Empa86 skrev 2011-10-19 18:58:21 följande:
Vi har hunnit vara på alla 5 träffar redan. Men våran första träff var precis som du beskriver! Bor vi i samma landsting?
Här gör de också hembesök bara för att man ska slippa gå iväg. Bvc-sköterskan sa att det brukar ta 1-1,5 h och man pratar om hur man tycker att det går osv. Tycker det verkar mysigt :)
Hehe vet inte? Bor i Dalarna.. du då?
SFHelen skrev 2011-10-19 19:16:53 följande:
Ang. föräldragrupp så kommer jag inte få gå på det, eftersom det är mitt tredjebarn och inte gått mer än 5 år mellan (för då räknas man som förstföderska igen här). Skulle gärna gå, men som sagt får inte. Däremot ska jag försöka få med mig på en förlossningsvisning för att kolla och prata lite. Detta för att det gick som det gick med dottern....
Hur har ni det med era sd? Idag har man varit och handlat och vi gick kanske inte mer än 40 minuter innan magen började bli hård, trycka neråt och göra ont i ljumskar o lår.... kändes som man läckte, men inget i trosskyddet, mysko. Har lugnat ner sig lite nu och han rör på sig, men är fortfarande bra öm i nedremagen efter den handligen om man säger så. Pratade med mvc och en bm ska ringa på freda morgon... Plus att jag va tvungen att ändra min första mvc tid efter rul :( för min bm är sjuk.
Skulle få lyssna på hjärtat för första gången v.25+4 och mäta magen m.m. och nu får jag vänta tills ja är i v.27+4! Ska man ta upp det med bm på fredag? ska man verkligen behöva vänta så länge innan man får komam på första besöket efter rul??? fast det är 3:e barnet...
Känner att jag behövde få ur mig det för jag vart lite ledsen och besviken för jag hade verkligen sett fram emot att få höra vår prins på måndag.
Okej. Ja men det är samma sak här. Bara förstagångs som får gå här också. Vore ju bra om alla fick.. är ju gemenskapen också.. och ingen förlossning är ju lik den andre. Men men de har kanske inte råd med det. Men vad skönt att du kanske kan få gå på en sådan iaf.
Jo men det är lika för mig med.. får också SD nästan så fort jag anstränger mig eller känner mig lite stressad.. det är inte alls skönt.. men gör heller inte ont än så länge. Känner inte samma som du att det trycker nedåt. Men idag på föräldragruppen så berättade BM att det kan kännas nedåttryckande. Men inte hur mkt som helst såklart. Kolla med din BM om det. Oj ja det var långt till första besök efter RUL.. inte lätt att få ihop det alltid men jobbigt när man sett fram mot det :( Jag förstår det :( Men snart är du där! Även om det känns som det är jätte lång tid tills dess!