• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • SFHelen

ang hembesök av bvc: det har vi haft med båda barnen, likaså 10 månaderskontrollen. Med sonen åkte dem t.o.m. 3 mil för att hälsa på. Trevligt och bra så man slipper köra själv tycker ja.

Ang. föräldragrupp så kommer jag inte få gå på det, eftersom det är mitt tredjebarn och inte gått mer än 5 år mellan (för då räknas man som förstföderska igen här). Skulle gärna gå, men som sagt får inte. Däremot ska jag försöka få med mig på en förlossningsvisning för att kolla och prata lite. Detta för att det gick som det gick med dottern....

Hur har ni det med era sd? Idag har man varit och handlat och vi gick kanske inte mer än 40 minuter innan magen började bli hård, trycka neråt och göra ont i ljumskar o lår.... kändes som man läckte, men inget i trosskyddet, mysko. Har lugnat ner sig lite nu och han rör på sig, men är fortfarande bra öm i nedremagen efter den handligen om man säger så. Pratade med mvc och en bm ska ringa på freda morgon... Plus att jag va tvungen att ändra min första mvc tid efter rul :( för min bm är sjuk.
    Skulle få lyssna på hjärtat för första gången v.25+4 och mäta magen m.m. och nu får jag vänta tills ja är i v.27+4! Ska man ta upp det med bm på fredag? ska man verkligen behöva vänta så länge innan man får komam på första besöket efter rul??? fast det är 3:e barnet...

Känner att jag behövde få ur mig det för jag vart lite ledsen och besviken för jag hade verkligen sett fram emot att få höra vår prins på måndag.          

• missable
    Västeråsmamman skrev 2011-10-19 14:43:48 följande:
    Är i 27+6 idag. Har samma symptom som förra gången. Inte kul.
    Bm svarar inte utan man kunda bara lämna meddelande på tfnsvararen. Vet inte om jag måste åka in och kolla?? Jag väntar en timme till för att se om hon hör av sig.
    Fick du tag på BM???
  • Tärning6

hejjjjj ja då har jag varit hos läkaren i dag och hon sjukskrev mig på heltid till att börja med några veckor så nu är det bara att vänta å se hur mycket jag kommer att behöva bråka med försäkringskassan för att få ersättning

• roxylady
    Empa86 skrev 2011-10-19 18:58:21 följande:
    Vi har hunnit vara på alla 5 träffar redan. Men våran första träff var precis som du beskriver! Bor vi i samma landsting?

Här gör de också hembesök bara för att man ska slippa gå iväg. Bvc-sköterskan sa att det brukar ta 1-1,5 h och man pratar om hur man tycker att det går osv. Tycker det verkar mysigt :) 
    Hehe vet inte? Bor i Dalarna.. du då?
    SFHelen skrev 2011-10-19 19:16:53 följande:
    Ang. föräldragrupp så kommer jag inte få gå på det, eftersom det är mitt tredjebarn och inte gått mer än 5 år mellan (för då räknas man som förstföderska igen här). Skulle gärna gå, men som sagt får inte. Däremot ska jag försöka få med mig på en förlossningsvisning för att kolla och prata lite. Detta för att det gick som det gick med dottern....

Hur har ni det med era sd? Idag har man varit och handlat och vi gick kanske inte mer än 40 minuter innan magen började bli hård, trycka neråt och göra ont i ljumskar o lår.... kändes som man läckte, men inget i trosskyddet, mysko. Har lugnat ner sig lite nu och han rör på sig, men är fortfarande bra öm i nedremagen efter den handligen om man säger så. Pratade med mvc och en bm ska ringa på freda morgon... Plus att jag va tvungen att ändra min första mvc tid efter rul :( för min bm är sjuk.
    Skulle få lyssna på hjärtat för första gången v.25+4 och mäta magen m.m. och nu får jag vänta tills ja är i v.27+4! Ska man ta upp det med bm på fredag? ska man verkligen behöva vänta så länge innan man får komam på första besöket efter rul??? fast det är 3:e barnet...

