Dominant skrev 2011-06-03 18:56:11 följande:
Jo jag förstår hur du menar. Naturligtvis så är det så att det finns olika grader av det. Vissa trivs med att bestämma det mesta själv men låta den dominante ha ett övergripande inflytande, främst sexuellt, andra med att den dominante detaljstyr allt ifrån kläder, jobb, umgänge, webbsidor som får besökas med mera. Sedan allt däremellan.
För min del så vill jag bestämma så mycket som möjligt, dock inte i den grad att det blir ett heltidsarbete så viss grad av autonomi av bagatellartade saker behövs ändå.
Mmm jag tror att min poäng var, att det ej behöver vara "på låtsas" eller liknande bara för att den undergivna resp dominante rollen utlevs främst i sexuella sammanhang. Är du med?
För mig är undergivenhet och dominans främst sexuellt, även om en man skulle agera dominant på något sätt i vardagen skulle jag mest bli kåt, eftersom jag förknippar det med sexualitet. Sexualitet i sin tur förknippar jag ej enbart med sovrummet utan dominanta inslag får gärna finnas lite överallt i vardagen.
Men gärna på ett lekfullt och passionerat sätt.
Annars blir det lätt platt och tråkigt för min del.
Men jag vet hur du tänker och förstår vad du menar. Jag tror dock jag skulle slita ut mitt hår om någon försökte bestämma över mig på det viset. Jag skulle också bli ett uselt ligg eftersom min passion och själ skulle dö.
Hahaha sådär lagomt dramatiskt.