• Anonym (Salope)

Dominans och Undergivenhet...

Här diskuteras det. Så fritt och öppet som möjligt.
    Tankar kring det hela, erfarenheter, fantasier och annat.
    Det är ett ganska laddat ämne och jag hoppas att anonymiteten i tråden kan respekteras, så att ingenting är för svårt eller pinsamt att fråga om.

Enjoy...

• Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...
  • Anonym (slavtrasa)
    Anonym (Undrar) skrev 2011-06-03 19:45:12 följande:

Hej

Har inte läst hela tråden så ursäkta om det blir upprepning.

Jag har sedan tonnåren alltid vetat om min läggning (undergiven) men tog ett bra tag innan jag kunde sätta ord på det och få utleva det hela. För mig handlar det om den vardagliga dominansen som sen utspelar sig i sexet om ni förstår vad jag menar? Jag gillar att min man bestämmer över tja i princip allt, klädsel,uppförande,pengar,tider mm..Min man ger mig olika straff i uppfostringssyfte bland annat smisk,skamvrå,strängare tider mm..Jag är väldigt "busig" och gillar ibland att trotsa, Jag tror det är ett sorts test för att se om han "bryr" sig-)

Jag har en fråga jag undrar om någon har nått tipps på? Vi har left ihop länge och har ett barn ihop. Självklart sker ingenting öppet inför barnet! Det blir lite mer pysslande men själv tycker jag vi har lyckats balansera det vanliga "svensson" livet med våran livsstil ganska bra. Nu är jag gravid igen men denna gradiviteten yttrar sig på mig lite annorlunda! Jag känner själv att jag är som en tickande bomb.. För att ta ett exempel skulle Mannen straffa mig lite efter jag vart olydig och gav mig smisk (inte ens hårt) var på jag börjar stortjuta utan att själv riktigt veta varför..Min man står där som ett levande frågetecken och försöker trösta och undra vad som gick snett. En annan gång blev jag extremt arg och Mannen lika förvånad då! Det här har slutat i att han inte tar några strider alls och jag saknar det! det har blivit nån slags obalans i förhållandet liksom..Vet igentligen inte vad jag vill säga, antar jag bara vill ventilera lite och undrar om nån annan vart med om nått liknande..Man har ju inte så många man kan prata om just den här saken med.

Har inte läst de andra svaren du har fått, men jag är precis samma sits som du.

Jag har kommit på att när jag blir så där arg när jag får mina straff så måste maken vara extra hård och verkligen få mig att inse att det spelar ingen roll vad jag känner för det är det som han har bestämt som gäller.
    Vet inte om de skulle fungera för någon annan men för mig fungerar det.

Jag har denna graviditeten varit extra känslig och behövt ännu mer dominans än vanligt, nu får min make bestämma precis allt. Innan har jag klarat mig i flera dagar utan att han behöver "visa" vem som bestämmer men de funkar inte nu för jag blir jättetrotsig.

Vilken vecka är du i? Hoppas att det går över eller att ni hittar en lösning. :) 
  • Anonym (Undrar)

Slavtrasa!

Hej! Skönt att man inte är ensam iaf-) Jag är i vecka 17, väntade på att det värsta humöret skulle gå över efter vecka 12 men det sitter fortfarande i*skratt* Tror det skiljer sig lite nu oxå för att man redan har en liten att ta hand om, så mycket tid och vila blir det ju inte. Kanske att det är det som sätter sig på humöret..Vilken vecka är du i? Jag ska prata med mannen om tipsen och se vad han säger med-)

• Fandango

Jag tycker om att vara undergiven vissa stunder i vardagen men tyvärr inte sambon. En arbetskamrat som har en position där hon ger vissa uppgifter till mig och andra kanske anar vad jag gillar. Hur gör ni som har partners som min...vart får ni utlopp för era känslor i detta ämne?

• Anonym (slavtrasa)
    Anonym (Undrar) skrev 2011-06-04 20:33:45 följande:
    Slavtrasa!

Hej! Skönt att man inte är ensam iaf-) Jag är i vecka 17, väntade på att det värsta humöret skulle gå över efter vecka 12 men det sitter fortfarande i*skratt* Tror det skiljer sig lite nu oxå för att man redan har en liten att ta hand om, så mycket tid och vila blir det ju inte. Kanske att det är det som sätter sig på humöret..Vilken vecka är du i? Jag ska prata med mannen om tipsen och se vad han säger med-)
    Jag är i v 15, jag är även sjukskriven pga graviditeten vilket känns hopplöst just nu, jag kan inte leka med mitt barn och jag kan inte ta hand om gubben eller huset. Men det var likadant förra graviditeten så gubben fick träning då :)
    Det som är mest frustrerande är att maken tror att jag är så skör och att jag lätt "går sönder" nu när jag är gravid, och visst jag klarar inte en lång pisksession eller ligga bunden i konstiga ställningar men jag behöver desto hårdare mental dominans nu får jag inte de så känner jag mig värdelös.

