• Anonym (Salope)

Dominans och Undergivenhet...

Här diskuteras det. Så fritt och öppet som möjligt.
    Tankar kring det hela, erfarenheter, fantasier och annat.
    Det är ett ganska laddat ämne och jag hoppas att anonymiteten i tråden kan respekteras, så att ingenting är för svårt eller pinsamt att fråga om.

Enjoy...

• Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...
  • Anonym (UG)
    Anonym (Eugenie) skrev 2011-05-11 21:33:07 följande:
    Ser att det händer en hel del i medlemstråden, eller...? Blir otroligt sugen på att hänga på, om man skulle få, men undrar lite hur det går till. Första frågan är varför det inte går lika bra att hänga här, personligen tycker jag att det är skönare att hänga under ett och samma anonyma nick, så att man slipper vara överdrivet paranoid. Vilket leder till frågan hur "säkert" det verkligen är i medlemsgruppen. Känner mig motvillig till att lämna ut nick, vad händer egentligen om någon i tråden så att säga hänger ut en på övriga forumet, har det hänt eller skulle det kunna hända? Hur anonyma är ni andra bakom era FL-profiler?

Jag bara undrar alltså, av nyfikenhet, inte kritik...
    Det går självklart lika bra att vara här. I medlemstråden är vi inte anonyma och hur mycket var och en väljer att visa om sig själv via sin profil är olika. Däremot är vi måna om att respektera varandras integritet. Men, icke att förglömma, vi rör oss på internet -ingenting är väl säkert?
  • Jäjd
    Agridulce skrev 2011-05-11 22:10:20 följande:
    Mwoahahaaaa.... får se hur länge det håller.

För övrigt så är jag det oskyldigaste som går i ett par högklackade skor och även en smula perfekt.
    Du är jätteperfekt! Solig

Nej nej, jag är off snusk och osedligheter.
  • Anonym (...)

Hej!

Jag har för bara något år sedan upptäckt den undergivna sidan hos mig, men jag har tyvärr inte riktigt fått leva ut det ordentligt ännu. Min sambo är inte alls den typen egentligen men han försöker lite då och då. Fast han når inte riktigt dit på grund av osäkerhet, vilket i sin tur leder till att det försöks mindre. Han är verkligen jätte bra. Jag har sagt det åt honom. Han har märkt det själv hur mycket jag uppskattar det. Vill verkligen få honom att våga. Problemet är att jag inte vet riktigt hur.

• Anonym (Virgin)
    kire skrev 2011-05-11 22:02:02 följande:
    Det glädjer mig att du gillade det du läste! Och utifrån mitt perspektiv så har du rätt, din sambo fel... Självklart måste du både vara attraherad av den andre mannen, din Master och känna ett absolut förtroende. Kan förstå att din sambo inte ser det så, han tänder ju på situationen i sig, att se dig med en annan med för dig är det ju en annan sak. Du ska ju verkligen vilja bli "ägd" av den person som du ger förmånen att få kalla sig Master...

Det behöver ju i.o.f.s. inte utesluta att man experimenterar som ni tycks ha gjort med en "extra" man. Men, om det verkligen ska bli bra, utvecklas så tror jag det kräver att man har en form av fast relation och i det läget så måste du ju verkligen känna att det är rätt.
    Ja jag hade en känsla av att jag nog var på rätt spår och skulle jag inte ha varit det så skulle jag ändå ha hållt på det.

Ja det är ju det vi är ute efter , en fast relation med en man som vi "träffar" annars tror jag nog det är svårt att lära känna motsvarande partners do´s and dont´s samt att lyckas utveckla ett förtroende.
    Ibland blir man så ivrig att man inte kan sluta tänka på det...
    Hur skulle det va , hur skulle det kännas.
    Man har en bild i sitt huvud men det är inte alltid samma i verkligheten...
  • Anonym (Nybörjare)
    Anonym (Scarlet) skrev 2011-05-11 10:09:24 följande:
    Låter fantastiskt. Har du något råd till den som vill ha sin man lite mer dominant..?
    Oj jag är nybörjare åp det här men vi testar oss fram, jag frågar hur hon vill ha det sen kryddar jag på med egna tankar och funderingar på hur jag vill dominera henne, alltså jag håller inte på och frågar när vi är i rollerna av DOM/UG utan när vi är i vardagen så att säga. Vi har en väldigt bra och öppen kommunikation om vårt samliv där sexlivet ingår. Det var så vi kom framtill att testa på. Hon har alltid haft ett behov av bli dominerad. Vi pratade om våra "hemliga" drömmar sådant som man velat testa på men aldrig i tidigare förhållande vågat eller ens känt som lönt att fråga sin partner om.

