• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fabler
    Sapato skrev 2011-10-19 21:22:00 följande:
    Ames: haha, folk alltså.
    Jag är skit noga med att lära min son att alla ser olika ut och man behöver inte kommentera folks utseende för de vet nog själva hur de ser ut!!
    helt rätt, så pratar jag med sonen också.
    elias är världens sötaste!!!
  • SFHelen

apråpå kommentarer, har inte hört att jag är tjock men att magen har växt fort nu.... så jag börjar bli lite runt!

Däremot är jag mer irriterad på folk som tror att bara för man är gravid är det fritt fram och klämma och känna på min mage. Hur tänkter folk? ska jag börja klappa dem på magen fast det inte är nått där i eller vad? grrrr är min mage jö!  

• zatori
    Sapato skrev 2011-10-19 19:56:19 följande:
    Jag börjar hata att vara gravid
    Jag älskar att vara gravid. :D
  • zatori
    87ida skrev 2011-10-19 20:34:17 följande:
    Jag tycker också det är irriterande då folk kommer med såna där kommentarer!
    Har också hört "Är du säker på att det inte är två där inne?? hehehehehe".. GRR! ;)

Däremot en fråga till er.. sist jag var hos BM (28 hela veckor) hade jag 8,1 i blodsocker. Visst är det mycket? Hade iofs just ätit havregrynsgröt en timme innan men ändå. Vet ni vad som är max? Nån här som haft graviditetsdiabetes?
    Normalt blodsocker brukar ligga ungefär mellan 5 och 7 mmol/l.
  • elinson
    87ida skrev 2011-10-19 20:34:17 följande:
    Jag tycker också det är irriterande då folk kommer med såna där kommentarer!
    Har också hört "Är du säker på att det inte är två där inne?? hehehehehe".. GRR! ;)

Däremot en fråga till er.. sist jag var hos BM (28 hela veckor) hade jag 8,1 i blodsocker. Visst är det mycket? Hade iofs just ätit havregrynsgröt en timme innan men ändå. Vet ni vad som är max? Nån här som haft graviditetsdiabetes?
    Men blodsockret vill ju vara högt efter måltid och det måste gå minst 2 timmer efter måltider för att se om blodsockerregleringen fungerar som den ska. 8 mmol/l en timme efter måltid är inget att oroa sig över.
  • twistedtofit

När folk säger "vad tjock du blivit!" svarar jag " detsamma! Du ser helt enorm ut!" då blir de tysta. Känner man behov av att säga nåt kan man väl säga att magen växt. både jag o de flesta andra gravida har nog på känn att magen växer! Den ska ju liksom det, men folk låter förvånade när de ser att magen blivit större! Kan man inte bara försöka lägga till nåt positivt - som att man är fin... Inte bara tjock!

• MissT
    twistedtofit skrev 2011-10-20 06:23:16 följande:
    När folk säger "vad tjock du blivit!" svarar jag " detsamma! Du ser helt enorm ut!" då blir de tysta. Känner man behov av att säga nåt kan man väl säga att magen växt. både jag o de flesta andra gravida har nog på känn att magen växer! Den ska ju liksom det, men folk låter förvånade när de ser att magen blivit större! Kan man inte bara försöka lägga till nåt positivt - som att man är fin... Inte bara tjock!

Haha bra sagt!

Håller med fullständigt....är så trött på att folk ska kommentera och säga att man är tjock, stor osv.....
    De får gärna säga att jag har en fin mage och sådant men andra kommentarer är jag gärna utan.
    Speciellt eftersom jag brottats med ätstörningar under flera år.....  
  • Zaarah1984
    SFHelen skrev 2011-10-19 22:24:39 följande:
    apråpå kommentarer, har inte hört att jag är tjock men att magen har växt fort nu.... så jag börjar bli lite runt!

Däremot är jag mer irriterad på folk som tror att bara för man är gravid är det fritt fram och klämma och känna på min mage. Hur tänkter folk? ska jag börja klappa dem på magen fast det inte är nått där i eller vad? grrrr är min mage jö!  
    Håller helt med om att det är sjuk irriterande att folk, även kollegor man knappt känner ska klappa en på magen. Låt bli min mage! Skulle vilja ha en tröja där det står: rör ej!
  • Someday
    twistedtofit skrev 2011-10-20 06:23:16 följande:
    Den ska jag stjäla!!
  • Majskorn

Jag älskar att vara gravid, jag älskar uppmärksamheten och önskar att fler taffsade på magen! Jag älskar när folk kommenterar för det betyder ju att det syns....jag är jättestolt över min mage och de extra kilon som följer med! Förstår inte varför det är så jobbigt för vissa :/

Svar på tråden Januaribebis 2012