• Anonym (Salope)

Dominans och Undergivenhet...

Här diskuteras det. Så fritt och öppet som möjligt.
    Tankar kring det hela, erfarenheter, fantasier och annat.
    Det är ett ganska laddat ämne och jag hoppas att anonymiteten i tråden kan respekteras, så att ingenting är för svårt eller pinsamt att fråga om.

Enjoy...

• Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...
  • Anonym (Virgin)

Hallå där .

Har nu bevakat tråden i all evighet men aldrig tagit mig tiden till att läsa igenom alla 310 inlägg , eller ens haft tid till att skriva.
    Men tar den lilla kvarten jag har kvar till att skriva ett inlägg innan sängen kallar.

Jag har alltid varit väldigt nyfiken sexuellt och utvidgat mina vyer genom åren.
    När jag träffade min sambo så hade han en massa fantasier men ingen erfarenhet vilket han sedan snabbt fick via mig
    Vi har utforkat det mesta men har lite liiiite kvar.

Han har kommit fram till att han har en väldigt undergiven sida och gillar delvis till och med förnedring.
    Detta har han ju kommit fram till via mig då jag kan ta rollen som dominant (mer för skojs skull men inget jag direkt trivs och faller naturligt) och sen att vi talat väldigt mkt med Dominanta män på BC.
    Jag är väldigt dominant i hushåll , arbete osv men när det kommer till sex så vet jag själv inte riktigt vart jag står.

Jag gillar inte när någon "tar över" men samtidigt så längtar jag efter att mitt nej ändå är ett ja
    Någon tar mig med lite kraft och våld , dem vet att det gör lite ont men fortsätter för dem vet att dem samtidigt ger mig njutning.
    Någon som tar kommandot och ber mig att svanka samtidigt som dom tvingar min rygg med sin egna tyngd ännu längre ner....
    Jag klarar inte av dominans med "förnedring" .
    Att kalla mig slyna och Hora går mer än väl men att jag ska krypa för en annan man o kvinna och ha någon slags "slav" liknande förhållande funkar inte riktigt.
    Jag blir arg och känner mig kränkt.

Vad jag har förstått det som är det olika slags undergivenhet samt dominans...
    Jag är väl inte helt Undergiven då jag gillar att "kämpa emot" samtidigt som min sambo underkastar sig allt.
    Iom hans totala Undergivenhet så har han mkt svårt att gå in i en roll som "dominant" det blir mer en mjäkig soppa av det hela.

Vi hade bestämt träff med en man men första gången vi träffade honom så fnittrade jag genom hela träffen varje gång han förklarade vad mina bestraffningar skulle vara om jag inte skötte mig.
    Det lät så löjligt i mina öron varje gång han la till något...>fnittrade inte för att jag tyckte det var pinsamt eller nervöst , utan mer för att jag bara skulle vilja vara i stunden där inget "prat" utförs.
    Egentligen så vet jag fasikten inte själv... jag är så jäkla nyfiken att få erfara på riktigt , men  varför kan jag inte ta det seriöst då??

jag ser mig själv som en utmaning både för mig och andra.

Ähh jag vet inte riktigt vad jag ville med detta inlägg, skriva av mig tydligen
    Men jag hoppas att ni har en fortsatt trevlig tisdags kväll alla lövli slynor och masters
              Mvh /
                        Virgin in the land of dominance

• Anonym (Nybörjare)
    Joppelina skrev 2011-05-10 14:38:33 följande:
    Det låter ju härligt för det kan bli en otrolig skillnad om man går från ett torftigt sexliv till ett där det finns så oändligt stort spelrum och ytrymme som det är när det gäller DOM/UG. Flört
    Ja det har öppnats en helt ny värld för oss. Vi provar oss fram i samförstånd och visar hänsyn åt varandra. Ja mitt sexliv har verkligen varit torftig har jag insett efter 2½ år med min sambo. Men insåg inte att det var så innan jag träffade min sambo. I mitt förra förhållande som var långt och vi träffades tidigt där visste jag liksom inte att det fanns något annat eller vad man skall säga.  Vi kör inte fullt ut så att säga där vi är DOM/UG utanför sovrummet tror inte att det hade funkat i alla fall inte ännu. Som sagt vi provar oss fram och det har blivit en del skratt på vägen, men vi har en öppen dialog om allt så även detta så vi lär oss i samförstånd och genom kommunikation.

Vill bara tillägga att vårt sexliv var fantastiskt redan innan vi testade detta, det har liksom blivit det där extra gräddet på moset så att säga. Vi verkligen klickar på ett sätt som jag inte trodde var möjligt även utanför sovrummet och sänghalmen ;)
  • Anonym (Salope)
    Anonym (Virgin) skrev 2011-05-10 23:12:28 följande:
    Hallå där .

Har nu bevakat tråden i all evighet men aldrig tagit mig tiden till att läsa igenom alla 310 inlägg , eller ens haft tid till att skriva.
    Men tar den lilla kvarten jag har kvar till att skriva ett inlägg innan sängen kallar.

Jag har alltid varit väldigt nyfiken sexuellt och utvidgat mina vyer genom åren.
    När jag träffade min sambo så hade han en massa fantasier men ingen erfarenhet vilket han sedan snabbt fick via mig
    Vi har utforkat det mesta men har lite liiiite kvar.

