• Anonym (Salope)

Dominans och Undergivenhet...

Här diskuteras det. Så fritt och öppet som möjligt.
    Tankar kring det hela, erfarenheter, fantasier och annat.
    Det är ett ganska laddat ämne och jag hoppas att anonymiteten i tråden kan respekteras, så att ingenting är för svårt eller pinsamt att fråga om.

Enjoy...

• Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...
  • Tom Araya
    Anonym (Nico) skrev 2012-01-04 00:08:26 följande:
    Typ som politikerna menar du, som tar på sig jeansjacka när de går på fotboll för att verka folkliga, och hoppas att pressfotograferna ska plåta dem?

Vågar du inte visa tatueringarna för mormor?
    De jag har syns knappt med T-shirt, har annars inga problem med det förutom att hon är död.
    Men hade inte pratat sex med mormor eller analsex med morsan.
  • Tom Araya
    Anonym (Nico) skrev 2012-01-04 00:08:26 följande:
    Typ som politikerna menar du, som tar på sig jeansjacka när de går på fotboll för att verka folkliga, och hoppas att pressfotograferna ska plåta dem?
    Men tänk om de faktiskt gillar jeansjacka och hade haft det oftare om de inte hade varit politiker och vistats i kretsar där kostym förväntas.

Ibland måste man kompromissa med sina ideal för att nå någonstans.
    Det är mycket få som når framgång helt själva, oavsett om det handlar om idrott, politik, musik, affärsvärlden eller bara driva en byggfirma. Alla är vi mer eller mindre beroende av andra och då är det ibland nödvändigt att visa en annan sida som andra gärna vill se i sammanhanget.
  • Kärleksknop

*Ser på utfodringen av folktroväsendet*

Good girls close their eyes, bad girls gets a blindfold.
  • Anonym (UG min chef)
    Anonym skrev 2012-01-03 00:17:49 följande:
    Du har skrivit i den här tråden sen i maj. Din man har enligt din egen uppgift försökt men kan inte. Att han har anledningar till att vilja dominera dig på det sätt du önskar är kanske inte så konstigt med tanke på att du är otrogen med din chef pga av din mans "oförmåga"? Men om han på den här tiden fortfarande inte har klurat ut hur han ska göra men ändå vill så drar i alla fall jag slutsatsen att han inte fixar det.

Dessutom blir jag synnerligen tveksam till att du själv verkligen vet vad du letar efter, eftersom du aldrig har haft den sortens förhållande irl och enligt din egen uppgift bara känt på samma vis två gånger i hela ditt liv. Det låter snarare som att det handlar om attraktion till dessa två män. Eftersom du själv ett flertal ggr känt ett behov av att framhålla dig som framgångsrik och karriärinriktad så skulle jag om jag var du fundera på om det inte snarare handlar om ett behov av att försöka erövra dessa män genom att anpassa dig till det som de verkar vilja ha.

Det är vad JAG tror och tycker, och det här är ett öppet forum där man får lov att uttrycka åsikter, och där du själv har frågat efter synpunkter. Att svaren inte passar dig är förstås tråkigt för dig. 
    Vad är egentligen syftet med dina inlägg till mig? Jag tycker mest att du är otrevlig och tror att du vet bäst, vilket är väldigt arrogant när det handlar om några du inte känner alls. Jag är ledsen, men jag tar inte åt mig råd när man lägger fram dem som du gör. Så fundera på hur du lägger fram dina "tips" om du är intresserad av att jag ska lyssna, annars föreslår jag att du låter bli att skriva öht.
  • Anonym (UG min chef)
    Anonym (Lara) skrev 2012-01-03 19:39:05 följande:
    Okej, då är nog de flesta falska dagligdags. Jag kan dra urlöjliga skämt och rapa högt när jag är med min man som brukar skrika "bra jobbat älskling!" och det skulle jag aldrig någonsin göra på jobbet. Som exempel. 
    Hahaha!! Det var roligt "bra jobbat älskling"
    Man ska ju peppa varann i ett förhållande  

Jag rapar också högt hemma, det gör vi båda och tyvärr leder det ibland till att man glömmer bort sig i offentliga sammanhang... hrm.... Själv är jag som en social kameleont på ett sätt! Jag behåller grunden i vem jag är och säger vad jag tycker men jag bufflar inte på om jag märker att jag omges av lågmälda personer tex och tvärtom. Det handlar ju om respekt och hänsyn till andra människor = social kompetens.
  • Anonym (längtar tillbaka)

Hej!

Jag är ny i den här tråden men känner att jag saknar att kunna leva ut min undergivna sida och skulle gärna ha ett sådant förhållande igen. Men hur gör ni som träffat rätt på den fronten för att hitta en partner med rätt preferens? Det verkar på något sätt dubbelt så svårt, inte bara hitta en person man gillar utan även en som delar ens intressen. På något sätt verkar det farligt för en tjej att gå och skylta med att hon är undergiven. Hur tänker ni där och hur har ni gjort för att hitta rätt? 

• Etrangere
    Anonym (längtar tillbaka) skrev 2012-01-04 21:30:59 följande:
    Hej!

Jag är ny i den här tråden men känner att jag saknar att kunna leva ut min undergivna sida och skulle gärna ha ett sådant förhållande igen. Men hur gör ni som träffat rätt på den fronten för att hitta en partner med rätt preferens? Det verkar på något sätt dubbelt så svårt, inte bara hitta en person man gillar utan även en som delar ens intressen. På något sätt verkar det farligt för en tjej att gå och skylta med att hon är undergiven. Hur tänker ni där och hur har ni gjort för att hitta rätt? 

Så jättesvårt tror jag inte det är. Finns ju Darkside tex, och finns ju en del trådar här om Dominans osv.
  • Anonym (längtar tillbaka)
    Etrangere skrev 2012-01-04 21:56:26 följande:
    Så jättesvårt tror jag inte det är. Finns ju Darkside tex, och finns ju en del trådar här om Dominans osv.
    Ok, och sen då?  
  • Anonym (Salope)
    Anonym (längtar tillbaka) skrev 2012-01-04 22:04:28 följande:
    Ok, och sen då?  
    Man pratar, diskuterar, lär känna människor och ibland går det vidare, ibland stannar det där...
  • Etrangere
    Anonym (längtar tillbaka) skrev 2012-01-04 22:04:28 följande:
    Ok, och sen då?  
    Precis som TS skriver.. Börja prata med män som verkar ha samma kinks som du. Du kommer antagligen prata med 50 innan du hittar en du känner dig manad att gå vidare med...
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...