Anonym (Nybörjare) skrev 2011-05-11 06:55:03 följande:
Ja det har öppnats en helt ny värld för oss. Vi provar oss fram i samförstånd och visar hänsyn åt varandra. Ja mitt sexliv har verkligen varit torftig har jag insett efter 2½ år med min sambo. Men insåg inte att det var så innan jag träffade min sambo. I mitt förra förhållande som var långt och vi träffades tidigt där visste jag liksom inte att det fanns något annat eller vad man skall säga. Vi kör inte fullt ut så att säga där vi är DOM/UG utanför sovrummet tror inte att det hade funkat i alla fall inte ännu. Som sagt vi provar oss fram och det har blivit en del skratt på vägen, men vi har en öppen dialog om allt så även detta så vi lär oss i samförstånd och genom kommunikation.
Vill bara tillägga att vårt sexliv var fantastiskt redan innan vi testade detta, det har liksom blivit det där extra gräddet på moset så att säga. Vi verkligen klickar på ett sätt som jag inte trodde var möjligt även utanför sovrummet och sänghalmen ;)
Jag tror att det är ytterst få par där det funkar att vara lika DOM/UG i vardagen som det är i sexlivet. Men visst finns det. Men jag skulle aldrig kunna det om det inte gäller ritualer som hör till sexlivet då.
Jag hade också ett väldigt långt förhållande (17år) där sex var mycket slentrian och bara vanilj. Upptäckte min UG sida mer och mer i samband med separationen, men det dröjde innan jag fick testa på lite och förstod att det inte bara var fantasier och önskedrömmar som jag hade haft.