Han har kommit fram till att han har en väldigt undergiven sida och gillar delvis till och med förnedring.
    Detta har han ju kommit fram till via mig då jag kan ta rollen som dominant (mer för skojs skull men inget jag direkt trivs och faller naturligt) och sen att vi talat väldigt mkt med Dominanta män på BC.
    Jag är väldigt dominant i hushåll , arbete osv men när det kommer till sex så vet jag själv inte riktigt vart jag står.

Jag gillar inte när någon "tar över" men samtidigt så längtar jag efter att mitt nej ändå är ett ja
    Någon tar mig med lite kraft och våld , dem vet att det gör lite ont men fortsätter för dem vet att dem samtidigt ger mig njutning.
    Någon som tar kommandot och ber mig att svanka samtidigt som dom tvingar min rygg med sin egna tyngd ännu längre ner....
    Jag klarar inte av dominans med "förnedring" .
    Att kalla mig slyna och Hora går mer än väl men att jag ska krypa för en annan man o kvinna och ha någon slags "slav" liknande förhållande funkar inte riktigt.
    Jag blir arg och känner mig kränkt.

Vad jag har förstått det som är det olika slags undergivenhet samt dominans...
    Jag är väl inte helt Undergiven då jag gillar att "kämpa emot" samtidigt som min sambo underkastar sig allt.
    Iom hans totala Undergivenhet så har han mkt svårt att gå in i en roll som "dominant" det blir mer en mjäkig soppa av det hela.

Vi hade bestämt träff med en man men första gången vi träffade honom så fnittrade jag genom hela träffen varje gång han förklarade vad mina bestraffningar skulle vara om jag inte skötte mig.
    Det lät så löjligt i mina öron varje gång han la till något...>fnittrade inte för att jag tyckte det var pinsamt eller nervöst , utan mer för att jag bara skulle vilja vara i stunden där inget "prat" utförs.
    Egentligen så vet jag fasikten inte själv... jag är så jäkla nyfiken att få erfara på riktigt , men  varför kan jag inte ta det seriöst då??

jag ser mig själv som en utmaning både för mig och andra.

Ähh jag vet inte riktigt vad jag ville med detta inlägg, skriva av mig tydligen
    Men jag hoppas att ni har en fortsatt trevlig tisdags kväll alla lövli slynor och masters
              Mvh /
                        Virgin in the land of dominance
    Vad kul att läsa ditt inlägg

Du har kanske inte helt funnit vem du är i den dom/ug världen, men det låter som att du är på bra väg tycker jag!
    Hoppas ni fortsätter utforska.
    Vi har ju en stängd medlemsgrupp, där vi är lite mer personliga och väldigt oanonyma...
    Fundera på om det är något du är nyfiken på.
    Det kan vara skönt med att ställe där man kan vädra sina funderingar och ta del av andras erfarenheter
  • Snowmagic

Hej på er.
    Blev så glad när jag hittade den här tråden.
    Vill veta mera...
    Lever själv i ett "normalt" förhållande, med en man som aldrig skulle kunna tänka sej att vara dom.
    Och jag längtar efter att få vara UG.
    Trodde att jag var konstig...men förstår nu att det inte är ovanligt alls.

• Anonym (Salope)
    Snowmagic skrev 2011-05-11 09:00:44 följande:
    Hej på er.
    Blev så glad när jag hittade den här tråden.
    Vill veta mera...
    Lever själv i ett "normalt" förhållande, med en man som aldrig skulle kunna tänka sej att vara dom.
    Och jag längtar efter att få vara UG.
    Trodde att jag var konstig...men förstår nu att det inte är ovanligt alls.
    Så intressant hur många kvinnor i din situation det finns. Massor!

Hur känner du inför undergivenhet, alltså till vilken grad? Vet din man om vad du önskar?
  • Anonym (otur)

Jag tror att i mitt fall så var både jag och xet rätt dominanta båda två.....inte på ert uttalade sätt utan mer ''oskyldigt'' kanske.
    Båda 2 är storasyskon. 
    Skulle vara en kul fråga att göra en omröstningstråd av......om det spelar roll var i syskonskaran man är och om man är ug eller dom!

Som vanligt där båda vill styra samtidigt blir det en som får ge sig och om den då inte vill det så.....skilsmässa.... 

• Anonym (UG)

Själv är jag storasyster, duktiga flickan (bra skolan, tagit hand om mina småsyskon, tagit ansvar för kompisar osv). Älskar att slippa behöva vara den som bestämmer!

• Anonym (Salope)

Jag är också storasyster, men har nog aldrig varit den ansvarsfulla storasystern hahaha...
    Tvärtom är jag nog något av familjens svarta får, som visserligen alltid haft bra betyg och är välutbildad, men runt omkring allt det, har jag alltid varit "the crazy one..."

• Anonym (UG)
    Anonym (Salope) skrev 2011-05-11 09:36:37 följande:
    Jag är också storasyster, men har nog aldrig varit den ansvarsfulla storasystern hahaha...
    Tvärtom är jag nog något av familjens svarta får, som visserligen alltid haft bra betyg och är välutbildad, men runt omkring allt det, har jag alltid varit "the crazy one..."
    Mina synder har jag skickligt dolt för min familj.... Oskyldig
  • Anonym (taurus)

spännande läsning...verkligen!

Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...