Lycka till med pratet :) 
  • Anonym (ug äntligen)

Har satt mig i en jobbig sitts o denna gången låter han mer allvarlig än någonsin.. mitt humör spårade ur när vi var iväg o en blick med orden du kan räkna med konsikvenser ikväll när jag kommer hem... visst! tänkte jag men när han stod i dörren på väg till jobbet o sa -du vet vad du har att vänta ikväll.. då kom klumpen i magen
    Har glömt mobilen i bilen som han har med sig också så chans till förhandling verkar svårt att få till..
    Känner mig nervös o lite ledsen, varför kan jag inte tänka efter innan?

ugflickan

• danne123456

Hej

Jag försöker få min sambo intresserad av att dominera mig och har väl haft en viss framgång. Fast hon är osäker. Är det någon som har något tips på hur hon kan "släppa loss" lite mer och verkligen våga vara dominant? Böcker? Internetsidor?
    Funderar lite på att bygga en queening stool (googla gärna om du inte vet vad det är). Tror ni det verkligen finns tjejer som inte skulle uppskatta en sådan överraskning?

Danne

• Agridulce
    danne123456 skrev 2011-06-05 18:29:09 följande:
    Hej
    Jag försöker få min sambo intresserad av att dominera mig och har väl haft en viss framgång. Fast hon är osäker. Är det någon som har något tips på hur hon kan "släppa loss" lite mer och verkligen våga vara dominant? Böcker? Internetsidor?
    Funderar lite på att bygga en queening stool (googla gärna om du inte vet vad det är). Tror ni det verkligen finns tjejer som inte skulle uppskatta en sådan överraskning?
    Om hon inte är naturligt dominant kan det vara svårt att få fram den rätta känslan.
    Sen kan ju liten tjej/stor kille också sätta käppar i hjulet för att det ska kännas trovärdigt.

I den här tråden får ni ganska mycket tips och råd: www.familjeliv.se/Forum-9-191/m54996604-1.html

Vad gäller queening stool så njaaeee. Men så är jag inte lagd åt det dominanta hållet heller.
  • kaji
    Anonym (ug äntligen) skrev 2011-06-05 15:46:30 följande:
    Har satt mig i en jobbig sitts o denna gången låter han mer allvarlig än någonsin.. mitt humör spårade ur när vi var iväg o en blick med orden du kan räkna med konsikvenser ikväll när jag kommer hem... visst! tänkte jag men när han stod i dörren på väg till jobbet o sa -du vet vad du har att vänta ikväll.. då kom klumpen i magen
    Har glömt mobilen i bilen som han har med sig också så chans till förhandling verkar svårt att få till..

ugflickan
    det blir sådär ibland...oftast för att man omedvetet behöver det tror jag.

du får väl försöka be om ursäkt och vara väldigt ödmjuk redan innan han börjar straffa dig så kanske han blir mildare mot dig . efteråt brukar också gå fint att prata.

förstår om du ororar dig, och även om vissa saker känns hemska medan de pågår brukar det väl kännas rätt bra efter...? 
  • Anonym (Ny här)
    Anonym (ug äntligen) skrev 2011-06-05 15:46:30 följande:

ugflickan
    Tänker som kaji, det känns väl bra efteråt?

Men sen, förhandla? det skulle jag inte "tolerera" att min Herre gjorde. Jag vill inte ha en Herre som viker sig, har han tänkt straffa så ska han göra det. Oavsett vad jag säger. Däri ligger ju att jag ska kunna lita på honom till 100% att han inte går för långt då.

Prata om saker och ting efteråt kan jag göra, men straffet i sig ska vara hans och bara hans. 

Hade en Herre en gång som vek sig ibland när jag bad, då tappade jag respekten. Jag tappade tilliten. För mig är det viktigt att veta att Han inte ger sig, att Han står fast vid vad han sagt elelr påbörjat.

• kaji
    Anonym (Ny här) skrev 2011-06-05 22:35:58 följande:
    Tänker som kaji, det känns väl bra efteråt?

Men sen, förhandla? det skulle jag inte "tolerera" att min Herre gjorde. Jag vill inte ha en Herre som viker sig, har han tänkt straffa så ska han göra det. Oavsett vad jag säger. Däri ligger ju att jag ska kunna lita på honom till 100% att han inte går för långt då.

Prata om saker och ting efteråt kan jag göra, men straffet i sig ska vara hans och bara hans. 

Hade en Herre en gång som vek sig ibland när jag bad, då tappade jag respekten. Jag tappade tilliten. För mig är det viktigt att veta att Han inte ger sig, att Han står fast vid vad han sagt elelr påbörjat.

svårt det där man vill ju inte ha en herre man kan köra över eller som inte är konsekvent...

men ändå vill iaf jag att min herre ska lyssna på mig, eller kanske mer lyssna in mina känslor än just lyssna på vad jag säger. är jag ledsen, skamsen och ångerfull skulle det kännas hemskt om han straffade mig på samma sätt som om jag gjorde motstånd, var ovillig, irriterad eller arg. faktiskt om jag verkligen är ledsen så vill jag nog hllre att han bara ger mig en kram och säger åt mig att uppföra mig bättre i fortsättningen än att han fullföljer någon bestraffning...min harre gör så ibland och det har då inte fått mig att förlora tillit eller respekt, bara ökat mitt förtroende o min kärlek till honom. 
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...