• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Anonym
    modesto skrev 2011-06-07 14:32:00 följande:
    varför har man tvånget "att hinna med många"? För att skryta för kompisar? Sjukt i sig tycker jag. Gillar man ha sex kan man väl ändå ha en eller några fasta förhållanden just for sex?
    den moraliska aspekten skiter jag också i, men behovet att ha så många, var kommer det ifrån? signalerar det inte psykisk ohälsa? det är inte ofarligt att ha sex, smittorisken är alltid högre med fler partners även om man använder skydd.
    Jag svarade på ett inlägg som ansåg att min umgängeskrets inte var öppensinnade för vi inte hatt så många. Lägger inga värderingar i det, men klart man blir förvånad över något som man inte var medveten om att det var så vanligt.
  • LillaTanten
    Rakad Apa skrev 2011-06-06 20:53:24 följande:
    Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?
    Jag röstade nej efter att enbart ha läst TS.

"Äcklig" tycker jag handlar om helt andra saker än antalet personer man haft sex med. Men visst, helt ärligt kan jag säga att jag inte blivit imponerad om h*n hade kastat siffran i ansiktet på mig vid första dejten för att "skryta" med det - då hade det förmodligen bara blivit en enda dejt. Hade det kommit upp senare hade jag troligtvis varit extra noga med att använda kondom och se till att h*n hade testat sig för diverse olika sjukdomar.

Jag är väl medveten om att min älskling har ett förflutet - och det är ju det som har format honom till den person jag älskar, så hur skulle jag kunna tycka att det var "äckligt" att han inte var oskuld när vi träffades?

Vad gäller huruvida TS är "äcklig" eller inte så kan jag inte tycka annat än att det är upp till honom/henne - känner man sig äcklig för att man haft sex med det antalet så är det så. Känns det helt okej eller toppenbra så är det ju det också - vi dömer varandra alldeles för lätt!
    Man blir som man umgås - är jag otrevlig kan det mycket väl vara ditt fel!
  • Anonym (jag vet)
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 14:25:04 följande:
    Min ytters ovetenskapliga egengjorda undersökning visar att killar som "knullar runt" är mycket, mycket bättre på att alltid skydda sig. Killar som har haft långa förhållanden eller legat med färre vill oftare köra utan kondom.
    killar som knullar runt kanske använder kondom vid samlag, men gillar fortfarande oskyddat oral sex, de flesta könssjukdomar kan överföras med oral sex.
  • Rakad Apa

Jag är ändå lite förvånad, och besviken, att det finns såpass många sexmoralister som tycker att det är äckligt att ha varit intim med "många". 29,32% är betydligt mer än vad jag trodde. Jag hade nog väntat mig att folk skulle vara mer frigjorda sexuellt år 2011.

• HonSomVet
    Anonym skrev 2011-06-07 14:34:42 följande:
    Jag svarade på ett inlägg som ansåg att min umgängeskrets inte var öppensinnade för vi inte hatt så många. Lägger inga värderingar i det, men klart man blir förvånad över något som man inte var medveten om att det var så vanligt.
    Nej, det skrev jag ALDRIG! Att ni inte var öppensinnade för att ni inte haft så många. Jag skrev däremot att ni inte var öppensinnade för att andra kanske gör annorlunda än dig/er själva. En markant skillnad!

Något som är norm för dig, betyder inte att det är norm för någon annan eller samhället i stort. Och att döma andra och kalla det onormalt för att man själv kanske inte skulel göra så, ja det är inte särskilt öppensinnat.
  • Anonym
    PeeGee skrev 2011-06-07 14:32:50 följande:
    Herpes kan du få av att pussa mamma. Risken att smittas, om man skyddar sig, är inte stor nog för att egentligen vara en beslutande faktor.

Det finns en liten risk att en vanlig luftrörsinfektion (läs: förkylning) utvecklas till lunginflammation som inte kan behandlas med antibiotika (för att den är orsakad av virus), vilket i värsta fall kan döda dig, eller orsaka ärrvävnad i lungorna som ger livslång, svår astma. Eller så kan den läka utan vidare men.

Ska vi ge fan i att åka kommunalt, ha arbeten, träffa människor socialt - pga risken att smittas av en vanlig förkylning?  Ifall vi skulle råka vara i utliggagruppen?
    Du tycker inte att det är skillad på ett halsvirus som ger såna ovanliga komplikationer, och herpes som typ 90% av befolkningen har antingen i munnen eller i underlivet, samt kondylom som kanske 2/3 delar av den sexuellt aktiva befolkningen har? Som är obotliga? Visst är det inga farliga sjukdomar, men de är inte så trevliga heller. Folk får ta den risken om de vill, inga problem. Jag vill bara själv inte ta den. Är medveten om att herpes kan smitta genom vanliga pussar också, men har varit restriktiv med det också så har sluppit undan. Är testad för herpesantikroppar så jag är glad att jag sluppit den delen. Men visst tar jag risken för munherpes för jag vill inte vara okysst heller. Men underlivsherpes vill jag inte riskera att få.
  • Anonym (Patsy Stone)

Det är väl ingenting. Skit i sådan pryda, snörpiga idioter. Man måste ju prova sig fram lite i livet.

• jådåsåatt
    modesto skrev 2011-06-07 14:32:00 följande:
    varför har man tvånget "att hinna med många"? För att skryta för kompisar? Sjukt i sig tycker jag. Gillar man ha sex kan man väl ändå ha en eller några fasta förhållanden just for sex?
    den moraliska aspekten skiter jag också i, men behovet att ha så många, var kommer det ifrån? signalerar det inte psykisk ohälsa? det är inte ofarligt att ha sex, smittorisken är alltid högre med fler partners även om man använder skydd.
    Vem har sagt att det är ett tvång eller ett behov?
  • Anonym (hoppsan)
    Rakad Apa skrev 2011-06-07 14:37:32 följande:
    Jag är ändå lite förvånad, och besviken, att det finns såpass många sexmoralister som tycker att det är äckligt att ha varit intim med "många". 29,32% är betydligt mer än vad jag trodde. Jag hade nog väntat mig att folk skulle vara mer frigjorda sexuellt år 2011.
    Varför besviken? alla är vi ju olika, tycker olika, tänker olika. Det och det är väl en jäkla tur!
  • jådåsåatt
    Anonym (jag vet) skrev 2011-06-07 14:37:29 följande:
    killar som knullar runt kanske använder kondom vid samlag, men gillar fortfarande oskyddat oral sex, de flesta könssjukdomar kan överföras med oral sex.
    Fast då får man ju säga nej till osyddat oralsex, det är väl alltid en bra idé vid tillfälliga sexuella kontakter?
Svar på tråden Är jag "äcklig"?