• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Bebben86

Jag var på RUL i v 21 (Pga att första RULet glömdes att föras in i journalen) och på första besöket i v 28. Nästa besök är i v 32, och sen TUL någon vecka efter det.
    Är mitt andra barn, sonen är 5 år gammal nu.

• Tärning6
    missable skrev 2011-10-19 19:57:33 följande:
    ja och alla jävla kommentarer om att man är tjock! Är inte ett dugg tjock, jag har haft turen och bara gått upp 4 kg, och so what om jag hade gått upp 24 kg, jag är gravid inte tjock! 
    Och alla skräckhistorier!!! SUCK! 
    Ja jag brukar få höra å du ska ha när som helst va?
    Och är du säker på att det är 1?
    Ojjjj Stackars dig som har så lång tid kvar..
    Ja så lång tid kvar å redan så stor lite till på den magen blir jobbigt?

Dessa e dem vanligaste jag får höra
    Å kan säga att folk STIRRAR så fort jag går nånstans då det är tungt och jobbigt för mig just nu med andning å allt.
    Men men
  • Sapato

Tjockis får jag höra på jobbet men sa till en där idag att jag borde kalla honom tjockis istället då han är tjockare än mig trots att jag är gravid Kunde inte låta bli.. Haha

• Tärning6
    Sapato skrev 2011-10-19 20:23:38 följande:
    Tjockis får jag höra på jobbet men sa till en där idag att jag borde kalla honom tjockis istället då han är tjockare än mig trots att jag är gravid Kunde inte låta bli.. Haha
    CoolTungan uteSkrattande klockrent
  • 87ida

Jag tycker också det är irriterande då folk kommer med såna där kommentarer!
    Har också hört "Är du säker på att det inte är två där inne?? hehehehehe".. GRR! ;)

Däremot en fråga till er.. sist jag var hos BM (28 hela veckor) hade jag 8,1 i blodsocker. Visst är det mycket? Hade iofs just ätit havregrynsgröt en timme innan men ändå. Vet ni vad som är max? Nån här som haft graviditetsdiabetes?

• Tärning6

borde jag veta som e i vården hehe men har inte nått med socker å göra ger bara vanliga mediciner så nja det är väl lite högt men inte jätte tror jag

• fabler
    Sapato skrev 2011-10-19 20:23:38 följande:
    jag hade p-möte för två veckor sedan med en grupp där de är 5kvinnor och en man. När jag kom in säger en av kvinnorna "snart är du lika tjock som X (mannen)". Varpå mannen säger "ja jag är ju en elefant så jag har ett år kvar innan de är dags att föda".
    elias är världens sötaste!!!
  • Sapato

Ames: haha, folk alltså.
    Jag är skit noga med att lära min son att alla ser olika ut och man behöver inte kommentera folks utseende för de vet nog själva hur de ser ut!!

• roxylady
    SFHelen skrev 2011-10-19 19:52:06 följande:
    Skulle ha fått följa med när jag vändade dottern, men hon bestämde sig för att titta ut dagen innan visningen... hihi så så gick de då.

jo de är lååång tid mellan och eftersom man haft sånt tryck med så vill man ju dit och prata, men är nöjd att de blir telefontid på fredag iaf :) så man får bolla lite med den man har. Inge kul när de ska trycka på så.

tack för ditt inlägg :)    
    Ja men just ja hon ville ut tiigare ja! Nä det kan jag förstå :)

Det är ju jätteskönt att du får det i alla fall. Så man kan få ur sig allt man oroar sig över.

Det var ju så lite så :)
Svar på tråden Januaribebis 2012