• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • RaraS

Hembesök? Har aldrig hört talas om det! Görs det i alla landsting tro...
    Vad är syftet med hembesöket egentligen? 

Jaja, vill de komma hem till mig så är de så välkomna så   De vill nog bara ha lite fika

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • LillaJag89
    RaraS skrev 2011-10-19 14:06:40 följande:
    Hembesök? Har aldrig hört talas om det! Görs det i alla landsting tro...
    Vad är syftet med hembesöket egentligen? 

Jaja, vill de komma hem till mig så är de så välkomna så   De vill nog bara ha lite fika
    Hos oss gör det hembesök. Vår bvc sköterska med dottern sa även att hon kunde komma hem och väga annars med om de var så att det var jobbigt att fixa skjuss (har inge körkort) och buss/tåg går dåligt här på landet.
    kommer ha samma bvc sköterska denna gång så  de är riktigt bra.

på första hembesöket var bm och bvc sköterska med.
  • Västeråsmamman

Är i 27+6 idag. Har samma symptom som förra gången. Inte kul.
    Bm svarar inte utan man kunda bara lämna meddelande på tfnsvararen. Vet inte om jag måste åka in och kolla?? Jag väntar en timme till för att se om hon hör av sig.

• Carolaj83

här gör dom oxå hembesök vid första barnet så tokstädade vi hela huset o även barnsäkrade en del HAHA....vi trodde att dom skulle typ godkänna hemmet men dom gjorde det bara för att väga o mäta o kolla att allt funkade bra, så man slipper stressa iväg med bebisen

Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • Serendipitet

Jag hade med hembesök från BVC när lillan var nyfödd, men nu vet jag inte om man har det här (vi har flyttat). Sedan tror jag mer att de erbjuder det och inte att det är något tvunget :) Jag älskade alla dessa BVC möten och öppna förskolan för att man kom hemmifrån en stund och fick frisk luft samtidigt, dock vet man ju inte hur kallt det kommer vara i januari så det får väll avgöra om man ska packa vagnen och bege sig dit eller de kommer över första gången :D

• Bebben86

När jag fick förra barnet så erbjöd dom hembesök och jag tackade nej.
    Kommer göra likadant även denna gång om det fortfarande erbjuds.

Vi hade första BVC-kollen när han var 9 dagar gammal, och jag hade inga problem att gå 2,5 km enkel väg i oktoberkylan trots att jag snittats då.
    Nu har jag körkort och en engagerad pappa, så vi kan nog ta oss iväg utan problem.

• roxylady

Varit på första föräldragruppomgången nu. Först kändes det bara spänt och konstigt. Men efter ett tag när vi fick prata med varandra.. de delade upp oss tjejor o killar försig. Fick tre diskussionsfrågor ang vad vi förväntar oss av gruppen, vad vi tror att man kan förbereda inför förlossningen och vad man ska ha med sig till den. Vi kom knappt över första frågan innan vi började glida in på annat. Var så skönt att prata på riktigt med andra tjejer som går igenom samma sak precis som jag gör med er här, fast öga mot öga. Riktigt bra tror jag att det blir! :)

Fler som varit på föräldragruppen än?

• Västeråsmamman

Jag har alltid tackat ja till hembesök. Tycker att det är jätteskönt.

• Empa86
    roxylady skrev 2011-10-19 18:48:42 följande:
    Varit på första föräldragruppomgången nu. Först kändes det bara spänt och konstigt. Men efter ett tag när vi fick prata med varandra.. de delade upp oss tjejor o killar försig. Fick tre diskussionsfrågor ang vad vi förväntar oss av gruppen, vad vi tror att man kan förbereda inför förlossningen och vad man ska ha med sig till den. Vi kom knappt över första frågan innan vi började glida in på annat. Var så skönt att prata på riktigt med andra tjejer som går igenom samma sak precis som jag gör med er här, fast öga mot öga. Riktigt bra tror jag att det blir! :)

Fler som varit på föräldragruppen än?
    Vi har hunnit vara på alla 5 träffar redan. Men våran första träff var precis som du beskriver! Bor vi i samma landsting?

Här gör de också hembesök bara för att man ska slippa gå iväg. Bvc-sköterskan sa att det brukar ta 1-1,5 h och man pratar om hur man tycker att det går osv. Tycker det verkar mysigt :) 
Svar på tråden Januaribebis 2012