• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • jådåsåatt
    modesto skrev 2011-06-07 14:59:50 följande:
    ni "sexuellt öppensinnade" som klagar
    man får väl säga som man verkligen tycker, TS frågar om åsikter även om de inte stämmer med hans?
    Man får absolut säga vad man tycker. Dock måste man ju då också tåla att bli emotsagd.
  • modesto
    Anonym (ERFARENHET) skrev 2011-06-07 14:48:47 följande:

ahm.... TS

Ja e tjej å 24 och har haft sex med 84 st... Jag anser mig bara sjukt erfaren och jag vet vad jag vill ha och vad jag gillar... Kalla det inte slampigt eller "äckligt"... kalla det bara för ren å slät erfarenhet.

behövde du verligen 84 personer för att bli erfaren? jag vet också vad jag vill, vad jag gillar och tycker att jag är erfaren men att ligga med 84 tycker är helt onödigt.
  • Anonym (hoppsan)
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 15:01:56 följande:
    Att tycka att andra är äckliga beroende på hur många sexpartners de haft är väl inte sunt? Vad är det positiva med det?
    ser inget fel i att tycka att det är äckligt, inte sagt att personen är äcklig, men beteendet. Skillnad på sak och person.
    Sunt och sunt, är det sunt att ha många sexpartners då? '
    Det är positivt på så sätt att jag har en åsikt.
  • jådåsåatt
    Anonym (hoppsan) skrev 2011-06-07 15:05:01 följande:
    ser inget fel i att tycka att det är äckligt, inte sagt att personen är äcklig, men beteendet. Skillnad på sak och person.
    Varför är det äckligt?
    Hurvida det är sunt att ha många sexpartners är ju svårt att svara på, det är ju olika från person till person. För det mesta är det varken sunt eller osunt skulle jag gissa.
    Att ha fördomar och äcklas av folk är dock bara osunt.
  • Anonym (Patsy Stone)
    Kan inte du förklara det där sista lite. Vad är det som är positivt?
  • jådåsåatt
    modesto skrev 2011-06-07 15:03:05 följande:
    behövde du verligen 84 personer för att bli erfaren? jag vet också vad jag vill, vad jag gillar och tycker att jag är erfaren men att ligga med 84 tycker är helt onödigt.
    Är det onödigt för batt du inte vill göra det? Då är det väl snarare onödigt för DIG att ligga med 84 stycken?
  • Joppelina
    Tycker Trådens rubrik visar rätt bra att det handlar om person och inte beteende,,,,
    Och självklart är det skillnad,,, TS blev kallad äcklig. 
  • modesto
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 15:07:27 följande:
    Är det onödigt för batt du inte vill göra det? Då är det väl snarare onödigt för DIG att ligga med 84 stycken?

OK, HON behövde 84 personer för att upptäcka vad hon vill ha och gillar och så nu är sjukerfaren som ho skriver själv. Så nu kan hon väl sluta? Eller ska hon fortsätta i samma takt? av vilken anledning då? hon har ju redan skaffat kunskap om sin kropp och erfarenhet.
    jag tycker att om en 24 tjej har legat med så många personer och kommer att fortsätta med det, har hon psykiska problem eller sexmissbruk som hon hittar olika ursäkter för, man kan ha samma problem med mat eller alkohol, det blir aldrig nog och man hittar olika ursäkter att fortsätta.  jag har rätt till MIN åsikt.

• Anonym (hoppsan)
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 15:06:33 följande:
    Varför är det äckligt?
    Hurvida det är sunt att ha många sexpartners är ju svårt att svara på, det är ju olika från person till person. För det mesta är det varken sunt eller osunt skulle jag gissa.
    Att ha fördomar och äcklas av folk är dock bara osunt.
    Vi har olika åsikt helt enkelt. Jag skulle inte kunna vara ihop med någon som legat runt, det tycker jag visar på viss brist på respekt till sig själv. Personen ifråga kanske tom är sexmissbrukare och behöver då istället hjälp.. Äckligt på grund av att det ofta inte förekommer något skydd och att det där med kan sprida sjukdomar. 
    För egen del så kan jag inte ha sex utan känslor.

• Anonym (hoppsan)
    Anonym (Patsy Stone) skrev 2011-06-07 15:06:37 följande:
    Kan inte du förklara det där sista lite. Vad är det som är positivt?
    Det ä väl positivt att alla har rätt till en åsikt?
Svar på tråden Är jag "äcklig"?