• Anonym (Salope)

Dominans och Undergivenhet...

Här diskuteras det. Så fritt och öppet som möjligt.
    Tankar kring det hela, erfarenheter, fantasier och annat.
    Det är ett ganska laddat ämne och jag hoppas att anonymiteten i tråden kan respekteras, så att ingenting är för svårt eller pinsamt att fråga om.

Enjoy...

• Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...
  • Dominant
    Anonym (Undergiven) skrev 2011-06-03 18:46:31 följande:
    Jag är själv ganska dominant av min natur, men älskar att bli dominerad i sängen. Kanske just därför. Jag skulle aldrig klara av att vara undergiven utanför det sexuella. Det är jag en alldeles för stark individ för.
    Jag förstår inte ditt resonemang. Är man en svag individ för att man är undergiven i vardagen? Varför skulle man vara det?
  • Dominant
    Anonym (Cs) skrev 2011-06-03 18:56:32 följande:
    Jag håller med dig där, för mig hade det med blivit ett skådespel om man inte levde efter det i sin vardag. för mig är det en livstill jag skulle trivas med.
    Har du någon gång levt så?
  • Anonym (Salope)
    Dominant skrev 2011-06-03 18:56:11 följande:
    Jo jag förstår hur du menar. Naturligtvis så är det så att det finns olika grader av det. Vissa trivs med att bestämma det mesta själv men låta den dominante ha ett övergripande inflytande, främst sexuellt, andra med att den dominante detaljstyr allt ifrån kläder, jobb, umgänge, webbsidor som får besökas med mera. Sedan allt däremellan.

För min del så vill jag bestämma så mycket som möjligt, dock inte i den grad att det blir ett heltidsarbete så viss grad av autonomi av bagatellartade saker behövs ändå.
    Mmm jag tror att min poäng var, att det ej behöver vara "på låtsas" eller liknande bara för att den undergivna resp dominante rollen utlevs främst i sexuella sammanhang. Är du med?
    För mig är undergivenhet och dominans främst sexuellt, även om en man skulle agera dominant på något sätt i vardagen skulle jag mest bli kåt, eftersom jag förknippar det med sexualitet. Sexualitet i sin tur förknippar jag ej enbart med sovrummet utan dominanta inslag får gärna finnas lite överallt i vardagen.
    Men gärna på ett lekfullt och passionerat sätt.
    Annars blir det lätt platt och tråkigt för min del.

Men jag vet hur du tänker och förstår vad du menar. Jag tror dock jag skulle slita ut mitt hår om någon försökte bestämma över mig på det viset. Jag skulle också bli ett uselt ligg eftersom min passion och själ skulle dö.
    Hahaha sådär lagomt dramatiskt.
  • Ernst Hugo
    Anonym (Salope) skrev 2011-06-03 19:02:45 följande:
    Mmm jag tror att min poäng var, att det ej behöver vara "på låtsas" eller liknande bara för att den undergivna resp dominante rollen utlevs främst i sexuella sammanhang. Är du med?
    För mig är undergivenhet och dominans främst sexuellt, även om en man skulle agera dominant på något sätt i vardagen skulle jag mest bli kåt, eftersom jag förknippar det med sexualitet. Sexualitet i sin tur förknippar jag ej enbart med sovrummet utan dominanta inslag får gärna finnas lite överallt i vardagen.

Men jag vet hur du tänker och förstår vad du menar. Jag tror dock jag skulle slita ut mitt hår om någon försökte bestämma över mig på det viset. Jag skulle också bli ett uselt ligg eftersom min passion och själ skulle dö.
    Underbar beskrivning - cirklarna går i varandra. Underskatta aldrig dramats betydelse eller vikten av pretentioner *L*
  • Anonym (Salope)
    Ernst Hugo skrev 2011-06-03 19:12:34 följande:
    Underbar beskrivning - cirklarna går i varandra. Underskatta aldrig dramats betydelse eller vikten av pretentioner *L*
    Precis och tack
  • Anonym (ug äntligen)
    Anonym (Salope) skrev 2011-06-03 19:02:45 följande:

Tänk vad olika man är, jag skulle tappa respekten helt för min dom man om han var dom på ett lekfullt sätt. Då skulle jag inte bli "blöt" (sorry!) eller få respekt för honom utan ant bara börjat skratta.. för mig är det blodigt allvar han bestämmer o jag lyder.. det ger mig en enorm trygghet. Drömmer
  • Anonym (Cs)
    Dominant skrev 2011-06-03 18:59:01 följande:
    Har du någon gång levt så?
    Nej men det är så jag vill leva. Men för min del har jah aldrig hittat han som kan leva med mig så.
  • Ernst Hugo
    Anonym (Salope) skrev 2011-06-03 19:13:57 följande:
    Precis och tack

En kvinna som inte är stringent och utmanande i det mentala mötet får mig aldrig att tända. Det kan vara en teoretisk fantasi men irl krävs det en situationsanpassat och skarpt intellekt får att det skall hända något.

Det är inte en fråga om osäkerhet på hennes turn-on men dialogen måste vara tät och får inte sakna spänst. Finns det en total underkastelse så måste det i såfall finnas ett helt annat "utanför-samtal" för att kittla min synapser.

• Dominant
    Anonym (Cs) skrev 2011-06-03 19:17:51 följande:
    Nej men det är så jag vill leva. Men för min del har jah aldrig hittat han som kan leva med mig så.
    Att hitta någon som vill ha det som en själv är ytterst svårt även om man inte har en ovanlig läggning. Sedan vill det till en hel del andra saker, såsom att man faktiskt trivs med andra parten och att den trivs med en.

Det är dock oftast intressant att höra undergivna kvinnors inställning, så hör av dig.
  • Anonym

Jag längtar efter att dominansen och undergivenheten ska få komma fram i mitt och min sambos förhållande. Vi hann testa en del men allt gick åt skogen och sen hände det en hemsk sak och det har tagit tid för oss att komma tillbaka men nu har allting börjat lösa sig och jag hoppas innerligt att våra sidor kommer komma fram på ett naturligt sätt och att vi kommer kunna utveckla ett stadigt D/s förhållande.

Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...