• Anonym (Salope)

Dominans och Undergivenhet...

Här diskuteras det. Så fritt och öppet som möjligt.
    Tankar kring det hela, erfarenheter, fantasier och annat.
    Det är ett ganska laddat ämne och jag hoppas att anonymiteten i tråden kan respekteras, så att ingenting är för svårt eller pinsamt att fråga om.

Enjoy...

• Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...
  • Anonym (Ny här)
    kaji skrev 2011-06-03 20:51:43 följande:
    känner ungefär som dig tror jag

det måste vara helt och hållet eller inte alls. skulle aldrig kunna underkasta mig en man som inte krävde det av mig på heltid...

skulle antagligen också känna mig ledsen och besviken om min man bara såg min underkastelse som en lek man kunde ägna sig åt i sovrummet. mina känslor är inte på lek utan något jag vill att min man tar på allvar. min underkastelse en en gåva jag ger honom i yttersta förtroende och kärlek som tur är förstår han att uppskatta det och förvalta det väl:)

Precis. Det är ingen lek eller extra krydda.
  • Anonym (Undergiven)
    Dominant skrev 2011-06-03 18:57:28 följande:
    Jag förstår inte ditt resonemang. Är man en svag individ för att man är undergiven i vardagen? Varför skulle man vara det?
    Nej, det kanske var lite klantigt formulerat. Självständig kanske är ett bättre ord. Oberoende och självständigthet är otroligt viktigt för mig och det går inte särskilt väl ihop med en vardag som undergiven.
  • Anonym (Salope)
    kaji skrev 2011-06-03 20:51:43 följande:
    känner ungefär som dig tror jag

det måste vara helt och hållet eller inte alls. skulle aldrig kunna underkasta mig en man som inte krävde det av mig på heltid...

skulle antagligen också känna mig ledsen och besviken om min man bara såg min underkastelse som en lek man kunde ägna sig åt i sovrummet. mina känslor är inte på lek utan något jag vill att min man tar på allvar. min underkastelse en en gåva jag ger honom i yttersta förtroende och kärlek som tur är förstår han att uppskatta det och förvalta det väl:)

Anonym (Ny här) skrev 2011-06-03 20:53:40 följande:
    Absolut och det var här jag känner att man missförstod när jag skrev "lekfullhet"
    Jag förklarade det bättre sedan;
    Men den rätta dynamiken måste ju vara där. Dominansen genom förhållandet ska vara (enligt mig) lekfull och passionerad. Inte lekfull på sätt att den är fnittrig och gullig, utan på så sätt att det är ett samspel, även jag som undergiven samspelar, vi känner av varandra och tar och ger av varandra, om än bara mentalt. Den delen snackar jag om.

Det var det jag kallade lekfullhet. Dynamiken i förhållandet. Inte allvaret i situationen där du står bakbunden upptryckt mot väggen.
    Men ni kan ju givetvis ändå ha en annan åsikt haha...ville bara förtydliga mig själv. Jag ser heller inte dominans som lite extra kinky med smisk på lördagar, det är ej vad jag menar, tvärtom vill jag att det ska genomsyra förhållandet, men med en man som kontrollerar mitt umgänge, de websidor jag besöker och min ekonomi, skulle jag förlora min själ.
    Jag förespråkar en balans helt enkelt. Där dominansen och undergivetheten spelar ett samspel och bildar harmoni.
  • kaji

svar till "Undrar"

här finns en som varit med om liknade när det gäller att få ihop känsloliv som inte riktigt fungerar som vanligt under graviditet med en dominansrelation.

förutom att man självklart kan behöva lite försiktighet fysiskt när  man är gravid tror jag man kan behöva detsamma mentalt. käre maken insåg att ett bra sätt att lösa problemet var att han inte gav mig lika mycket frihet som i vanliga fall. han blev mycket mera kontrollerande och gav mig därmed mindre utrymme för att krångla och göra sådant som kunde leda till bestraffningar/uppslitande känslor. det fungerade bra tycker jag för alternativet, att ha mindre eller ingen dominans i relationen under "föda barn åren" hade nog gjort oss både ledsna och missnöjda.

