• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Anonym (Patsy Stone)
    Anonym (hoppsan) skrev 2011-06-07 15:20:13 följande:
    Det ä väl positivt att alla har rätt till en åsikt?
    Jo. I ditt inlägg stod det bara att "det är positivt på så sätt att jag har en åsikt". Jag förstod inte att det betydde att du är för yttrandefrihet.
  • jådåsåatt
    modesto skrev 2011-06-07 15:16:27 följande:

OK, HON behövde 84 personer för att upptäcka vad hon vill ha och gillar och så nu är sjukerfaren som ho skriver själv. Så nu kan hon väl sluta? Eller ska hon fortsätta i samma takt? av vilken anledning då? hon har ju redan skaffat kunskap om sin kropp och erfarenhet.
    jag tycker att om en 24 tjej har legat med så många personer och kommer att fortsätta med det, har hon psykiska problem eller sexmissbruk som hon hittar olika ursäkter för, man kan ha samma problem med mat eller alkohol, det blir aldrig nog och man hittar olika ursäkter att fortsätta.  jag har rätt till MIN åsikt.

Hon kanske inte alls behövde 84 personer. Hon säger att hon har legat med 84 personer och att hon känner sig erfaren. Det är två helt olika saker.

Hurvida hon har psykiska problem eller ett missbruk är inget du kan tycka något om. Det är liksom inget hon får bara för att du tycker det. Att du leker hobbypsykolog helt baserat på din egen moral gör inte att hon har problem och det är inget du kan ha en åsikt om.

Du kan tro vad du vill men hon har inte problem bara för att du tycker det.

Jag tycker att du har psykiska problem som inbillar dig att du är psykolog, en personlighetsstörning kanske? Eller det är du inte bekväm med?

Kom inte och påstå att du inte ser några moraliska problem med att ligga med många, här visar du att det är just de moraliska aspekterna du har problem med. Att hitta på diagnoser baserat på din unkna moral är dock att sjunka väldigt lågt.
  • Här och nu

Behövs inte alls ett antal partners för att komma på vad man vill ha. Räcker med en person, till vem man berättar sina önskningar o lyssnar på dennes önskningar, man kan kolla i böcker efter nya saker att pröva mm. Älskar man varandra hjälper man varandra med detta.

• Anonym (hoppsan)
    Anonym (Patsy Stone) skrev 2011-06-07 15:21:43 följande:
    Jo. I ditt inlägg stod det bara att "det är positivt på så sätt att jag har en åsikt". Jag förstod inte att det betydde att du är för yttrandefrihet.
    Ok, men då vet du det nu.
  • modesto
    Här och nu skrev 2011-06-07 15:22:44 följande:
    Behövs inte alls ett antal partners för att komma på vad man vill ha. Räcker med en person, till vem man berättar sina önskningar o lyssnar på dennes önskningar, man kan kolla i böcker efter nya saker att pröva mm. Älskar man varandra hjälper man varandra med detta.
  • jådåsåatt
    Anonym (hoppsan) skrev 2011-06-07 15:19:22 följande:
    Vi har olika åsikt helt enkelt. Jag skulle inte kunna vara ihop med någon som legat runt, det tycker jag visar på viss brist på respekt till sig själv. Personen ifråga kanske tom är sexmissbrukare och behöver då istället hjälp.. Äckligt på grund av att det ofta inte förekommer något skydd och att det där med kan sprida sjukdomar. 
    För egen del så kan jag inte ha sex utan känslor.

Nä, jag skulle inte kunna vara tillsammans med någon med en så unken moral, det tyder på brist på respekt för andra människors fria val tycker jag. Där är vi olika. Inte heller skulle jag ens vilja röra någon som är så inskränkt att han eller hon tycker att ingen annan ska ha sex utan känslor bara för att denne inte kan det.

De jag träffat som ligger runt mycker är väldigt noga med att alltid använda skydd, så det argumentet ger jag inte mycket för.
  • I Blackrose I
    Här och nu skrev 2011-06-07 15:22:44 följande:
    Fortfarande har inte sex något med kärlek att göra enligt vissa.
    The goodnes and the badness is inside you. Its your choice.
  • Anonym (i princip inte)

Absolut inte äcklig, yngre nu för tiden (i alla fall de jag känner, som bor i större städer) har ju ofta haft uppåt en 30 sexpartners eller i vissa fall betydligt fler! Det finns så klart de (i minoritet) som har haft färre också. Det gäller både folk jag känner och känner till.

Och jag kan garanterat säga att de allra flesta hade haft sex med fler om de hade haft tillfälle. Det är enligt min uppfattning väldigt sällan några "inte ha sex med många- principer" som styr folk.  (men det är min åsikt och jag baserar den bara på folk jag känner och har känt och är bekanta med)

Inte äcklig som sagt men jag skulle helst vilja att min sambo hade haft sex med färre men det är mer en egoistisk och känslomässig åsikt. Den hänger nog mer ihop med svartsjuka. Jag skulle inte råda någon av mina vänner (tjejer eller killar) att inte ha sex med någon om de ville det och det inte skadade någon annan. Det är väl bra att man kan njuta av sex även om man inte är i ett förhållande. Har det egentligen någon betydelse om man har haft sex med ett större antal personer? (könssjukdomar och annat är ju en helt annan fråga eftersom det ena inte alls förutsätter att man skulle låta bli att skydda sig mot sådant) Så länge det som sagt inte skadar någon annan eller en själv så tycker jag inte det. Men om man träffar någon som har haft det helt annorlunda kanske det skulle kunna kännas lite konstigt. Det finns ju dock många som har sex med många och många som inte har det så att det skulle kunna bli konstigt om man träffar en som itne är på samma nivå är väl ingen anledning i sig att låta bli att ha sex när man känner för det. Det kan ju lika gärna bli så att man träffar en som har haft sex med fler än en själv.

• Lillloppanlina
    modesto skrev 2011-06-07 15:16:27 följande:

OK, HON behövde 84 personer för att upptäcka vad hon vill ha och gillar och så nu är sjukerfaren som ho skriver själv. Så nu kan hon väl sluta? Eller ska hon fortsätta i samma takt? av vilken anledning då? hon har ju redan skaffat kunskap om sin kropp och erfarenhet.
    jag tycker att om en 24 tjej har legat med så många personer och kommer att fortsätta med det, har hon psykiska problem eller sexmissbruk som hon hittar olika ursäkter för, man kan ha samma problem med mat eller alkohol, det blir aldrig nog och man hittar olika ursäkter att fortsätta.  jag har rätt till MIN åsikt.

Jag har också haft många sex partners!! Det finns många som skulle kallat mig slampa osv om dom visste med hur många. men jag skulle aldrig i livet döma någon även om situtionen hade vart att jag bara hade legat med 1 människa.. Det är bevisat medicinskt att sex är hälsosamt! Varför inte göra det som är så skönt varje dag? så länge man skyddar sig kan man ju ha sex med 365 stycken per år om man känner för det!

TS you go ahead! njut av det så länge du gör det så är det fritt fram!!! men gör det inte för att någon annan vill! Skydda dig och din partner mot eventuella sjukdomar och ligg på!!

Alla har rätt till sin åsikt men att säga att: för att man ligger med många olika så är man nymfoman eller har psykiska problem så tycker jag att du borde läsa psykologi eftersom du verkar så insatt i missbruk!
Svar på tråden Är jag "äcklig"?