• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • got2b
    missable skrev 2011-10-18 13:29:56 följande:
    ÅH! Håller på att leta lite recept, fyller 25 i december och tänkte bjuda på kakor/muffins och tårta, men man måste ju provbaka... 

Kolla in detta receptet! Att dööööö föööör!
    www.stumbleupon.com/su/2WFz8r/gingerbreadbage... 
    Dessa såg grymt goda ut så jag ska testa baka dem idag. Glad
  • Zaarah1984
    Majskorn skrev 2011-10-20 09:35:30 följande:
    Jag älskar att vara gravid, jag älskar uppmärksamheten och önskar att fler taffsade på magen! Jag älskar när folk kommenterar för det betyder ju att det syns....jag är jättestolt över min mage och de extra kilon som följer med! Förstår inte varför det är så jobbigt för vissa :/
    Jag tycker också om att vara gravid men jag tycker inte om när människor jag knappt känner ska ta på min mage bara.. Jag skulle aldrig få för mig att gå runt och klappa mina kollegor eller främmande människor på magen. De enda som är okej att de rör min mage är närmsta familjen. Människor får gärna kommentera min fina mage men rör inte!
  • fair
    zatori skrev 2011-10-19 22:35:42 följande:
    Jag älskar att vara gravid. :D
    jag med! :D
  • fair

Ringde till MVC  idag för att jag ibland får så fruktansvärt ont i hela magen. Inga sammandragningar utan bara ren smärta. Tänkte att det kanske var bebis som tyckte på nån "öm punkt".
    Detta fick jag som svar:
    Jag ser att du har bäcken- och ryggbesvär sen innan. Förvänta dig att du kan ha MYCKET ont. Så länge du inte har blödningar eller att allmäntillståndet ändras så är det inget att bry sig i.

Vad är det för jäkla svar?? :S

• Pebbles82

Förra gången jag var gravid var jag JÄTTEAVUNDSJUK på alla som fick kommentarer om att de var tjocka eller hade fina, stora magar. Men det är väl lite så - när man själv inte får uppmärksamheten som "alla" andra verkar få längtar man efter den! 
    Och de som får har redan fått för mycket.

Och det är minsann ingen som kallat mig för tjockis någonsin som gravid. Kanske om några veckor?  

Förresten - idag är det 100 dagar kvar! Tjohoo!  

• Alltochinget

Jag stör mig inte om nån säger att jag blivit tjock, för det har jag ju. Det hör ju till :) jag vet ju varför jag är tjock så därför tar jag inte illa upp. Hoppas på att få höra "va smal du har blivit" efter förlossningen också, men det återstår att se ;) hihi. Angående sockervärdet sa min BM att upp till 8,9 inte var nån fara (jag hade 6,2 sist)

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Serendipitet

Här är det sambon som kallar mig för tjockis.. Han gör det med glimten i ögat och talar samtidigt om att han tycker jag ser härlig ut. Hjälper inte att nämna för honom att det är onödigt med tjockisordet :P

Alla andra säger typ..
    Men gud vad du är liten..
    På dig syns det ju knappt..
    Är du säker att du gått så långt..
    Trots att magen är liten har jag gått upp 8kg, mycket rumpa måste det vara ;)  

I skolan frågar alla hur jag mår och ska veta allt. Klappar på magen och kan helt plötsligt inte prata om annat.. hmmm.. De har glömt att jag är samma människa som tidigare - nu är jag bara gravid. På min dotters förskola ska fröknarna klappa på magen och också få senaste uppdateringen.  

• elinson
    Jag älskar att vara gravid, jag älskar uppmärksamheten och önskar att fler taffsade på magen! Jag älskar när folk kommenterar för det betyder ju att det syns....jag är jättestolt över min mage och de extra kilon som följer med! Förstår inte varför det är så jobbigt för vissa :/
    Åh jag önskar verkligen att jag kände som du...
    Nej jag gillar det inte alls! Inte extra kilona och inte kommentarena "oj vad du växer" "magen sër större ut för varje vecka"

Eller värsta kommentaren hittils i vecka 12 "hur många kilo har du gått upp?" I vecka 12!! Jag hade inte gått upp nått, snarare gått ned 1 kg...
  • elingabriella
    twistedtofit skrev 2011-10-20 06:23:16 följande:
    När folk säger "vad tjock du blivit!" svarar jag " detsamma! Du ser helt enorm ut!" då blir de tysta. Känner man behov av att säga nåt kan man väl säga att magen växt. både jag o de flesta andra gravida har nog på känn att magen växer! Den ska ju liksom det, men folk låter förvånade när de ser att magen blivit större! Kan man inte bara försöka lägga till nåt positivt - som att man är fin... Inte bara tjock!
    Haha klockren! Jag fick en för några dagar sedan:

"Ja, men det mesta verkar ju ha lagt sig på magen i alla fall... Eller ja - benen ser större ut också!"

Tack för den tänkte jag då, så säger man väl inte? Så skulle hon garanterat inte ha sagt om jag inte var gravid i alla fall!
    elingabriella.se - Mops, chihuahua & en liten prins i magen ♥
  • missable
    Jag är också stolt över min mage, och jag visar den tydligt, men som någon annan skrev det är ju kul om man kna få höra vilken fin mage, och inte bara tjockis, oj, när skulle du ha? är det bara 1? Ja du kan ju inte orka mycket när du ser ut så! Jag har så jädra ont överallt och jag kan kräkas på nästa som säger att jag ser trött och tjock ut! 
    got2b skrev 2011-10-20 09:49:51 följande:
    Dessa såg grymt goda ut så jag ska testa baka dem idag. Glad
     Det går INTE med vaniljsocker bara så du vet :-P
Svar på tråden Januaribebis 2012