kaji skrev 2011-06-06 14:29:59 följande:
håller med dig om det mesta.
men anser ändå att det är bra att känna till att sk nödbromsar inte alltid fungerar. många vet inte om det.
ge sig in på saker "bara för att", tycker jag inte man ska men vill båda parter utforska nytt måste man få göra det och då är det bra om man känner till ovanstående. vissa saker kanske man inte gör medvetet heller. det är inte alltid man vet innan vad som kan utlösa stark rädsla/panik. ug måste veta att de bara ska göra sådant som de känner sig trygga med, inte tänka "jag kan ju alltid avbryta", för ibland kan man inte kommunicera det. dom bör veta att de måste vara uppmärksamma o kanske sluta även om ug inte drar i nödbromsen, för han/hon kanske inte kan.
Ja, men tycker man ska ha det i alla fall. Om inte annat så behöver man hålla det i minnet att det kan behövas stoppord, kommunikation och uppmärksamhet om något måste avbrytas.
Anledningen till att jag reagerade på att man skulle krampa var för att så många inte riktigt vet vad breathplay, strypsex är. Ponera två som vill prova och den ena helt enkelt tar ett stryptag om halsen utan någon som helst aning om teknik och vilka risker. Tyvärr läst många frågor om just detta, men diffusa varningar om att det kan vara farligt. Men svårare att hitta svar på hur det ska göras på rätt sätt.
Elektroplay har jag själv ingen erfarenhet av.
Själv behöver jag stoppord pga en liten grej, min akilleshäl. Min bröstvårtor

Annars har jag aldrig behövt använda något stopp.
Jo en gång när jag blev skadad av en spindelgag. Men då kunde jag visa med armarna. TO