• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Fellis

v.30 idag... WIEEE vilken känsla :) Nu är det nedräkning på ritkgit.. :) :) :)

• missable
    Fellis skrev 2011-10-20 10:53:34 följande:
    Shit! 10 veckor kvar! Helt galet! :-P
  • SFHelen
    Majskorn skrev 2011-10-20 09:35:30 följande:
    Jag älskar att vara gravid, jag älskar uppmärksamheten och önskar att fler taffsade på magen! Jag älskar när folk kommenterar för det betyder ju att det syns....jag är jättestolt över min mage och de extra kilon som följer med! Förstår inte varför det är så jobbigt för vissa :/

För mig gör det inget om det är familj eller nära vänner. Det som stör mig är att dem som man inte pratar med eller umgås med ska komma fram och taffsa utan att ens fråga om dem får känna....  
  • missable
    SFHelen skrev 2011-10-20 10:57:30 följande:
    För mig gör det inget om det är familj eller nära vänner. Det som stör mig är att dem som man inte pratar med eller umgås med ska komma fram och taffsa utan att ens fråga om dem får känna....  
    Instämmer helt!!
  • roxylady
    Fellis skrev 2011-10-20 10:53:34 följande:
    Wow det känns verkligen som det går riktigt fort hihi! Känns som jag har jätte långt till v30 trots att det bara är 3 och en halv vecka dit haha :)
  • Alltochinget

Jag är väldigt splittrad när det gäller tiden som är kvar. Det känns som en evighet nu i vecka 27 men samtidigt låter 10 veckor som ingenting för er som är i v 30! Herregud, det är ju JUL om 2 månader!

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Alltochinget

Nån som har något att säga om väggskötbord? Vi har tänkt ha ett i badrummet. Har kollat på brio vegga eller Ikeas egna. Det skiljer ju 1500 i pris så jag undrar om ni har något att säga om dessa? Eller förslag på andra väggskötbord? Brio vegga har vi isf tänkt köpa begagnat. Kan få tag i ett förr 500 på blocket (samma pris som Ikeas).

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • missable
    Alltochinget skrev 2011-10-20 11:24:50 följande:
    Nån som har något att säga om väggskötbord? Vi har tänkt ha ett i badrummet. Har kollat på brio vegga eller Ikeas egna. Det skiljer ju 1500 i pris så jag undrar om ni har något att säga om dessa? Eller förslag på andra väggskötbord? Brio vegga har vi isf tänkt köpa begagnat. Kan få tag i ett förr 500 på blocket (samma pris som Ikeas).
    Vi kommer inte ha något vägghängt skötbord pga våra tunna gipsväggar, vågar inte chansa att de håller... 
    Om jag inte minns fel hade våra vänner ikeas egna och tyckte att det var lite för klent. Då hade jag personligen tagit det begagnade! 
  • Wicky81

Hihihi jag verkar vara så pass stor så många undrar om jag verkligen är säker på att det bara är en ;) (har ju gjort två ultraljud så JA det är bara en ;) )
    Visst, jag är nog mycket större nu än när jag väntade dottern men då var min startvikt 49 kg. Den här gången vägde jag säkert 10 kg mer från början.
    Det lustiga är att jag inte gått upp speciellt mycket utan kanske 8 kg än så länge. Minns inte vad min startvikt var men jag räknar på ca 8 kg viktuppgång. Kan vara mer eller mindre. Men mage har jag :D

Jag måste ju berätta vad jag fick för kommentar på jobbet för ett tag sen (angående vikt och så) :
    Jag hade varit å köpt en chokladbit och en Fanta som efterrätt till lunchen då jag var chokladsugen.
    Då får en kollega syn på det och frågar om det är min lunch. Nej säger jag det är efterrätt. Men säger hon, du ska inte äta sånt där. Tänk på allt du ska gå ner sen. :/ Jag fann mig inte riktigt utan sa bara nått med att äsch det får jag ta sen i så fall.
    Nu hör det till historien att denna person har kända anorexiaproblem sen förr och hennes liv går ut på att träna och äta så bra som möjligt.
    Så det jag stör mig på är varför ska hon pracka på mig sitt tänk och sina ideér. Det är ju inte HENNES kropp eller liv. Det är ju jag isåfall som får kämpa med vikten sen och det är väl upp till mig...

Jag gillar oxå att vara gravid på ett vis men visst är det nackdelar som man gärna gnäller över. Tex värken jag har pga foglossning/allmänt dålig rygg, att man blir så klumpig och inte kan röra sig som man vill. Men värst är nog kläder, man går i affärer och ser allt snyggt som man bara kan titta på för det är ju ingen idè för man kommer ju inte i dom nu endå ;( Men det kommer jag ta igen sen ;)
    Jag är inte så förtjust i klapparna på magen från folk. Men än så länge har ingen "okänd" varit där och tafsat ;) Utan det är folk man känner, arbetskompisar och vänner osv. Så då är det helt ok. Men har min entigritet....

• shadowstorm

Då går man in i vecka 28, åååh vill vara över vecka 30 tycker de går sååå sakta :P Kanske för jag sitter hela dagarna och pluggar och det är DÖTRÅKIGT ;P

Svar på tråden Januaribebis 2012