• Anonym (omd)
    Anonym (Salope) skrev 2011-06-03 21:04:13 följande:
    Absolut och det var här jag känner att man missförstod när jag skrev "lekfullhet"
    Men den rätta dynamiken måste ju vara där. Dominansen genom förhållandet ska vara (enligt mig) lekfull och passionerad. Inte lekfull på sätt att den är fnittrig och gullig, utan på så sätt att det är ett samspel, även jag som undergiven samspelar, vi känner av varandra och tar och ger av varandra, om än bara mentalt. Den delen snackar jag om.

Det var det jag kallade lekfullhet. Dynamiken i förhållandet. Inte allvaret i situationen där du står bakbunden upptryckt mot väggen.
    Men ni kan ju givetvis ändå ha en annan åsikt haha...ville bara förtydliga mig själv. Jag ser heller inte dominans som lite extra kinky med smisk på lördagar, det är ej vad jag menar, tvärtom vill jag att det ska genomsyra förhållandet, men med en man som kontrollerar mitt umgänge, de websidor jag besöker och min ekonomi, skulle jag förlora min själ.
    Jag förespråkar en balans helt enkelt. Där dominansen och undergivetheten spelar ett samspel och bildar harmoni.
    Jag tror att jag använder lekfull på ett sätt som liknar ditt. Det är lätt att bli missförstådd. Nu kanske jag ändå menar lekfull på ett mindre seriöst sätt än vad du gör men ändå. Det betyder inte mesigt eller gulligt. Kanske är jag också ute efter att man skickar dom/ug signaler och kollar av var man har den andra. Ibland är det läge att kämpa om makten för att etablera den, ibland är det läge för väldigt mjuk omhändertagande dominans.
  • Anonym (Salope)
    Anonym (omd) skrev 2011-06-03 21:10:42 följande:
    Jag tror att jag använder lekfull på ett sätt som liknar ditt. Det är lätt att bli missförstådd. Nu kanske jag ändå menar lekfull på ett mindre seriöst sätt än vad du gör men ändå. Det betyder inte mesigt eller gulligt. Kanske är jag också ute efter att man skickar dom/ug signaler och kollar av var man har den andra. Ibland är det läge att kämpa om makten för att etablera den, ibland är det läge för väldigt mjuk omhändertagande dominans.
    Nej precis, inte mesigt eller gulligt.
    Att just den där dynamiken och symbiosen finns, det är då det funkar bäst enligt mig.
    Samspel behöver inte betyda lek helt enkelt
  • Anonym (Ny här)

Jag är helt med dig

Jag tror att för alla ug så är det ju något mentalt, sen är det gränser man pratar om. Och dom är individuella
  • Anonym (Undrar)

Kaji

Tack för ditt svar. Jag tror mycket väl du kan ha rätt. Kan inte hjälpa tycka lite synd om karln när jag krånglar så värst och inte alls är mig själv.. förstår vad du menar, ska tipsa karln att ta tag i mig fortare så kanske det underlättar för oss båda..

• kaji

passion, samspel och dynamik tror även jag är nödvändiga. att båda parter kan 
    läsa av varandra och förstå, att man har utbyte av varandra på alla plan...

min man får bestämma allt i alla avseenden av mitt liv, men det innebär ju inte per automatik att han alltid gör det, eller att han gör det utan att någonsin  tillåta diskussion. han vill inte ha något viljelöst litet våp utan en kvinna med egna åsikter och tankar. 
  • Anonym (ug äntligen)

Det var ju tur mannnen inte var helt slutkörd efter jobbet igår kväll, för efter att ha suttit här o skrivit/läst så behövde jag ju lite "omsorg"   Men han gillar inte mitt porrsurfande o att jag skriver så här så det blir inprivasurfing o rensa historiken innan han kommer hem.. alltid lika nervös att jag glömt det när han sätter sig vid datorn.

Közz på er! Kyss

Ugflickan

Tänker.. på om folk som tror de känner mig skulle bli chockade om de visste hur vi  lever jag o dom mannen.
    I de lugnaste vatten.....

Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...