Så mitt tips är ha en öppen kommunikation pressa inte din man utan låt det växa fram. Tillåt honom göra "misstag" när jag bestämde mig för att köra fullt ut så att säga så började allt med ett enkelt "sms". Men jag kunde göra det eftersom min sambo lät mig växa in i tanken och hade tålamod med mig.

Som tillexempel jag hade svårt i början och använda ord som slyna, slampa osv, men när jag väl testade på och såg hennes reaktion så blev det lättare. Eller som med "bestraffningen smisk på rumpan det var en tröskel att komma över att jag inte "slog" henne utan delade ut njutning den var svår eftersom jag aldrig lagt min hand på en kvinna på det fysiska viset det finns liksom inte i min värld att "slå" en kvinna.
  • Anonym
    Anonym (Nybörjare) skrev 2011-05-12 06:49:30 följande:
    Oj jag är nybörjare åp det här men vi testar oss fram, jag frågar hur hon vill ha det sen kryddar jag på med egna tankar och funderingar på hur jag vill dominera henne, alltså jag håller inte på och frågar när vi är i rollerna av DOM/UG utan när vi är i vardagen så att säga. Vi har en väldigt bra och öppen kommunikation om vårt samliv där sexlivet ingår. Det var så vi kom framtill att testa på. Hon har alltid haft ett behov av bli dominerad. Vi pratade om våra "hemliga" drömmar sådant som man velat testa på men aldrig i tidigare förhållande vågat eller ens känt som lönt att fråga sin partner om.

Så mitt tips är ha en öppen kommunikation pressa inte din man utan låt det växa fram. Tillåt honom göra "misstag" när jag bestämde mig för att köra fullt ut så att säga så började allt med ett enkelt "sms". Men jag kunde göra det eftersom min sambo lät mig växa in i tanken och hade tålamod med mig.

Som tillexempel jag hade svårt i början och använda ord som slyna, slampa osv, men när jag väl testade på och såg hennes reaktion så blev det lättare. Eller som med "bestraffningen smisk på rumpan det var en tröskel att komma över att jag inte "slog" henne utan delade ut njutning den var svår eftersom jag aldrig lagt min hand på en kvinna på det fysiska viset det finns liksom inte i min värld att "slå" en kvinna.
    Nu måste jag bara fråga en sak, det här med slampa och slyna, jag hoppas du förstår att det inte måste ingå i dominans? "fula ord" går under kategorin förnedring vilket inte är något man gillar bara för att man är undergiven. Nu förstår jag att din tjej gillar det, men hoppas bara att folk kan skilja på de två begreppen och inte tror att man automatisk är dominant för att man säger sånt.
  • Anonym (Nybörjare)
    Anonym skrev 2011-05-12 07:15:18 följande:
    Nu måste jag bara fråga en sak, det här med slampa och slyna, jag hoppas du förstår att det inte måste ingå i dominans? "fula ord" går under kategorin förnedring vilket inte är något man gillar bara för att man är undergiven. Nu förstår jag att din tjej gillar det, men hoppas bara att folk kan skilja på de två begreppen och inte tror att man automatisk är dominant för att man säger sånt.
    Nej jag förstår det, och som du skriver hon uppskattar det och det tog ett tag för mig att bli bekväm med att säga det. Hon förstod min motvilja och accepterade den, för att det är "förnedrande" att säga så och skulle aldrig få för mig att kalla henne det utanför så att säga. Som jag skrev innan vi testar oss fram och har tålamod med varandra och visar hänsyn inför varandras önskningar.
  • Anonym (xx)

har nyligen träffat en ny man.
    Han berättade tidigt att han gillade att vara dominant.
    Berättade att det var inget jag hade prövat.

Sen föll det bara sig att han började vara lätt dominant..
    Sen fortsatte det..
    Det är ett dominat rollspel vi har.

Inge gör den andra illa.
    Ingen blir tvingad till något..

det är inte alltid vi har rollspel.
    Utan det faller sig ibland..

• Anonym
    Anonym (Nybörjare) skrev 2011-05-12 07:24:03 följande:
    Nej jag förstår det, och som du skriver hon uppskattar det och det tog ett tag för mig att bli bekväm med att säga det. Hon förstod min motvilja och accepterade den, för att det är "förnedrande" att säga så och skulle aldrig få för mig att kalla henne det utanför så att säga. Som jag skrev innan vi testar oss fram och har tålamod med varandra och visar hänsyn inför varandras önskningar.
    =) va bra! Min sambo tyckte också att det kändes lite konstigt att ge mig fysisk smärta till en början, fast att han själv gillade det, han var rädd att göra fel och jag sa att men eftersom jag VILL att du ska göra si och så, så accepterar jag ju också att det kan bli fel, som med allt annat man gör eller säger.
  • Snowmagic

Älskar att läsa allt ni skriver...
    Skulle gärna vilja att min man kunde läsa allt det här också.

Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...