jag ha själv börjat få svårt att sova men nu har jag inga "plikter" som gör att jag måste stiga upp på morgonen.
    Håller tummarna för dig me! 
    Tack! Nähä, ut och rasta hundarna i blåsten!
Svar på tråden Januaribebis 2012