kaji skrev 2011-06-06 12:15:25 följande:
är du säker på att du vill det?
till viss del håller jag med dig, man ska ju inte kunna säga typ "buhuhuhu" och komma undan med vad som helst bara därför. jag skulle få svårt att vara lydig o undergiven i fortsättningen om jag visste att maken inte tyckte det var särskilt viktigt...för det är ju egentligen vad han skulle förmedla om han avstod från att straffa när han borde.
men å andra sidan; känns det redan som om ens värld gått under så är det kanske inte så bra att få stryk just då.
det är inte så roligt när det blir fel, när man bara är ledsen o olycklig efteråt, rädd, besviken och osäker på allt. tar en himla tid att bygga upp förtroende och komma i balans igen.
Ja, men det är därför jag inte låter vem som helst dominera mig och absolut inte till den gränsen. Och jag vet ju att jag rent praktiskt bör ha gränser (gränser igen

).
Har erfarenhet av det, dock inte så långt som jag velat och egentligen behövt. Tror det är därför det blev mycket slitningar mellan mig och exet, han var inte så dominant som jag behövde, men han försökte och det blev bara fel för han backade när han inte skulle sas. Det och annat naturligtvis.
Jag är inte ute efter att känna mig livegen eller inte få välja mina egna kläder eller strumpor. Men jag vill ha tryggheten i att inte bestämma. Så kanske man kan uttrycka det.
Straffad, det vill jag inte alls. Just för det du säger. Men OM han anser att det bör ske så ska han göra det och inte ta hänsyn till vad jag säger då. Men ett viljelöst mähä är det ju knappast någon som vill ha eller vara. Jag är ju mig som person ändå. I min värld finns det inte många tillfällen som egentligen kräver så hårda straff som vi pratar om här. Och egentligen gillar jag väl inte ordet straff heller, mer en markering, konsekvens, återställa balansen. Och det görs ju på det sätt Herrn tycker fungerar. Det gäller ju för honom att hitta en metod som fungerar också, annars är han ju själv ogtt värdelös på att både läsa av och använda sin dominans.
Måste man "straffa" ofta så är det nog inte rätt metod som används.