Känner att jag behövde få ur mig det för jag vart lite ledsen och besviken för jag hade verkligen sett fram emot att få höra vår prins på måndag.          
    Okej. Ja men det är samma sak här. Bara förstagångs som får gå här också. Vore ju bra om alla fick.. är ju gemenskapen också.. och ingen förlossning är ju lik den andre. Men men de har kanske inte råd med det. Men vad skönt att du kanske kan få gå på en sådan iaf.

Jo men det är lika för mig med.. får också SD nästan så fort jag anstränger mig eller känner mig lite stressad.. det är inte alls skönt.. men gör heller inte ont än så länge. Känner inte samma som du att det trycker nedåt. Men idag på föräldragruppen så berättade BM att det kan kännas nedåttryckande. Men inte hur mkt som helst såklart. Kolla med din BM om det. Oj ja det var långt till första besök efter RUL.. inte lätt att få ihop det alltid men jobbigt när man sett fram mot det :( Jag förstår det :( Men snart är du där! Även om det känns som det är jätte lång tid tills dess!
  • SFHelen
    roxylady skrev 2011-10-19 19:48:51 följande:
    Hehe vet inte? Bor i Dalarna.. du då?
    SFHelen skrev 2011-10-19 19:16:53 följande:

Okej. Ja men det är samma sak här. Bara förstagångs som får gå här också. Vore ju bra om alla fick.. är ju gemenskapen också.. och ingen förlossning är ju lik den andre. Men men de har kanske inte råd med det. Men vad skönt att du kanske kan få gå på en sådan iaf.

Jo men det är lika för mig med.. får också SD nästan så fort jag anstränger mig eller känner mig lite stressad.. det är inte alls skönt.. men gör heller inte ont än så länge. Känner inte samma som du att det trycker nedåt. Men idag på föräldragruppen så berättade BM att det kan kännas nedåttryckande. Men inte hur mkt som helst såklart. Kolla med din BM om det. Oj ja det var långt till första besök efter RUL.. inte lätt att få ihop det alltid men jobbigt när man sett fram mot det :( Jag förstår det :( Men snart är du där! Även om det känns som det är jätte lång tid tills dess!
    Skulle ha fått följa med när jag vändade dottern, men hon bestämde sig för att titta ut dagen innan visningen... hihi så så gick de då.

jo de är lååång tid mellan och eftersom man haft sånt tryck med så vill man ju dit och prata, men är nöjd att de blir telefontid på fredag iaf :) så man får bolla lite med den man har. Inge kul när de ska trycka på så.

tack för ditt inlägg :)    

• fabler
    chicopico skrev 2011-10-19 09:26:11 följande:
    Jag hade bf 28januari med min första och hela tiden kändes de som att hon skulle komma lite tidigare, det var bara en känsla jag hade, men hon kom inte förrän 9februari Med tvåan räknade jag med att gå över och det gjorde jag också (7 dagar). Nu har jag bf 14januari och går säkert över ett par dagar denna gången med
    en bra dag att fylla år, 9feb då fyller jag !
    elias är världens sötaste!!!
  • missable
    Sapato skrev 2011-10-19 19:56:19 följande:
    Jag börjar hata att vara gravid
    ja och alla jävla kommentarer om att man är tjock! Är inte ett dugg tjock, jag har haft turen och bara gått upp 4 kg, och so what om jag hade gått upp 24 kg, jag är gravid inte tjock! 
    Och alla skräckhistorier!!! SUCK! 
  • SFHelen
    fabler skrev 2011-10-19 19:55:42 följande:
    en bra dag att fylla år, 9feb då fyller jag !

håller med en bra dag, fyller år då, jag med ;) hihi
  • fabler
    SFHelen skrev 2011-10-19 19:58:38 följande:
    håller med en bra dag, fyller år då, jag med ;) hihi
    elias är världens sötaste!!!
Svar på tråden Januaribebis 2012